Gå til innhold

Katter i nabolaget

Anbefalte innlegg

Gjest Psyk av alt

Hund noen dager er en ide, hva med å stå på lur og kaste vann etter de når de entrer eiendommen din, gjerne hageslangen på sommeren:)

Hei, ja jeg har fått råd om begge deler, det blir nok enklest til sommeren, da er jeg mer ute og kan ha hageslangen liggende parat :-)

Fortsetter under...

• Svar 131
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

8

• Angustia

8

• petter smart

6

• cathlin

6

Gjest Psyk av alt

Litt av en kattepine...

:-)

mvh

:-) Dette farger ikke livet mitt så mye som det kanskje høres ut som, men det er j....irriterende når de pisser/markerer på døra mi, for da kommer lukta også inn i huset (gangen). Det er jo det som har skjedd i det siste, ellesr er det mer plagsomt på våren/sommeren/høsten da jeg kan risikere å få dem inn i huset fordi dører og vinduer er oppe. Det er nesten det som er værst :-(

:-) Dette farger ikke livet mitt så mye som det kanskje høres ut som, men det er j....irriterende når de pisser/markerer på døra mi, for da kommer lukta også inn i huset (gangen). Det er jo det som har skjedd i det siste, ellesr er det mer plagsomt på våren/sommeren/høsten da jeg kan risikere å få dem inn i huset fordi dører og vinduer er oppe. Det er nesten det som er værst :-(

Fremmede katter tar seg inn i mitt hjem på egen risiko.

:-)

mvh

''Ta en kost, løp etter kattekreket, rop og lag masse støy, skrem vannet av katta. Gi den gjerne et rapp med kosten. Da er det nok lenge til neste gang den nærmer seg huset ditt.''

Nei, ikke gi katten et rapp med noe som helst! Men å skremme den med vann eller rop og støy (evt i kombinasjon) bør være greit for å markere ditt "revir".

Katter tåler det utroligste og det skal godt gjøres å skade en katt med en kost.

Annonse

Hehe! Jeg skjønner at jeg må bli tøffere mot kattene her. Uavhengig av hva naboene måtte mene. Jeg skal jo også bo her.

Dette har kanskje blitt skrevet andre steder i tråden ( har ikke lest hele) Men du vet kanskje at det finnes midler å få kjøpt i dyreburtikker som holder katter unna??

Dette fås både i sprayform som kan sprayes på f.eks dører og hagemøbler, og som geleklumper som kan legges i blomsterbed og sandkasser..

Tror den heter "Get Off" eller noe sånt...

Dette lukter tydeligvis veldig vondt for katter, men er ikke ubehagelig for oss mennesker.

Har derimot ikke brukt det selv, så jeg vet ikke hvor effektivt det er...

Har også hørt at katter skyr lukten av appelsinskall, så det er ihvertfall et rimelig og enkelt forsøk å legge dette på strategiske steder. Vil forøvrig tro at effekten ikke er så langvarig...

Gjest Psyk av alt

Dette har kanskje blitt skrevet andre steder i tråden ( har ikke lest hele) Men du vet kanskje at det finnes midler å få kjøpt i dyreburtikker som holder katter unna??

Dette fås både i sprayform som kan sprayes på f.eks dører og hagemøbler, og som geleklumper som kan legges i blomsterbed og sandkasser..

Tror den heter "Get Off" eller noe sånt...

Dette lukter tydeligvis veldig vondt for katter, men er ikke ubehagelig for oss mennesker.

Har derimot ikke brukt det selv, så jeg vet ikke hvor effektivt det er...

Har også hørt at katter skyr lukten av appelsinskall, så det er ihvertfall et rimelig og enkelt forsøk å legge dette på strategiske steder. Vil forøvrig tro at effekten ikke er så langvarig...

Ja, har fått råd om begge deler. Pulver har jeg forsøkt (uten hell), men ikke spray og geleklumper. Og heller ikke appelsinskall.

Vet ikke om det er forskjell på pulver/spray/gele.

Pulveret lukter ihvertfall veldig sterkt!

Katter tåler det utroligste og det skal godt gjøres å skade en katt med en kost.

''Katter tåler det utroligste og det skal godt gjøres å skade en katt med en kost.''

Joda, men man skal ikke slå et levende vesen med mindre det er sjølforsvar og liv og helse er i fare. F.eks kan man derfor slå edderkopper, og orm bør systematisk utryddes.

''Katter tåler det utroligste og det skal godt gjøres å skade en katt med en kost.''

Joda, men man skal ikke slå et levende vesen med mindre det er sjølforsvar og liv og helse er i fare. F.eks kan man derfor slå edderkopper, og orm bør systematisk utryddes.

'' orm bør systematisk utryddes ''

Hoggorm er fredet i Norge. Den forsyner seg nok ganske heftig av smågnager-bestanden og jeg tror vi skal være veldig glad for de hoggormene vi har. :o)

'' orm bør systematisk utryddes ''

Hoggorm er fredet i Norge. Den forsyner seg nok ganske heftig av smågnager-bestanden og jeg tror vi skal være veldig glad for de hoggormene vi har. :o)

Ja, er smertelig klar over det :-( Det var en spøk, sjøl om jeg personlig heller vil vasse i smågnagere enn å støte på en orm...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...