Gå til innhold

Søker mer råd , min kone ble voldtatt


Gjest manntilvoldtatt

Anbefalte innlegg

Gjest manntilvoldtatt

Hei igjen.

Jeg skrev inn her for noen dager siden, om råd pga at min kone var blitt voldtatt.

Fremdeles spiser hun ingenting, ikke i det hele. Jeg har ungene mine denne uka, de er 13 og 15 år, det var etter hennes ønske, da hun ville at det skulle være som vanlig, de er her 2 hver uke, og hun er med på å lage maten, men jeg ser jo at hun ikke spiser noe. Jeg har vært hjemme denne uka da jeg har hatt hjemmekontor, og jeg ser jo at hun ikke spiser noe i det hele tatt. Max 2 kopper te, og 1 -2 glass vann.

Jeg vet jo at dette ikke går i lengden, men hva kan jeg gjøre?

Vi var hos legen, sammen, og han gav henne sovmedisin, og sykemelding.

I dag ringte sjefen hennes og sier at hun ikke har noe valg , hun må møte på jobben,i helga, siden hun var syk av influensa for 2 uker siden. Jeg ser på henne at hun egentlig ikke finner roen til å skulle jobbe med barn. Heldigvis får jeg henne med på tur ut, for hun drar ikke ut døra alene fremdeles.

Noen gode forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest horitit

Er det ikke svært kort tid siden voldtekten? Jeg finner det ikke unaturlig at hun er helt utenfor seg selv og det normale akkurat nå. Sjefen har ingenting hun/han skulle ha sagt i denne sammenhengen. Har din kone sykemelding, så er det bare å henvise til den og ferdig med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun fått tilbud om behandling? Hun bør/må komme seg i terapi, dersom dere ikke helt vet hvordan dette gjøres kan fastlegen sende henvisning til en psykolog/psykiater. Jo raskere jo bedre. Terapi er uhyre viktig i denne fasen.

Hun må selv vurdere om hun føler sykemelding ville gjort godt, noen ønsker å tilbake til hverdagen så fort som overhodet mulig, her er alle forskjellige.

Ikke tenk på spisingen, hun spiser når hun er sulten, det er omsorgsfullt av deg å tenke på dette men det går seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hun fått tilbud om behandling? Hun bør/må komme seg i terapi, dersom dere ikke helt vet hvordan dette gjøres kan fastlegen sende henvisning til en psykolog/psykiater. Jo raskere jo bedre. Terapi er uhyre viktig i denne fasen.

Hun må selv vurdere om hun føler sykemelding ville gjort godt, noen ønsker å tilbake til hverdagen så fort som overhodet mulig, her er alle forskjellige.

Ikke tenk på spisingen, hun spiser når hun er sulten, det er omsorgsfullt av deg å tenke på dette men det går seg til.

Ja men jeg syntes det er rart at hun som har vært en liten overspiser, ikke spiser noe i det hele tatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest manntilvoldtatt

Ja men jeg syntes det er rart at hun som har vært en liten overspiser, ikke spiser noe i det hele tatt

Sånn går det når man låner pc til kona, glemmer å bytte nick.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja men jeg syntes det er rart at hun som har vært en liten overspiser, ikke spiser noe i det hele tatt

Helt normalt akkurat nå, hun er i sjokk. Det unormale er det normale. Jeg ville ringt fastlegen i morgen og bedt om henvisning til psykolog/psykiater. Dere kan også finne en selv som driver privat men sjekk da om vedkommende har avtale ellers er prisen himmelhøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...