Gå til innhold

Vanvittig kløe på pung og i "skrukken"


Gjest kløemann

Anbefalte innlegg

Gjest kløemann

Jeg har de siste årene hatt en irriterende kløe i området rundt "skrukken"(som Harald Eia presenterte så fint på tv for mange år siden). I fjor høst så eskalerte kløen og jeg gikk stort sett rundt og klødde i smug. Det var så ille at jeg våknet ofte om natten og spesielt på nederste del av pungen fikk jeg store smerter pga kløen.

Jeg gikk til legen og fikk resept på et middel mot fotsopp(!). Dette lindret smerten og i noen uker så var alt helt normalt igjen, men så merket jeg at kløen kom snikende igjen. Etter et par uker så var hele helvete tilbake og jeg måtte til legen og få ny resept.

Kløen avtok nok en gang og alt var tilbake på normalen. Nå er det ca 1 1/2 uke siden jeg sluttet å smøre meg, og nå kjenner jeg at kløen kommer snikende igjen :(

Jeg er i overkant renslig og dusjer 1-2 ganger pr dag(såpe uten parfyme), og skifter naturligvis underbukse hver gang.

Er det noen som vet hvordan jeg skal bli kvitt dette problemet, eller må jeg regne med å smøre meg med fotsopp-salve resten av livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har du prøvd en kur mot småbarnsmark? Det kan klø som et helvete!

Dessuten er såpevask flere ganger om dagen helt unødvendig og kan gjøre saken bare verre i og med at det tørker ut huden og fører til enda mer kløe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kløemann

Har du prøvd en kur mot småbarnsmark? Det kan klø som et helvete!

Dessuten er såpevask flere ganger om dagen helt unødvendig og kan gjøre saken bare verre i og med at det tørker ut huden og fører til enda mer kløe.

Det er nederst på pungen og området mot endetarmen som er verst. Salven jeg har fått anvist fungerer som sagt, men den skal neppe brukes utover anbefalt periode. Vet ikke om kur mot småbarnsmark er riktig da jeg ikke har noen av de symptomene som jeg raskt leste meg opp på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nederst på pungen og området mot endetarmen som er verst. Salven jeg har fått anvist fungerer som sagt, men den skal neppe brukes utover anbefalt periode. Vet ikke om kur mot småbarnsmark er riktig da jeg ikke har noen av de symptomene som jeg raskt leste meg opp på.

Ok, vet bare at det kan klø som rene helvete. :o)

Kutt såpevasken til en gang annenhver dag, bruk bare vann ellers og tørk forsiktig etter vask. Har du prøvd å bruke en eller annen uparfymert, fet krem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest minnah

Du ødelegger den naturlige hudfloraen ved å vaske deg så ofte. Kanskje du dessuten reagerer på dusjsåpen du bruker? Vi jenter kan få nettopp sopp av å vaske oss for mye.

Lactacyd f.eks er fint for kvinners underliv der det er slimhinne, men ikke rett på hud, det blir for surt.

Om du må bruke dusjsåpe reduser det til max en gang pr dag, og en minimal mengde.

"For mye og for lite skjemmer alt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kløemann

Ok, vet bare at det kan klø som rene helvete. :o)

Kutt såpevasken til en gang annenhver dag, bruk bare vann ellers og tørk forsiktig etter vask. Har du prøvd å bruke en eller annen uparfymert, fet krem?

Nei, det har jeg ikke. Skal ta meg en tur på apoteket i morgen og forehøre meg. Takk for tipset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Iggytopp

Du sliter med kronisk soppinfeksjon på det angrepne området siden salven mot sopp fungerer.

Siden det kommer tilbake så fort du slutter med kremen, må du se på hva som gjør dette.

Bruker du parfymerte vaskemidler, skyllemiddel når du vasker undertøyet, så slutt med det.

Ikke vask deg så ofte som du gjør, en gang pr dag er nok.

Pass på at du kjøper helt uparfymert underlivsvask. Nå for tiden skal alt lukte godt, og de tilsetter aloa vare, tranebær osv. Ikke alle av oss har godt av dette. Både Aloa vera og tranebær, og parfyme er bakteriedrepende, og tar livet av de gode bakteriene du skal ha i underlivet, og gir grobunn for sopp.

Lactasyd uten parfyme er bra.

Prøv å hold deg tørr, sopp trives i fuktig miljø. Gå ikke med for tettsittende klær.

God bedring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...