zsjuz Skrevet 5. april 2012 Skrevet 5. april 2012 Jeg blir lagt inn pga at jeg tror på ånder og tvansmedisinert i flere år mens blakkstad sykehus leier inn klarsynte. Er du klar over hvor krenkende det er for et menneske! http://iskwew.com/blogg/2008/11/06/pasienter-foelte-noe-uforklarlig-blakstad-leide-inn-klarsynte/ 1 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 5. april 2012 Skrevet 5. april 2012 Jeg har lest om dette tidligere og jeg er enig med deg, det er heeelt ekstremt av Blakstad å stå for noe slikt. Om jeg hadde jobbet på et slikt sted ville jeg stått på barikadene for å få stoppet det, evt sluttet. Jeg er livredd for overnaturlige ting og da jeg var svært psyk brukte jeg AP for å få bukt med en del av frykten. Jeg var bl.a. veldig husredd/mørkredd. Tenk om behandleren min hadde sagt at det ville vært lurt om jeg hentet inn klarsynte for å sjekke overnaturlighet i huset?? Jeg hadde en periode en psykisk syk jente som leide hos meg. Hun nevnte at hun trodde det spøkte her i huset og hadde gjort en avtale med et slags medium om "husrens". Jeg sa til henne at dette overhodet ikke var aktuelt og ba henne flytte. (hun var ekstremt slitsom og dette med spøkelser her var dråpen som fikk begeret mitt til å flyte over) 0 Siter
Gjest Psyk av alt Skrevet 5. april 2012 Skrevet 5. april 2012 De ansvarlige for tiltaket med å hente inn klarsynte burde selv blitt tvangsmedisinert ;-) 0 Siter
Sør Skrevet 5. april 2012 Skrevet 5. april 2012 ''Jeg blir lagt inn pga at jeg tror på ånder og tvansmedisinert i flere år mens blakkstad sykehus leier inn klarsynte.'' De har et ordtak for dette på engelsk: ''The lunatics have taken over the asylum!'' Skammelig, og kunnskapsløst! Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Mrs.Q Skrevet 5. april 2012 Skrevet 5. april 2012 Merkelig ja, de tror jo på det selv da og burde tatt medisiner. 0 Siter
Everybody Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Blakstad sykehus leier inn klarsynte for å jage vekk spøkelser! https://www.vg.no/helse/i/5PeJW/hyret-inn-klarsynte-for-aa-jage-vekk-spoekelser 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai Everybody skrev (9 minutter siden): Blakstad sykehus leier inn klarsynte for å jage vekk spøkelser! https://www.vg.no/helse/i/5PeJW/hyret-inn-klarsynte-for-aa-jage-vekk-spoekelser Spøkelser finnes ikke. Anonymkode: 3938a...d8e 0 Siter
Everybody Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spøkelser finnes ikke. Anonymkode: 3938a...d8e Du mener de har vrangforestillinger? 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 10. mai Skrevet 10. mai 10 minutes ago, Everybody said: Blakstad sykehus leier inn klarsynte for å jage vekk spøkelser! https://www.vg.no/helse/i/5PeJW/hyret-inn-klarsynte-for-aa-jage-vekk-spoekelser For 17 år siden da. Anonymkode: 70693...da7 0 Siter
krøll9 Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai Blakstad sykehus er snart historie. Er det rart å synes det er trist? Har jo ingen lang historie der akkurat, we dont go way back liksom, men å være der noen måneder var litt spesielt og uvirkelig. Nå blir det snart enda mer uvirkelig siden det skal legges ned. Eller husker jeg feil? Tror dessverre ikke på spøkelser. Verden hadde vært et mer interessant sted om man faktisk kunne se og kommunisere med ånder, men det kan vi ikke. Det å tro at en har slike evner er bare psykt (uten at jeg vil dømme noen av den grunn, men det er jo det). Samme med alle religiøse ideer. De er skrudd... 0 Siter
Everybody Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai krøll9 skrev (10 minutter siden): Blakstad sykehus er snart historie. Er det rart å synes det er trist? Har jo ingen lang historie der akkurat, we dont go way back liksom, men å være der noen måneder var litt spesielt og uvirkelig. Nå blir det snart enda mer uvirkelig siden det skal legges ned. Eller husker jeg feil? Tror dessverre ikke på spøkelser. Verden hadde vært et mer interessant sted om man faktisk kunne se og kommunisere med ånder, men det kan vi ikke. Det å tro at en har slike evner er bare psykt (uten at jeg vil dømme noen av den grunn, men det er jo det). Samme med alle religiøse ideer. De er skrudd... Blakstad sykehus legges ned i August. Nytt sykehus er klart i Drammen på Brakerøya. Tenk deg alt det som har foregått innenfor de veggene helt siden 1904 da det åpnet. 🤔 1 Siter
krøll9 Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai Everybody skrev (1 time siden): Blakstad sykehus legges ned i August. Nytt sykehus er klart i Drammen på Brakerøya. Tenk deg alt det som har foregått innenfor de veggene helt siden 1904 da det åpnet. 🤔 Ja. Slik var det ja. Det kommer ikke til å fungere så bra i Drammen tror jeg. Ikke at jeg har tenkt meg på et slikt sted igjen som pasient, men jeg kan ikke forestille meg at det skal bli bra midt i Drammen. Har sett tomta mange ganger, tegninger og illustrasjoner. Det blir sikkert nytt, moderne, flott. Men et sånt sted kan ikke bare integreres midt i byen sånn. Det var riktig at det lå litt lenger vekk fra sentrale strøk. Også Drammen sykehus generelt da. Trafikken kommer aldri til å flyte. Folk vil ikke jobbe der, med mindre de kan gå dit, og folk kommer til å hate å reise dit med det trafikkbildet som er, og ennå verre skal det bli med en gigantisk institusjon som det der. Ja. Det har det vært mange skjebner og historier sikkert. Synes hovedbygget hadde noe ved seg som inspirerte meg til å skrive den gangen. Og alle som var der var så spesielle. Kanskje ikke så rart, med tanke på omstendighetene. Men jeez. Magisk verden altså. På ekte. Uten spøkelser. 0 Siter
Everybody Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai krøll9 skrev (6 minutter siden): Ja. Slik var det ja. Det kommer ikke til å fungere så bra i Drammen tror jeg. Ikke at jeg har tenkt meg på et slikt sted igjen som pasient, men jeg kan ikke forestille meg at det skal bli bra midt i Drammen. Har sett tomta mange ganger, tegninger og illustrasjoner. Det blir sikkert nytt, moderne, flott. Men et sånt sted kan ikke bare integreres midt i byen sånn. Det var riktig at det lå litt lenger vekk fra sentrale strøk. Også Drammen sykehus generelt da. Trafikken kommer aldri til å flyte. Folk vil ikke jobbe der, med mindre de kan gå dit, og folk kommer til å hate å reise dit med det trafikkbildet som er, og ennå verre skal det bli med en gigantisk institusjon som det der. Ja. Det har det vært mange skjebner og historier sikkert. Synes hovedbygget hadde noe ved seg som inspirerte meg til å skrive den gangen. Og alle som var der var så spesielle. Kanskje ikke så rart, med tanke på omstendighetene. Men jeez. Magisk verden altså. På ekte. Uten spøkelser. Ja det var det man trodde på i gamle dager, at psykiatriske sykehus skulle bygges landlig for seg selv utenfor samfunnet med lange innkjørsler slik som det var på Blakstad. Men den teorien har de gått bort fra fordi samfunnet har modernisert og man ikke har de samme holdningene til psykisk syke som før. 0 Siter
krøll9 Skrevet 13. mai Skrevet 13. mai Everybody skrev (4 minutter siden): Ja det var det man trodde på i gamle dager, at psykiatriske sykehus skulle bygges landlig for seg selv utenfor samfunnet med lange innkjørsler slik som det var på Blakstad. Men den teorien har de gått bort fra fordi samfunnet har modernisert og man ikke har de samme holdningene til psykisk syke som før. Ehhh. Selv om jeg var litt detatched i den tida der, så vet jeg at jeg på ingen måte hadde tord å gå på sykehusets uteområde, balkong, eller gud forby gått ut med følge dersom jeg hadde befunnet meg i Drammen. Selv da hadde jeg hatt hue nok til å skjønne det, innbiller jeg meg i alle fall. Samme for meg om samfunnet aksepterer at psykisk sykdom finnes. Jeg er på ingen måte åpen for å være synlig for hele resten av samfunnet om jeg er så dårlig som da. Men hvis man tenker at alle som er der kun har den ene rollen i sine liv: "psyk.pasienter", og at dem kan man jo akseptere, så fint for samfunnet da, men de av dem (vil tro det gjelder mange) som har litt flere roller her i livet enn kun psyk. pasient ønsker kanskje på sin side å bli skjermet fra å bli outet til hele omverdenen? Totalt skivebom det der spør du meg. Det er jo helt irrelevant hva samfunnet som sådan aksepterer eller ikke. Folk burde få styre selv hvor åpne de ønsker å være rundt slikt. Når jeg outer meg om slikt er jeg enten på forum eller jeg er hyplman og har munndiare, eller begge deler. Men jeg er IKKE i Drammen sentrum. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 14. mai Skrevet 14. mai krøll9 skrev (12 timer siden): Ja. Slik var det ja. Det kommer ikke til å fungere så bra i Drammen tror jeg. Ikke at jeg har tenkt meg på et slikt sted igjen som pasient, men jeg kan ikke forestille meg at det skal bli bra midt i Drammen. Har sett tomta mange ganger, tegninger og illustrasjoner. Det blir sikkert nytt, moderne, flott. Men et sånt sted kan ikke bare integreres midt i byen sånn. Det var riktig at det lå litt lenger vekk fra sentrale strøk. Sentrale strøk? Ville ikke akkurat sagt det. Det befinner seg ett sted hvor det eneste som finnes er sykehuset. Det ligger riktignok noen industribygg like ved, men de er lengre bort, og bruker en annen innkjøring enn den som skal til sykehuset. Sentrum er jo fort en ti-femten minutters gåtur unna. Skal du til hus hvor folk bor er det fem minutter minst, og da under en hovedvei og motorveibru, så godt adskilt. Slik du forklarer det høres det jo ut som om det er ett sted folk ferdes ofte, men det ligger i ett område hvor man ferdes kun om man skal dit, evt gå langs turstien ut mot elven, men selv den ligger i ganske god avstand fra sykehuset. Jeg bor selv i byen og tror jeg har vært i det området kanskje 4-5 ganger i hele mitt liv, da fordi jeg har syklet forbi på vei ut mot Lier. krøll9 skrev (12 timer siden): Også Drammen sykehus generelt da. Trafikken kommer aldri til å flyte. Folk vil ikke jobbe der, med mindre de kan gå dit, og folk kommer til å hate å reise dit med det trafikkbildet som er, og ennå verre skal det bli med en gigantisk institusjon som det der. Jeg regner med du bor i Drammen eller omegn siden du uttaler deg sånn som det her. For jeg bor som sagt her og har helt annen oppfatning. Jeg tror det blir mye bedre når de får åpnet med ny tilgang fra togstasjonen, ny vei inn til sykehuset, samt lett med kollektivt som skal stoppe rett utenfor. Det er mye lettere å komme seg til det nye sykehuset enn det gamle. Frem til Lier la ned så var det der vi tilhørte, der gikk det buss en gang i timen i hverdagene, annenhver i helgene og aldri på søndager. Så skulle man dit var det bil. Og samme med Blakstad når jeg har vært der, det er buss som tar deg med på heisatur, eller bil. Anonymkode: 3144e...ae4 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.