Gå til innhold

Nettbrett, men hvilket?

Anbefalte innlegg

Har tenkt å kjøpe meg nettbrett, står mellom

Asus eee pad transformer prime og

Samsung Galaxy Tab 10,1" 64 GB 3G + Wi-F

Samsungen koster mest og har 3G, ser ikke for meg at jeg har særlig bruk for det. 64GB lagring, mens Asus har 32. iPad er ikke aktuelt for min del, jeg vil ha større skjermoppløsning enn den har.

Noen som kjenner begge og kan anbefale en. Smaken er som baken, jeg vet, men jeg klarer ikke å bestemme meg.

http://www.vg.no/teknologi/artikkel.php?artid=10040909

http://www.elkjop.no/product/data/nettbrett/GTP7500UWENEE/samsung-galaxy-tab-10-1-64-gb-3g-wi-fi-hvit

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376191-nettbrett-men-hvilket/
Del på andre sider

Fortsetter under...

3G er utrolig nyttig når du er på reisefot. Jeg bruker nettbrettet oftere "ute" enn hjemme.

Jeg har Samsung Galaxy 10.1, og er fornøyd.

Med vennlig hilsen

Jeg synes jeg sjelden har bruk for annet enn wifi (det er da flere og flere steder man har tilgang på trådløst) - og hvis ikke man har 3G slipper man å fristes til noe som får taksameteret til å løpe...hvis økonomi er en del av vurderingen....

Jeg synes jeg sjelden har bruk for annet enn wifi (det er da flere og flere steder man har tilgang på trådløst) - og hvis ikke man har 3G slipper man å fristes til noe som får taksameteret til å løpe...hvis økonomi er en del av vurderingen....

Men offentlig wifi (på kaféer, osv.) er nesten alltid ukryptert, og ALLE kan se alt du gjør, bortsett på enkelte krypterte sider.

Svært ofte blir til og med passordene dine sendt ukryptert, til epost, osv.

3G er kryptert frem til internettet i det minste, uansett hvor man er.

Med vennlig hilsen

Men offentlig wifi (på kaféer, osv.) er nesten alltid ukryptert, og ALLE kan se alt du gjør, bortsett på enkelte krypterte sider.

Med vennlig hilsen

Jo - det blir jo litt mer uskyldig surfing på offentlige steder - ikke akkurat superhemmelige saker. Jeg er vel oftest hjemme/hytte med egen wifi eller på kontoret....

Jo - det blir jo litt mer uskyldig surfing på offentlige steder - ikke akkurat superhemmelige saker. Jeg er vel oftest hjemme/hytte med egen wifi eller på kontoret....

Hei,

Nei, jeg forstår det ikke er statshemmeligheter du har, men passordet til eposten din, brukernavn og passord på DOL vil man jo gjerne ha i fred.

Er man hjemme eller på kontoret er det jo ofte lettere å bruke en tynn bærbar (slik at man har tastatur), men nettbrettet virkelig kommer til sin rett når man er på toget, som passasjer i bilen, på reise, på hotell og alle de andre stedene. Det er derfor jeg anbefalte 3G.

Med vennlig hilsen

Annonse

Hei,

Nei, jeg forstår det ikke er statshemmeligheter du har, men passordet til eposten din, brukernavn og passord på DOL vil man jo gjerne ha i fred.

Er man hjemme eller på kontoret er det jo ofte lettere å bruke en tynn bærbar (slik at man har tastatur), men nettbrettet virkelig kommer til sin rett når man er på toget, som passasjer i bilen, på reise, på hotell og alle de andre stedene. Det er derfor jeg anbefalte 3G.

Med vennlig hilsen

''Nei, jeg forstår det ikke er statshemmeligheter du har, men passordet til eposten din, brukernavn og passord på DOL vil man jo gjerne ha i fred.''

Mailpassordet mitt er faktisk nærmest statshemmelighet ;-) Dol-saker og en del annet er ikke så farlig.

Men, det er klart, man trenger absolutt å være litt obs på den slags.

For folk med trang økonomi (f.eks. studenter) ville jeg tro det var kjekt å ikke ha muligheten til å tabbe seg ut ang, datatrafikk-kost...

Med vennlig hilsen

Bra argument å ta med seg. Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...