Gå til innhold

Har du innvandrervenner?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jada og vi er alle innvandrere og bla bla bla ;-) Subjektivt det og, hva man anser for å være innvandrer. Om man vil krangle såklart.

Nei vi er overhodet ikke alle innvandrere. Det er ikke for å krangle, men innvandrerbegrepet er like subjektivt som vennebegrepet.

Et barn av svenske foreldre som vokser opp her er per definisjon innvandrer. Jeg har svensker i min familie og kan derfor svare ja på spørsmålet, men jeg antar at mitt ja er mer troverdig siden jeg har venner fra bl.a. Irak som er innvandrere i Norge.

Annonse

Gjest bare innvandrervenner

Ja, det har jeg. Faktisk har stort sett alle mine venner innvandrebakgrunn, er vel bare 1 av mine venner som er etnisk norsk. For ordens skyld så er jeg også norsk. Mine venner er fra hhv Pakistan, Litauen, Kurdistan/Irak, Egypt, Libanon, Polen og Estland.

Av en eller annen grunn, så har jeg det med å komme i kontakt med ulike nasjonaliteter, mye pga av jobb også, men ender som regel opp med å bli kjent også privat. Jeg liker det, jeg føler meg mye mer avslappet og vel med mine utenlandske venner.

Vi er mer sånn at vi kan dumpe innom og har relatvit lav terskel for å ta kontakt. Ikke nødvendig å bestille tid liksom. Og så hjelper vi hverandre i mye større grad enn det jeg har erfart med min norske omgangskrets. Fellesskapet står sterkt og om en trenger hjelp, iler vi andre til og motsatt. Akkurat som en stor familie. Jeg setter veldig stor pris på det og jeg regner alle disse som min familie. Det er godt og trygt å ha slike venner.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...