Gå til innhold

Amerikansk politi pågrep seksåring

Anbefalte innlegg

''Politiet i den lille byen Shelbyville pågrep en seksåring som hadde slått seg vrang på skolen.

Den lille gutten skal ha sparket rektoren ved Hendricks Elementary School i Shelbyville i Indiana. Han skal også ha truet med å drepe både henne og en annen ansatt. Nå er seksåringen siktet for overfall og trusler mot rektor.

Tidligere i måneden ble en seks år gammel jente pågrepet av politiet ved en skole i Milledgeville i Georgia.

Den lille jenta hadde gått løs på en lærer og gjort skade på inventaret. Hun ble ført skrikende ut i politibilen, iført håndjern.''

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=10050077

Finnes det andre land hvor seksåringer blir arrestert og iført håndjern?

Fortsetter under...

Gjest Ekslærer

Jeg har tidligere skrevet som lærer her inne.

Barneoppdragelse er noe jeg brenner for, og vi får de produktene vi skaper.

Du skal være rimelig trygg på, at hvis en av lærerne hadde forsøkt å stagge disse umulige 6 åringene, så ville de blitt saksøkt av foreldrene.

Da er det tryggest å ringe politiet.

At politiet velger å sette håndjern på de, sier mye om situasjonen.

En situasjon som var helt uaktuell da jeg selv gikk på skolen.

Da hadde vi respekt for autoriteter (les lærere og politi), og turte ikke mukke.

Hva som skal bli av disse unge når de engang blir voksne, tør jeg ikke tenke på.

Jeg rettferdiggjør ikke handlingen her, men jeg skjønner lærerne ja.

petter smart

Når personer som ABB gjør noe forferdelig så kommer det ofte fram at de som står bak hadde det vanskelig i barndommen. Ofte var de utagerende allerede da. Men det ble ikke ordentlig tatt tak i. Her prøver en å ta skikkelig tak (disse barna er gjerne SVÆRT vanskelige å hanskes med) og så får en kjeft for det også. Kanskje dette kan være en vekker for både barnet og foreldrene.

Som jeg har sagt før her inne, er USA blant de verste landene når det gjelder rettssystem. Amnesty og FN bør virkelig ta tak i dette. Uendelig mange barn er ødelagt av rettssystemet i USA:

''Uendelig mange barn er ødelagt av rettssystemet i USA:''

I dette tilfellet virker det som om foreldrene har klart det helt utmerket på egenhånd.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...