Gå til innhold

kan sædlederene vere skadet ?


pelle2000

Anbefalte innlegg

Eg har fått eit kraftig støt mellom testiklene og penis. Dette vart etterfulgt av kraftig blødning fra penis.

Blødningene har avtatt og urinveiene ser ut til å fungere normalt. Kan jeg likevel ha fått ein mer eller mindre alvorlig skade på sædlederne/sædblæren, slik att disse ikke vil fungere ved ejakulasjon. ? Har vert hos lege men fikk ikkje noko skikkeleg svar på dette der.

Svar imøteses med takk. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Hvis jeg forstår deg riktig, fikk du altså blod ut gjennom urinrøret ? (ikke ut gjennom et sår i huden).

Du har fått en skade av urinrøret. Oftest vil dette bli bra av seg selv. Ikke sjelden kan det etterhvert utvikle seg et arr i urinrøret som gjør at det blir trangt. Av og til kan det da måneder og år før dette utvikler seg. - Om dette skjer, vil du merke at kraften på urinstrålen blir dårligere.

Skade på sædledere er usannsynlig. Skade på sædblære kan du ikke få på denne måten.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...