Gå til innhold

Armer som sover når jeg sover...


Gjest familiepappa'n

Anbefalte innlegg

Gjest familiepappa'n

Overskriften høres sikkert merkelig ut, men i det siste(ikke hver natt) har jeg opplevd å våkne flere ganger om natten der en eller begge armene sover. Dette kan skje flere ganger etter hverandre. Jeg begynte å trene vekter nå i vinter, men har ikke trent på snart tre uker nå. Jeg røyker heller ikke, og har ingen spesiell endring i livssituasjonen fortsett fra økt pågang på jobben(stress).

Noen som har en forklaring på hva som skjer når armene plutselig har begynt å sovne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest dovner av selv

Jeg har lemmer som lett sovner, spesielt armene. Må rett og slett passe på måten jeg ligger på så ingenting ligger i klem :-)

Det beste er å ligge på rygg, men jeg MÅ ligge på siden av gammel vane, så passer på at jeg ligger godt og at den nederste armen ikke dovner av.

Det kan være et sirkulasjonsproblem, eller nerver i klem.

Det at du trener gjør jo at musklene har blitt større og kanskje klemmer de på nerver?

Du får prøve å passe på liggestillingen din,

om det ikke hjelper og problemet vedvarer, ta en tur til fastlegen. Få henvisning til MR arterier og nevrografi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Høstløv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...