Gå til innhold

Narkomane skolekompiser

Anbefalte innlegg

Gjest men men....

Hvor godt følger egentlig skolene med på barn og ungdoms rusbruk? Merker de om en av elevene kommer beruset på skolen?

Husker en jeg gikk i klasse med, hun skrøt til oss andre at hun hadde hb i vannflaska si, ingen trodde på henne og ingen sa noe til lærerne. Hun skrøt også av at hun prøvde både heroin og hasj hjemme og hadde mange eldre venner.

Men dog tenker jeg i dag at det nok var sant, for hun klarte ikke konse seg om skolearbeidet og satt ofte og flira i klasserommet, var frekk mot lærerne osv... ikke akkurat normal oppførsel.

Nå vet jeg ikke hvordan det gikk med henne,

men jeg vet om minst to andre jeg har gått på skole med som har blitt narkomane...

og dertil hepatitt og fratatt omsorgsrett osv...

rett og slett ødelagt livet sitt.

Jeg vet hvordan dagens unge er i dag,

hasj er jo så ufarlig, husker de også sa det den gang...

men de havnet jo i det miljøet, og da skulle det ikke mye til før det ene førte til det andre.

Hun ene som fikk hepatitt fikk det fra kjæresten da de delte en sprøyte, det var første gangen hun prøvde heroin....

Nå vet jeg at hun har gått på avvenningsklinikk et annet sted i landet, ser på facebook at hun ofte er veldig deppa og føler at livet er ødelagt.... skulle så gjerne hjulpet henne, men tror nok hun ikke vil ha noe med oss fra gamle dager å gjøre....

prøvde legge henne til på facebook og la til en hyggelig melding, hun vet ikke at jeg vet hva hun har drevet med....

Burde jeg sagt noe? kan hende trenger hun støtte?? hmmm

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/376198-narkomane-skolekompiser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nickløsheletida

''Jeg vet hvordan dagens unge er i dag, hasj er jo så ufarlig, husker de også sa det den gang... men de havnet jo i det miljøet, og da skulle det ikke mye til før det ene førte til det andre. Hun ene som fikk hepatitt fikk det fra kjæresten da de delte en sprøyte, det var første gangen hun prøvde heroin.''

I følge sønnen min har det nettopp vært en politirassia på skolen hans og etter hva han har hørt var det en som ble tatt med hasj.

''Men dog tenker jeg i dag at det nok var sant, for hun klarte ikke konse seg om skolearbeidet og satt ofte og flira i klasserommet, var frekk mot lærerne osv... ikke akkurat normal oppførsel.''

Dette er ikke så unormal oppførsel at det trenger å ha med stoffmisbruk å gjøre. Men det er jo umulig å vite sikkert.

Som de andre har svart - i dag samarbeider mange skoler med politiet om å holde stoff og langere unna. Men det er ikke alltid så lett.

F.eks. da datteren min gikk på vgs, var det en tung hasjmisbruker og -selger som ble "hjulpet" av barnevernet med en plass på den populære sentrumsskolen hun gikk på. Han ville aldri kommet inn der på vanlig måte, men det er en liten kvote for særlige vilkår. Ulempen var bare at den skolen bare ligger noen meter fra et av byens viktigste omsetningssteder for stoff. Så han sluttet etter kort tid for å "jobbe", dvs. være aktiv i det miljøet i stedet, noe alle andre enn disse fagpersonene ville forutsett - han ble jo plassert midt i smørøyet for en misbruker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...