Gå til innhold

Leie container til kast av rask osv, dyrt?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Onsdag1365380628

Jeg vet ikke hva det koster, men jeg vet at det er dyrt. Selve leien er ikke så dyrt, men når den skal tømmes går det på antall kilo.

Man kan spare endel penger på å sortere søpla og levere den selv. Mer jobb og litt tungvint, men penger spart. Mye kan leveres gratis, elektriske artikler og hvitevarer feks. Klær kan man gi til fretex.

Gjest prust

Hva skal du kaste? Det enkleste og billigste er vel å få tak i en tilhenger og kjøre noen ganger til gjenvinningsstasjonen ov levere sortert søppel der. Lurt å ta f.eks. kun treverk den ene gangen, og så kun fliser/betong andre gangen, kun elektriske artikler tredje gangen osv - så blir det ikek så mye arbeid når du skal levere det.

Men skal du ha container, så er det som regel flere leverandører på det i hvert område. Google leie + container+kommunen din, så får du sikkert frem flere aktuelle. Ring dem og spør om pris. Det er sikkert stor variasjon.

Ferskenblomst

Det er veldig varierende hva du skal kaste. Selve leia er ikke så dyrt, men som en under sier går det på kilo. Men det er ikke bare kiloenen som teller, men hva de kiloene består i. Skal du fylle med bare treverk, eller bare gamle taksten f.eks, er det billigere enn om du skal kaste alt mulig rart oppi der. Da må det sorteres på et vis etterpå, og det koster mer. Men uansett ville jeg sjekke leiepriser, kontra det å kjøre frem og tilbake til fyllinga selv. Det kan fort bli like dyrt, med tanke på drivstoff, kilkopris og antall turer. Vi skal selv ha en container til sommeren for å tømme ett loft. Da blir vi kvitt alt på en gang og er ferdig med det.

Gjest Elextra

En kollega leide nylig en middels container, hvor selskapet altså tok med seg avfallet (ikke spesialavfall), og det kostet ca. 3000 kr., tror jeg. Da skulle han ha containeren i to døgn, tror jeg.

Husker prisen fordi jeg trodde det kostet mer.

Annonse

Det forstår jeg, men godt å høre at det går bra :-)

Det verste var nesten forhistorien. Jeg dro til vet. i slutten av januar, fordi hun hadde blitt så tynn. Hun hadde noe forhøyet blodsukker, og diagnosen diabetes ble stilt. Hun ville ikke spise, og jeg tvangsforet henne med oppbløtt spesialfor 4 ganger om dagen i 6 uker...Og hun kastet opp og kastet opp. Blodsukkeret ble etter hvert normalt, men hun var i samme dårlige form. Jeg var på flere besøk hos veten, og luftet min bekymring, men "neida" - hun var så fin så....På denne diabetesen (som ikke var diabetes ifg. en annen veterinær)brukte jeg nesten 7000 kr.

Jeg fikk nok, og tok kontakt med Skedsmo dyreklinikk. Og traff på en flott, saklig og dyktig veterinær, som vi var hos på tirsdag. Innen dagen var omme var diagnosen stilt, og hun ble avlivet samme kveld...

Det ligger an til en klage til veterinærforeningen for og si det sånn. Ikke fordi hun kunne ha vært reddet, men hun ble utsatt for en feilbehandling, hvor den virkelige årsaken ikke en gang ble forsøkt funnet. Rett og slett skremmende.

candyqueen_83

Det verste var nesten forhistorien. Jeg dro til vet. i slutten av januar, fordi hun hadde blitt så tynn. Hun hadde noe forhøyet blodsukker, og diagnosen diabetes ble stilt. Hun ville ikke spise, og jeg tvangsforet henne med oppbløtt spesialfor 4 ganger om dagen i 6 uker...Og hun kastet opp og kastet opp. Blodsukkeret ble etter hvert normalt, men hun var i samme dårlige form. Jeg var på flere besøk hos veten, og luftet min bekymring, men "neida" - hun var så fin så....På denne diabetesen (som ikke var diabetes ifg. en annen veterinær)brukte jeg nesten 7000 kr.

Jeg fikk nok, og tok kontakt med Skedsmo dyreklinikk. Og traff på en flott, saklig og dyktig veterinær, som vi var hos på tirsdag. Innen dagen var omme var diagnosen stilt, og hun ble avlivet samme kveld...

Det ligger an til en klage til veterinærforeningen for og si det sånn. Ikke fordi hun kunne ha vært reddet, men hun ble utsatt for en feilbehandling, hvor den virkelige årsaken ikke en gang ble forsøkt funnet. Rett og slett skremmende.

Uff, så trist å lese :(

Kan jeg få spørre hva den endelige diagnosen ble?

*klem*

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Når jeg leser dette får jeg inntrykk av at den første veterinæren bare var ute etter å melke penger ut av deg :-(

Uff, så trist å lese :(

Kan jeg få spørre hva den endelige diagnosen ble?

*klem*

Takk for det, Candy:-) Det var selvfølgelig kreft. Noe jeg visste innerst inne. Og jeg visste at vi la ut på den siste reisen da vi dro til Skedsmo. Hun satt på undersøkelsesbordet og fant trøst hos meg, og lente hodet sitt inntil meg...Hun var verdens snilleste og roligste katt, som aldri har gjort en flue fortred. Nå er det bare og vente på at urnen hennes kommer i posten til meg:-(

Bare tanken på at jeg tvang i henne mat, etter veterinærens anvisning....når hun selv hadde sluttet og spise, og ville dø...Helt forferdelig og tenke på.

Når jeg leser dette får jeg inntrykk av at den første veterinæren bare var ute etter å melke penger ut av deg :-(

Ikke sant....Mange kontrollbesøk som det blir når det gjelder diabetes, med jevnlige blodsukkermålinger og dyrt spesialfor (5 kg for 600 kr.)

Jeg skal sende inn klage. Veterinæren på Skedsmo var temmelig indignert, uten at han selvfølgelig ville henge ut kolleger.

candyqueen_83

Takk for det, Candy:-) Det var selvfølgelig kreft. Noe jeg visste innerst inne. Og jeg visste at vi la ut på den siste reisen da vi dro til Skedsmo. Hun satt på undersøkelsesbordet og fant trøst hos meg, og lente hodet sitt inntil meg...Hun var verdens snilleste og roligste katt, som aldri har gjort en flue fortred. Nå er det bare og vente på at urnen hennes kommer i posten til meg:-(

Bare tanken på at jeg tvang i henne mat, etter veterinærens anvisning....når hun selv hadde sluttet og spise, og ville dø...Helt forferdelig og tenke på.

Men du kan i hverfall ikke klandre deg selv for det. Man vil jo stole på veterinæren! :(

Du er jo så glad i dyrene dine, så hun har jo hatt et godt liv hos deg :o)

Men du kan i hverfall ikke klandre deg selv for det. Man vil jo stole på veterinæren! :(

Du er jo så glad i dyrene dine, så hun har jo hatt et godt liv hos deg :o)

Jeg skulle ha fulgt magefølelsen min, og insistert på en skikkelig undersøkelse. Men samtidig så tenkte jeg at hvis en veterinær ikke anså det for nødvendig, så kunne det ikke være det. Jeg sendte han til og med en sms sent en fredag kveld, og sa at de måtte finne ut hva det var i veien med henne, og at det måtte være noe annet enn diabetes. Da ba han meg komme innom lørdag formiddag. Hun ble sjekket igjen, og denne gangen av sønnen hans. Han klemte og kjente....og brukte ikke en gang stetoskopet...Hun var fin, sa han også. Og ga henne en kvalmestillende sprøyte.

Jeg vet jeg har gitt henne et godt liv, men vi kunne ha vært spart for de siste ukene. Kommer aldri til og glemme de desperate øynene når jeg sprutet mat inn i munnen hennes, og hvordan hun tappert svelget og svelget...:-( Men sånn ble det nå:-(

Gjest Nickløsheletida

Ikke sant....Mange kontrollbesøk som det blir når det gjelder diabetes, med jevnlige blodsukkermålinger og dyrt spesialfor (5 kg for 600 kr.)

Jeg skal sende inn klage. Veterinæren på Skedsmo var temmelig indignert, uten at han selvfølgelig ville henge ut kolleger.

''Jeg skal sende inn klage''

Ja, det bør du gjøre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...