Gå til innhold

Takk for støtten disse dagene.

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Takk for den støtten jeg har fått disse dagene.

Var hos legen i dag, jeg har kraftig betennelse i nakke og skuldre pga stress.

Han ville sykemelde meg fullt, men vi ble enige om at jeg skulle prøve en avventende sykemelding først - dvstilrettelegging for å hindre hel eller delvis s.m. Jeg kom selv med forslag til tilrettelegging som jeg ønsker å prøve - nå har jeg en legeerklæring på at jeg ikke skal jobbe på dager med mye stress samt ikke ha arbeidsoppgaver som stresser meg.

Jeg har stor tro på at dette kan funke, for det gjør meg oppriktig godt å være på jobb (for psyken).

Så fikk jeg også svar på noe jeg har lurt på lenge; det er ikke farlig for levra å bruke Paracet over lang tid slik jeg har trodd. Det er skadelig når det blir store doser. Så jeg fikk resept på det også. Dette har bekymret meg lenge, for jeg har blitt nærmest avhengig av det for å fungere.

I tillegg er jeg henvist til naprapat (men dette må jeg betale selv, de har ikke tilskudd, og det er dyrt - men han sa det var verdt prisen).

Jeg er glad jeg har en skikkelig lege, og som tar meg på alvor.

Takk til dere som holdt ut med meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest sangsol
Skrevet

Naprapat har fungert utmerket for min nakke.

Lykke til. :-)

Gjest togli
Skrevet

Så bra du ble lytta til av legen:)

Naprapati er fantastisk!! Har prøvd det selv....Det er virkelig verd pengene om man sliter med muskulære smerter.

Gjest germinate
Skrevet

Ser dere har hatt god effekt av det.

Husker dere hva dere betalte for en time?

Gjest germinate
Skrevet

Skrevet

Hvor stor risiko du tar ved jevnlig bruk av paracet, er som legen sier doseavhengig - men risikofritt er det ikke.

Men en helt annen side ved jevnlig bruk av paracet som mange ikke er klar over, er at det kan utløse og vedlikeholde hodepine.

''Ved langtidsbruk (>3 måneder) av analgetika, med inntak annenhver dag eller oftere, kan hodepine utvikles eller forverres. ''

Fra www.felleskatalogen.no

Gjest germinate
Skrevet

Hvor stor risiko du tar ved jevnlig bruk av paracet, er som legen sier doseavhengig - men risikofritt er det ikke.

Men en helt annen side ved jevnlig bruk av paracet som mange ikke er klar over, er at det kan utløse og vedlikeholde hodepine.

''Ved langtidsbruk (>3 måneder) av analgetika, med inntak annenhver dag eller oftere, kan hodepine utvikles eller forverres. ''

Fra www.felleskatalogen.no

Rart at legen ikke sa dette da.. han er spesialist i almennmedisin også.. jeg har også brukt paracet fast i 4 år. Nå ble jeg i tvil..

Gjest sangsol
Skrevet

Det er ganske dyrt. Betalte 500 kr pr time, tror jeg. Dro dit tre ganger. Men effekten var god, og tipsene like så. Naprapaten ga tips om øvelser for å forebygge muskelsmerter, og disse øvelsene virker. :-)

Jeg har ikke trengt å oppsøke dem igjen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...