Gå til innhold

Et halvt år etter

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletida

Jeg må bare dele denne gleden med noen, da jeg er langt oppe i skyene akkurat nå.

Har vært på kontroll i dag og nå har alle bruddene både i skinnben og leggben lukket seg, endelig! ;-)) Det har tatt sin tid. Jeg får ta ut marnaglen og skruene om 3 måneder og det skal bli sååå deilig å slippe å kjenne på den stanga eller skruen som trykker i kneet mitt når jeg går.

Strukturen er ikke som den var enda og benet er svakere,det kunne ta tid.

MEN, det var veldig viktig at jeg trente styrke fremover og jeg innrømmer lett at det har vært litt opp og ned med treninga og mest ned etter at jeg begynte å jobbe fullt igjen. Jeg har begynt i ny jobb og vært under opplæring, jeg har hostet og harket siden før påske og jeg finner på alle mulige unnskyldninger for å slippe dra til treningsstudioet. Jeg kjenner jo at jeg trenger det. Benet er så svakt at jeg må planlegge å gå ut av bussen med riktig fot først. Jeg klarer ikke å løpe heller. Jeg har prøvd.Benet tåler ingen støt. Høyhælte sko kan jeg bare glemme.

Noen som vil bli med på "ukas trening" igjen?

Har forresten lagt på meg noen kilo også i denne perioden som helst skulle vært borte før ferien.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/378728-et-halvt-%C3%A5r-etter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slikt meldinger er gode å få - så gratulerer!

Men det ser også ut som om du vet at videre fremgang er helt opp til deg selv og hvor flink du er til å trene benet opp igjen - så du må jobbe så godt du kan med motivasjonen din.

Er du flink så kan du jo se frem til "et nytt liv" om bare noen få måneder - og det burde være en god nok motivasjonsfaktor.

Og ikke nok med det - du vil jo også bli litt slankere, hvilket jeg forstår heller ikke er noen ulempe :-)

Ønsker deg lykke til - og håper du klarer å trene deg godt og raskt opp igjen.

ps: "been there - done that" etter å blitt skrudd sammen igjen selv - og etter mye trening er jeg 100% tilbake igjen.....og veldig glad nå for all den tiden jeg brukte på trening i stedet for på sofaen :-)

Gjest Nickløsheletida

Slikt meldinger er gode å få - så gratulerer!

Men det ser også ut som om du vet at videre fremgang er helt opp til deg selv og hvor flink du er til å trene benet opp igjen - så du må jobbe så godt du kan med motivasjonen din.

Er du flink så kan du jo se frem til "et nytt liv" om bare noen få måneder - og det burde være en god nok motivasjonsfaktor.

Og ikke nok med det - du vil jo også bli litt slankere, hvilket jeg forstår heller ikke er noen ulempe :-)

Ønsker deg lykke til - og håper du klarer å trene deg godt og raskt opp igjen.

ps: "been there - done that" etter å blitt skrudd sammen igjen selv - og etter mye trening er jeg 100% tilbake igjen.....og veldig glad nå for all den tiden jeg brukte på trening i stedet for på sofaen :-)

''ps: "been there - done that" etter å blitt skrudd sammen igjen selv - og etter mye trening er jeg 100% tilbake igjen.....og veldig glad nå for all den tiden jeg brukte på trening i stedet for på sofaen :-)''

Tusen takk, slike historier liker jeg veldig godt :-))

Ja, jeg må bare komme i gang igjen , så kanskje kan jeg gå og stå på ski igjen til vinteren også. Litt usikker på om jeg må stå over alpint enda et år, men vi får se.

Jeg må ihverfall ta meg sammen. Som du sier er alt opp til meg selv nå :-)

Så bra!

Jeg er glad jeg havna på sofaen etter jul. Da fikk nemlig kroppen sårt tiltrengt hvile! (Som ingen har ordinert meg uansett hvor dårlig jeg har vært) Lungebetennelse er slett ikke så verst, da MÅ man ligge stille... ;0)

Nå er jeg bedre, har funnet en god fysio (!) helt uten englefjær og røkelse på kontoret. Og med mor/barn utdanning. Mirakeldamen min. Hun har forkastet samtlige ting jeg har fått prakket på meg til nå. Og sier at vi ikke skal trene, vi skal finne frem en muskel som har vært døvstum.

Jeg begynner å bli god på den alt, i dag har jeg vært i svømmehallen og lett etter den. Det fungerer fabelaktig bra. For ikke å si forløsende.. det er snakk om akkurat den muskelen man bruker når man bærer barn og føder. (Livmora midt i panna om dagen føles det som!) :0D

Det er de små små tingene som virker. Kanskje det er lettere for deg også, om du tenker i mindre skala enn "trening". Tenk kontakt/bevegelse til å begynne med.

Oj, høres ut som det har vært tøft. - Bra det går framover i alle fall! Så det ble ny jobb?

Jeg er også noen irriterende og svært uønskede kg tyngre i år enn i fjor - og vil, nei, jeg SKAL ned før sommeren. Er dog flink til å trene, maten har blitt mitt problem... Så tror jeg måtte blitt med på en mat-tråd...

Gjest Nickløsheletida

Så bra!

Jeg er glad jeg havna på sofaen etter jul. Da fikk nemlig kroppen sårt tiltrengt hvile! (Som ingen har ordinert meg uansett hvor dårlig jeg har vært) Lungebetennelse er slett ikke så verst, da MÅ man ligge stille... ;0)

Nå er jeg bedre, har funnet en god fysio (!) helt uten englefjær og røkelse på kontoret. Og med mor/barn utdanning. Mirakeldamen min. Hun har forkastet samtlige ting jeg har fått prakket på meg til nå. Og sier at vi ikke skal trene, vi skal finne frem en muskel som har vært døvstum.

Jeg begynner å bli god på den alt, i dag har jeg vært i svømmehallen og lett etter den. Det fungerer fabelaktig bra. For ikke å si forløsende.. det er snakk om akkurat den muskelen man bruker når man bærer barn og føder. (Livmora midt i panna om dagen føles det som!) :0D

Det er de små små tingene som virker. Kanskje det er lettere for deg også, om du tenker i mindre skala enn "trening". Tenk kontakt/bevegelse til å begynne med.

''Og sier at vi ikke skal trene, vi skal finne frem en muskel som har vært døvstum''

He he, jeg tror det er flere døvstumme muskler her:) Jeg husker ikke i farten hva det var du slet med. Var det ryggen?

''Det er de små små tingene som virker. Kanskje det er lettere for deg også, om du tenker i mindre skala enn "trening". Tenk kontakt/bevegelse til å begynne med''

Ja, det der har jeg også hatt tro på, men jeg tror jeg trenger litt skikkelig styrketrening også. Naprapaten sier at det ikke vil hjelpe på styrken og gå tur som jeg liker godt, da jeg har mistet styrken oppover hele, både i lår og rompeball.

Annonse

Gjest Nickløsheletida

Oj, høres ut som det har vært tøft. - Bra det går framover i alle fall! Så det ble ny jobb?

Jeg er også noen irriterende og svært uønskede kg tyngre i år enn i fjor - og vil, nei, jeg SKAL ned før sommeren. Er dog flink til å trene, maten har blitt mitt problem... Så tror jeg måtte blitt med på en mat-tråd...

''Så det ble ny jobb?''

Ja jeg fikk jobben. Startet for en måned siden og trives svært godt. Angrer ikke på det.

''Jeg er også noen irriterende og svært uønskede kg tyngre i år enn i fjor - og vil, nei, jeg SKAL ned før sommeren. Er dog flink til å trene, maten har blitt mitt problem... Så tror jeg måtte blitt med på en mat-tråd.''

Vi kan godt starte en mattråd også:)

Jeg fikk beskjed om å spise mye og sunt for at benet skal gro og det har jeg gjort. Både mye, sunt og usunt og alt for mye til å være så passiv. Men noen gleder skal man jo ha her i livet, så da ble det mye kos mens jeg lå på sofaen. Tenkte ikke så mye på vekta da. Jeg hadde en del og gå på, men det finnes grenser. Nå må det av.

''Og sier at vi ikke skal trene, vi skal finne frem en muskel som har vært døvstum''

He he, jeg tror det er flere døvstumme muskler her:) Jeg husker ikke i farten hva det var du slet med. Var det ryggen?

''Det er de små små tingene som virker. Kanskje det er lettere for deg også, om du tenker i mindre skala enn "trening". Tenk kontakt/bevegelse til å begynne med''

Ja, det der har jeg også hatt tro på, men jeg tror jeg trenger litt skikkelig styrketrening også. Naprapaten sier at det ikke vil hjelpe på styrken og gå tur som jeg liker godt, da jeg har mistet styrken oppover hele, både i lår og rompeball.

De store musklene kommer seg fort ved aktivitet. Det er de små musklene som støtter opp og "holder" deg som blir slitne og "døve". Pass på at du har en god hjelper i prosessen. ;0)

Jeg vet ikke hva som gikk skeis i første omgang med meg. Og jeg har vært så flink å følge alle råd jeg har fått, hos alle de jeg har vært hos. At jeg omtrent har brukket ryggen på meg selv. Mer eller mindre bokstavelig.

Problemet mitt er ikke i ryggen eller hofta sier fysioen. Men i det faktum at jeg er mamma til fire. Fire som har hoppet rundt på bekkenbunnen min. ;0) Livmorsopphenget. Hehehe... selv om jeg aldri har hatt lekkasje eller problemer i dalstroka innafor. Så er svakheten innvendig så stor at baksiden min jobber overtid. Så langt tror jeg hun har 110% rett.

Hun har ikke kikket på vondtene mine engang, hun kikket på hvordan jeg går, står osv. Og så gikk hun rett på underlivet og musklene dypt inne der. Rotlåsen som yogainstruktøren min sier. Selv huden ved ks-arret mitt er varm igjen. Der har det alltid vært kaldt og dødt.

Gratulerer med å ha kommet så langt i rehabiliteringsforløpet! (På dårlige dager så kan du jo minne deg selv på hvor kjipe de første ukene var; nesten alt blir jo bra sammenlignet med den tiden...)

Det blir sikkkert lettere å motivere seg for trening nå som våren kommer. Du kan trene styrke ved å komme deg opp i Marka; gå på stier som ligger litt utenfor allfarsvei (som f.eks. en av de alternative rutene opp til Ullevålsseter). For noen år siden trente jeg styrke ved å gå opp og ned av de store steinene som ligger ved Sognsvann. Jeg synes man i størst mulig grad skal trene utendørs i sommerhalvåret, evt. med noen veiledningstimer fra fysio fra tid til annen.

Du vil kanskje også ha nytte av å sykle oppover bakker?

Gjest Nickløsheletida

De store musklene kommer seg fort ved aktivitet. Det er de små musklene som støtter opp og "holder" deg som blir slitne og "døve". Pass på at du har en god hjelper i prosessen. ;0)

Jeg vet ikke hva som gikk skeis i første omgang med meg. Og jeg har vært så flink å følge alle råd jeg har fått, hos alle de jeg har vært hos. At jeg omtrent har brukket ryggen på meg selv. Mer eller mindre bokstavelig.

Problemet mitt er ikke i ryggen eller hofta sier fysioen. Men i det faktum at jeg er mamma til fire. Fire som har hoppet rundt på bekkenbunnen min. ;0) Livmorsopphenget. Hehehe... selv om jeg aldri har hatt lekkasje eller problemer i dalstroka innafor. Så er svakheten innvendig så stor at baksiden min jobber overtid. Så langt tror jeg hun har 110% rett.

Hun har ikke kikket på vondtene mine engang, hun kikket på hvordan jeg går, står osv. Og så gikk hun rett på underlivet og musklene dypt inne der. Rotlåsen som yogainstruktøren min sier. Selv huden ved ks-arret mitt er varm igjen. Der har det alltid vært kaldt og dødt.

Du har en artig måte og beskrive det på. Riktig god bedring til deg. Bra at du får god hjelp :-)

Gjest Nickløsheletida

Gratulerer med å ha kommet så langt i rehabiliteringsforløpet! (På dårlige dager så kan du jo minne deg selv på hvor kjipe de første ukene var; nesten alt blir jo bra sammenlignet med den tiden...)

Det blir sikkkert lettere å motivere seg for trening nå som våren kommer. Du kan trene styrke ved å komme deg opp i Marka; gå på stier som ligger litt utenfor allfarsvei (som f.eks. en av de alternative rutene opp til Ullevålsseter). For noen år siden trente jeg styrke ved å gå opp og ned av de store steinene som ligger ved Sognsvann. Jeg synes man i størst mulig grad skal trene utendørs i sommerhalvåret, evt. med noen veiledningstimer fra fysio fra tid til annen.

Du vil kanskje også ha nytte av å sykle oppover bakker?

'' (På dårlige dager så kan du jo minne deg selv på hvor kjipe de første ukene var; nesten alt blir jo bra sammenlignet med den tiden...)''

Helt klart og jeg tenker ikke så veldig mye på det lenger, men det er noen dager i måneden fremdeles da som er litt mer smertefulle. Det er de dagene jeg hovner opp.

''Det blir sikkkert lettere å motivere seg for trening nå som våren kommer. Du kan trene styrke ved å komme deg opp i Marka; gå på stier som ligger litt utenfor allfarsvei (som f.eks. en av de alternative rutene opp til Ullevålsseter). For noen år siden trente jeg styrke ved å gå opp og ned av de store steinene som ligger ved Sognsvann. Jeg synes man i størst mulig grad skal trene utendørs i sommerhalvåret, evt. med noen veiledningstimer fra fysio fra tid til annen''

Ja, det er mye mer lystbetont, men får prøve og komme meg litt oftere på treningsstudioet også og trene hele skrotten:-)

''Du vil kanskje også ha nytte av å sykle oppover bakker?''

Helt sikkert! Mannen foreslo sykling i påsken, men jeg følte meg litt for usikker pga. balansen. Redd for å velte, men jeg får ta en liten tur og kjenne hvordan det føles. Det er sikkert bare en terskel jeg må over, slik som det meste annet har vært.

''Så det ble ny jobb?''

Ja jeg fikk jobben. Startet for en måned siden og trives svært godt. Angrer ikke på det.

''Jeg er også noen irriterende og svært uønskede kg tyngre i år enn i fjor - og vil, nei, jeg SKAL ned før sommeren. Er dog flink til å trene, maten har blitt mitt problem... Så tror jeg måtte blitt med på en mat-tråd.''

Vi kan godt starte en mattråd også:)

Jeg fikk beskjed om å spise mye og sunt for at benet skal gro og det har jeg gjort. Både mye, sunt og usunt og alt for mye til å være så passiv. Men noen gleder skal man jo ha her i livet, så da ble det mye kos mens jeg lå på sofaen. Tenkte ikke så mye på vekta da. Jeg hadde en del og gå på, men det finnes grenser. Nå må det av.

Rart hvor mye falsk glede mat kan gi... Vel, fjorårets sommergarerobe kan bli fin i år også med noen kg raskt ned. Har bestilt oppfølging og veiing på treningssenteret til uka, så håper det kan bli et spark. Og ikke en hvilepute for å tømme stratoshylla nå i helga.... Blir det tråd her, så slenger jeg meg med om ikke "mørket" omfavner meg helt...

Flott at jobben er bra!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...