Gå til innhold

Frisk en uke,nå angst.

Anbefalte innlegg

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Tar ikke zoloft angst? Sover nå bare 4-6 timer om natten og 2-4 tinmer om dagen (9-19)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''Tar ikke zoloft angst? Sover nå bare 4-6 timer om natten og 2-4 tinmer om dagen (9-19)''

6 timer per natt er godt innenfor normalen, jeg vil heller si du sover mer enn du burde. Kutter du ut ettermiddagshvilen vil nattesøvnen bli bedre. Zoloft, og SSRI generelt, er god medisinen for angst & depresjon men kanskje dosen bør justeres noe om du merker angsten øker.

Skrevet

Hvis du sover 6-10 timer i døgnet sover du mer enn meg i snitt. Vanligvis sover jeg ca. 6 timer i døgnet, kan ikke huske sist jeg sove 10 timer.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

''Tar ikke zoloft angst? Sover nå bare 4-6 timer om natten og 2-4 tinmer om dagen (9-19)''

6 timer per natt er godt innenfor normalen, jeg vil heller si du sover mer enn du burde. Kutter du ut ettermiddagshvilen vil nattesøvnen bli bedre. Zoloft, og SSRI generelt, er god medisinen for angst & depresjon men kanskje dosen bør justeres noe om du merker angsten øker.

Angsten kommer og går.Verst om jeg ser for mye krig på TV.Syria er verst.Men jeg klarer å lide 30-120 min hver uke uten å øke doseringen.

Det var bare en flyktig tanke om at jeg ikke turde å gå ut av huset.Etter en time på sofaen og mangel på luft,gikk jeg en tur på 30 min.Det var deilig og kjørlig og maks 20 C og litt vind.Har nesten vært inne en uke nå som varmen var værst.

Har begynt å skrive på en bok jeg skal kalle Alene.På omslaget skal det være en hvit liten pinnemann i ett helt mørkt rom.:-( han skal være trist (som faen) og man kan se 2 tårer falle.

Når man føler seg sliktet av alle og meget urettferdig behandlet,får man sår på sjelen.Ikke fult så ille som PTS lidelse,men meget nær.

Når sykdommen rammer,hjelper det ikke hvor smart man er når,følelseslivet er så lammet,at man bare glemmer det helt.Man blir avstumpet så mye at man blir sur hver gang en dame smiler.(Slutt å smil,livet er ett helvete,så dør man)

Var heldigvis for sterkt til å bli alkis,men pilleknasker og gal ble jeg.

Synd man må vente i kanskje 30 år på slutten om man er riktig uheldig.....

Gjest Elextra
Skrevet

''Sover nå bare 4-6 timer om natten og 2-4 tinmer om dagen''

Som de andre også påpeker er nok dette mer enn de fleste. Ønsker du lengre nattesøvn må du antakelig kutte ned på dagsøvnen. Tipper voksne mennesker sover i snitt 7 timer i døgnet, noen mer, noen mindre.

Å bevege seg utendørs en times tid hver dag hjelper på både kropp og sjel - og på nattesøvnen.

Gjest togli
Skrevet

Da er du heldig som får sove så mange timer totalt! Sover jeg mer enn maks 30 min på dagtid, så ødelegger jeg nattesøvnen....

Det normale for meg er å legge meg ca kl 23 og sove til ca 06.30 - i helgene legger jeg meg i totida og sover til ca 08-08.30.

Gjest Oksen Ferdinand
Skrevet

Da er du heldig som får sove så mange timer totalt! Sover jeg mer enn maks 30 min på dagtid, så ødelegger jeg nattesøvnen....

Det normale for meg er å legge meg ca kl 23 og sove til ca 06.30 - i helgene legger jeg meg i totida og sover til ca 08-08.30.

Jeg sover bra på SSRI,både Zoloft og Citalopram.Har masse mat og 79 kr.Ca 12 tomflasker,à kr 2,5=30 kr.

Har masse middagsmat,og både kaviar,syltetøy, peanøttsmør, honning,Jarslberg,litt brunost,en halv falukorv og en snabb fiskepudding.4 kneippbrød i fryseren og 3 liter melk,6x 1,5 liter cola og 1,5 liter råsaft.Masse av både kaffe,te,sukker og salt.

Når det er tomt for sjokolade,bruker jeg sukkertøy (polkagriser type små biter) og annet jeg måtte ha.Er det tomt har jeg både honning og en hel "bøtte"(ca 500 gr) med jordbærsyltetøy.

Siden jeg har nok søtt,vil jeg nok enten kjøpe en liten pakke ferdig skåret brunost,elelr en kaviartube til.(ca 30 kr)

Har 5 liter bensin i en reservekanne,men den skal bare brukes til moped,gressklipper og bare bilen untagelsesvis.

Utenom personlig renslighet og husets indre,har jeg ok humør.Når jeg har klippet gresset,må jeg sjekke bremsene forran på min 98 model mazda 323f.

Merker at godt humør har sammenfalt med en liten besettelse av lego.Denne uken er det pyramide i hvit,blå,rød og gult.Har også noen i svart,orangemmørk grønn,og lys grønn.Disse siste er så stygge at jeg bare bruker de til det indre ramme-verk,da jeg har mange brikker med bare halv bredde. Hvit, gul,blå og rød yttersy og de andre innefor så veggene blir like tykke som hel bredde (2 knotter) Lengden er fra 2 og sikkert helt opp til 10,15 knotter uten at jeg har telt de lengste.

(Føler meg litt barnslig,her jeg vrenger min sjel)

Føler en liten trygghet ved å være anonym.

(Tror du på aliens? Tror at all religion kommer fra andre verdener,planeter og det ytre rom.Selv med lyshastighet tar det noen tusen år selv fra amdromeda galaksen!)

megler Smekk
Skrevet

Virker som om du sover mer enn det som er "normalt".

Gjest togli
Skrevet

Jeg sover bra på SSRI,både Zoloft og Citalopram.Har masse mat og 79 kr.Ca 12 tomflasker,à kr 2,5=30 kr.

Har masse middagsmat,og både kaviar,syltetøy, peanøttsmør, honning,Jarslberg,litt brunost,en halv falukorv og en snabb fiskepudding.4 kneippbrød i fryseren og 3 liter melk,6x 1,5 liter cola og 1,5 liter råsaft.Masse av både kaffe,te,sukker og salt.

Når det er tomt for sjokolade,bruker jeg sukkertøy (polkagriser type små biter) og annet jeg måtte ha.Er det tomt har jeg både honning og en hel "bøtte"(ca 500 gr) med jordbærsyltetøy.

Siden jeg har nok søtt,vil jeg nok enten kjøpe en liten pakke ferdig skåret brunost,elelr en kaviartube til.(ca 30 kr)

Har 5 liter bensin i en reservekanne,men den skal bare brukes til moped,gressklipper og bare bilen untagelsesvis.

Utenom personlig renslighet og husets indre,har jeg ok humør.Når jeg har klippet gresset,må jeg sjekke bremsene forran på min 98 model mazda 323f.

Merker at godt humør har sammenfalt med en liten besettelse av lego.Denne uken er det pyramide i hvit,blå,rød og gult.Har også noen i svart,orangemmørk grønn,og lys grønn.Disse siste er så stygge at jeg bare bruker de til det indre ramme-verk,da jeg har mange brikker med bare halv bredde. Hvit, gul,blå og rød yttersy og de andre innefor så veggene blir like tykke som hel bredde (2 knotter) Lengden er fra 2 og sikkert helt opp til 10,15 knotter uten at jeg har telt de lengste.

(Føler meg litt barnslig,her jeg vrenger min sjel)

Føler en liten trygghet ved å være anonym.

(Tror du på aliens? Tror at all religion kommer fra andre verdener,planeter og det ytre rom.Selv med lyshastighet tar det noen tusen år selv fra amdromeda galaksen!)

Nei, jeg tror ikke på aliens...

Ei psykologvenninne av meg sa at livskvalitet begynte med personlig hygiene og å re opp senga hver morgen..... Jeg tror faktisk det er noe i det hun sier...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...