Gå til innhold

Kjæresten av og på

Anbefalte innlegg

Gjest For noe dritt
Skrevet

Kjæresten min er deprimert. Når han har de tøffeste dagene, stiller han ofte spørsmålstegn ved forholdet vårt, da kommer det negative frem, og det han synes er gale med meg. Da sier han selv at han er likegyldig til alt og alle, også likegyldig til om det blir slutt mellom oss. På gode dager (senest i forrige uke) sa han at han trodde at jeg virkelig var den rette damen for han. Han kunne tenke seg å flytte sammen.

Er slikt vanlig ved depresjon? jeg ville jo tro at det var omvendt, at når en er veldig deprimert vil en hvertfall prøve å holde på de en er glad i og ikke skyve de i fra seg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvor vanlig det er. Men jeg vet at det er helt uakseptabelt, deprimert eller ikke.

Depresjon gir ingen som helst rett til å uhemmet tråkke på sine nærmeste og/eller bruke dem som søppelbøtte. Ordene man har veltet ut av seg forsvinner ikke når humøret blir bedre.

Synes han enten får bestemme seg for å satse på dere to - og holde kjeft når disse tankene melder seg, eller ta konsekvensene av det han sier og gjøre det slutt.

For eget vedkommende vet jeg ikke hvor lenge jeg hadde holdt ut med en som stadig klagde på meg stilte spørsmål ved hele forholdet.

mvh

Skrevet

Du må sette grenser og sette ned foten din, dette funker ikke. Du må også ta opp til vurdering om du ønsker å bli i forholdet _om ikke_ personen forstår hva han driver med og at dette ikke aksepteres, deprimert eller ikke - fullstendig likegyldig. Er han deprimert bør han oppsøke hjelp og begynne å oppføre seg.

Skrevet

Vet ikke hvor gammel han er eller hvor moden han er, men mye står vel på hva som dere har bygd opp, eller hvordan forholdet er når han ikke er deprimert, viss han noen gang føler seg bra. Her gjelder det å skille hans tilstand, som har mye med følelser å gjøre, og det med forholdet deres når han er mer normal eller vanlig. Når han blir slik som du sier, så må ikke dette styre deg, men heller hva du kan gjøre med det. Mye kan stå på deg her, hva du kan gi han, og være bevisst på det. Er du villig til det i de periodene som han er følelsemessig ustabil ?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Mitt råd til deg er : Gjør det slutt!

Ja jeg har et familiemedlem som har slitt med et sånt forhold i 25 år, det er ikke verdt å få sitt liv ødelagt på den måten der.

Jeg hadde ikke orket leve med mennesker med slike svingninger, før eller senere blir slike forhold slutt, bedre å gjøre det for tidlig enn for sent.

Personen jeg kjenner elsket veldig høyt, men etter år med slik ustabilitet og umodenhet og vranghet er forholdet nå slutt, noe jeg er glad for, nå kan hun få et godt liv alene eller med en mann som er voksen og ansvarlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...