Gå til innhold

Den lille Bernadotten

Anbefalte innlegg

Skrevet

Estella vet jeg ikke helt hva minner meg om, men når jeg hører Sibylla ser jeg for meg en ganske vulgær og meget sminket sigøynerdronning/spåkone...

http://www.kjendis.no/2012/02/24/kjendis/estelle_silvia_ewa_mary/prins_daniel/kronprinsesse_victoria/20390866/ Flere med den ideen! ;oP

Men jeg synes nå de krisemaksimerer når de sier "- Sånn jeg forstår det har kronprinsessen aldri truffet henne. Det høres ut som en nattklubbdronning. Det er helt imot svenske tradisjoner, fortsetter han.

Lindqvist tror navnet kan svekke det svenske monarkiet."

Svekke monarkiet du. Heheh Her på berget heter dronninga om få år "Mette Marit". Så det går nok bra! :0D

Skrevet

Ja, det er sant, jeg "kjenner" to svenske menn bosatt i Norge som begge har tre fornavn. Og de er ikke av typen "Lars Erik", men som "Cato Bjørn". Har aldri forstått hvorfor man velger slike kombinasjoner som blir så "hakkete".

Sverige har historisk sett orientert seg mot Frankrike, og der er det ikke uvanlig med flere fornavn, hvorav bare ett er tiltalenavn. Det henger nok sammen med den tradisjonen.

Skrevet

''De fleste svensker har jo en bråte med navn, kongelige eller ei.''

Er nok Astrid Lindgren sin feil. :D

Sverige har historisk sett orientert seg mot Frankrike, og der er det ikke uvanlig med flere fornavn, hvorav bare ett er tiltalenavn. Det henger nok sammen med den tradisjonen.

Skrevet

;)

Det var en Pippi-spøk fra min side. :)

Skrevet

;)

Det var en Pippi-spøk fra min side. :)

Jeg skjønte det, altså. Regnet ikke med at du tenkte på Emil Svensson, i hvert fall. ;)

Det hadde for øvrig vært tøft om Victoria & Daniel hadde slengt inn en liten Astrid Lindgren-honnør i navnerekka.

Estelle Silvia Rullgardina Ewa Victualia Mary, for eksempel. Snakker om schwung!

Skrevet

Jeg skjønte det, altså. Regnet ikke med at du tenkte på Emil Svensson, i hvert fall. ;)

Det hadde for øvrig vært tøft om Victoria & Daniel hadde slengt inn en liten Astrid Lindgren-honnør i navnerekka.

Estelle Silvia Rullgardina Ewa Victualia Mary, for eksempel. Snakker om schwung!

Rullgardina er en absolutt favoritt for mitt vedkommende. :D

Skrevet

LOOOL genialt!! Det hadde vært noe det!

Skrevet

Det morsomste med hele ungen, er at det er ei pie! Knugen kjempet i mot at Victoria skulle ha arverett til tronen, også blir førstefødte i neste ledd også ei pie! *ler*

Estelle... Jaja, hmmm... ;-)

Skrevet

Det morsomste med hele ungen, er at det er ei pie! Knugen kjempet i mot at Victoria skulle ha arverett til tronen, også blir førstefødte i neste ledd også ei pie! *ler*

Estelle... Jaja, hmmm... ;-)

''Knugen kjempet i mot at Victoria skulle ha arverett til tronen, også blir førstefødte i neste ledd også ei pie! *ler*''

Gjorde han? Jeg tror det svenske folket skal være glad ikke prinsen der i gården er tronarving... Han er sikkert snill og grei, men... Han ligner kanskje litt vel mye på sin far på mange områder. ;o)

Skrevet

''Knugen kjempet i mot at Victoria skulle ha arverett til tronen, også blir førstefødte i neste ledd også ei pie! *ler*''

Gjorde han? Jeg tror det svenske folket skal være glad ikke prinsen der i gården er tronarving... Han er sikkert snill og grei, men... Han ligner kanskje litt vel mye på sin far på mange områder. ;o)

Ja, han la ikke to kort i mellom med sin mening i den saken. Dette er jo ikke noe jeg husker fra den gang, men noe jeg senere har lest.

Jeg tror det er et lykketreff for Söta bror at Vic er tronarving, ja.-

Skrevet

Ja, det er sant, jeg "kjenner" to svenske menn bosatt i Norge som begge har tre fornavn. Og de er ikke av typen "Lars Erik", men som "Cato Bjørn". Har aldri forstått hvorfor man velger slike kombinasjoner som blir så "hakkete".

Og en tredjemann som jeg trodde var opprinnelig norsk og nå bosatt i Sverige, viser seg å ha svenske foreldre og - tada - tre fornavn han også :-) Han bruker også det siste, akkurat som de to andre. Aldersspennet er på ca 40 år, så det er en trend som har holdt seg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...