Gå til innhold

Når man ikke biter negler

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Uhygenisk

Render under neglene oppstår ikke med god håndhygiene. Synes du det er mer appetittelig at du vanligvis tygger i deg skitten fra neglene dine? Vask hender og rens negler i stedet, du.

Ikke enig. Får jo noe under neglene før jeg har sagt A. Det er jo naturlig også, for med litt negler blir det jo en grop og en plass å feste seg. Ikke bare å vaske det bort heller. Må jo grave det frem med noe.

Gjest nenetta

Ikke enig. Får jo noe under neglene før jeg har sagt A. Det er jo naturlig også, for med litt negler blir det jo en grop og en plass å feste seg. Ikke bare å vaske det bort heller. Må jo grave det frem med noe.

Jeg får så og si aldri noe under neglene. Og skulle jeg gjøre det hvis jeg feks luker om sommeren uten hansker, fjerner jeg det med en gang. Jeg er enig med Mrs. Wallance.

Hva i alle dager er det du peller borti da? Selv poteter, som før hadde jord på seg, kjøpes nå gullende rene. Er jo så og si aldri borti skitt som setter seg under neglene!

(Og nå snakker jeg ikke om folk som er gartnere eller bilmekanikere, altså...)

Annonse

Persille1365381127

Hvordan får du til det?

Jeg har ikke spesielt lange negler, men de er ikke korte heller - og har fingrene mye borti kaffe og annet som setter både farge og spor, men jeg har aldri møkkete negler for det? Jeg vasker jo hendene mange ganger om dagen, og alltid etter at jeg har gjort noe som kan sette slike spor. Slik som graving i hagen som en annen her nevner...

Blir det mer hygenisk å stadig putte fingrene i munnen? Biter du negler får du dessuten en mer hakkete og ujevn rand på neglene som gir flere smutthull for bakteriene å gjemme seg i.

Vil du ha korte negler får du dette best og mest hygenisk med negelsaks og/eller negelfil.

God hånd- og negelhygiene er uansett alfa omega.

mvh

Gjest Modern77

Skit som samler seg under neglene skraper jeg bort med en negl på motsatt hånd om jeg ikke har neglebørste tilgjengelig, og vasker hendene regelmessig, spesielt godt etter å ha håndtert skitne ting som søppel og skitten oppvask eller bleiestell eller etter dobesøk, og uansett ALLTID før jeg spiser.

Ønsker du korte negler uten å bite, er det bedre å klippe de og file de i fin fasong.

Jeg har aldri likt lange negler på meg selv - men holder dem jevne og fine med negleklipper.

Får bare skitne negler når jeg graver i jorda, veldig sjelden ellers. Det måtte være dersom jeg vasket veldig jordete poteter eller gulrøtter.

Jeg spiller piano, og klarer ikke lyden av negler som treffer tangentene før fingertuppene *grøss*

Hva i alle dager er det du peller borti da? Selv poteter, som før hadde jord på seg, kjøpes nå gullende rene. Er jo så og si aldri borti skitt som setter seg under neglene!

(Og nå snakker jeg ikke om folk som er gartnere eller bilmekanikere, altså...)

Jeg kan faktisk bli skitten under neglene (relativt korte) i løpet av en dag på kontoret, jeg... Kanskje det er individuelt hvor glatt undersiden av neglene er - ikke bare at man skal skylde på at folk er sløve til å vaske seg :P

Jeg kan faktisk bli skitten under neglene (relativt korte) i løpet av en dag på kontoret, jeg... Kanskje det er individuelt hvor glatt undersiden av neglene er - ikke bare at man skal skylde på at folk er sløve til å vaske seg :P

Men poenget er vel at når du blir skitten under neglene, vasker du deg og/eller renser neglene?

Annonse

Gjest Elextra

Min erfaring er at jeg kan få en mørk rand når negnlene er veldig korte. Vanligvis har jeg litt lengre negler (dog ikke veldig lange), og da er de "selvrensende", dvs. holder seg rene med vanlig håndvask.

Ellers bør det ikke være noe problem å bruke neglerenser regelmessig.

Nedbitte negler er ikke pent.

Men poenget er vel at når du blir skitten under neglene, vasker du deg og/eller renser neglene?

Jo - men jeg går vel ikke akkurat og renser neglene spesifikt i arbeidsdagen... Poenget mitt var at etter 8 timer på jobb - på kontor - hender det at jeg er skitten under neglene - selv om man ikke skulle trodd det i forhold til aktivitetene.... Ikke sånn grave-i-jorden skitten, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...