Gå til innhold

Ikke mer kremet saus?

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvor sunne de er, men vi bruker ihvertfall mye østersaus- og soyasaus-baserte sauser til wok og fisk. Ellers hvitvinsbaserte sauser til fisk, og mye (hjemmelaget) rødvinssaus til kjøtt. Ellers har vi faktisk veldig ofte forskjellige stuinger, som nå så fint heter purré, og da dropper vi ofte sausen. Men de er det ofte litt fløte i, så da faller vel poenget bort (laget av kålrot, blomkål, skonrokk etc).

Jeg kan anbefale "Familiekokeboka", der er det mye gode middagsretter, blant annet geniale gode sunne supper som duger til middag og vil begrense fløtesausbruken mye. Det er også mange oppskrifter på sauser og purreer.

http://ordentligmat.no/2009/12/anmeldelse-familiekokeboka/

''Men de er det ofte litt fløte i, så da faller vel poenget bort (laget av kålrot, blomkål, skonrokk etc).''

Skonrokk??? Neppe. Det er en kavring. :o) Skorsonnerrot kanskje? :o)

Fortsetter under...

Tror jeg må smake både skorsonnerrot og jordskokk. Hva smaker jordskokk? Persillerot og sellerirot har jo noe samme smak, er den også noe lignende?

''Hva smaker jordskokk? Persillerot og sellerirot har jo noe samme smak, er den også noe lignende?''

Nei den er mye rundere i smaken, en anelse søtlig mener jeg å huske.

''Hva smaker jordskokk? Persillerot og sellerirot har jo noe samme smak, er den også noe lignende?''

Nei den er mye rundere i smaken, en anelse søtlig mener jeg å huske.

Hm - høres spennende ut! Må prøves! Men da hjelper det neppe å stikke bort på Rimi eller Rema vil jeg tro...

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...