Gå til innhold

Skaff deg en hobby!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har fått mye større glede i livet etter at jeg skaffet meg en hobby. En hobby kan gi mye glede for alle og kan hjelpe på depresjon og fritidsproblemer. Man kan også prøve å få solg det man lager på f.eks. qxl eller epla.no.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

25

• mariaflyfly

3

• trollemor;o)

3

• tjohei

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

Gjest Ladytron
Skrevet

Det høres lurt ut :) Hvilken hobby har du da?

Jeg prøver å være en del ute i naturen nå som det er fint vær, men synes ofte at det kan være et tiltak å få ting gjort... Savner vel noe å brenne for, var mye bedre på hobbyer og slikt som barn.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Ja det er veldig sant.

Jeg skriver pr dags dato oppgaver for andre studenter og får betalt, det syns jeg er gøy, ja for skrive gjør jeg jo uansett.

Om alt fra dinosaurer til plankton m.m

Det var noen som tilbød å kjøpe en oppgave og slik har det blitt stadig flere interesserte, jeg skriver også oppgaver man ber om, bare man holder temaet innenfor biologi, og da helst de emnene som interesserer meg.

Det er både oppgaver for videregående og mellomfag.

Mest er det hyggelig for meg :)

Jeg tror dette kan bli en hobby.

Skrevet

Hei!

Ja det er veldig sant.

Jeg skriver pr dags dato oppgaver for andre studenter og får betalt, det syns jeg er gøy, ja for skrive gjør jeg jo uansett.

Det var noen som tilbød å kjøpe en oppgave og slik har det blitt stadig flere interesserte, jeg skriver også oppgaver man ber om, bare man holder temaet innenfor biologi, og da helst de emnene som interesserer meg.

Jeg trodde at du var opptatt av å være lovlydig? Det du holder på med, høres veldig ulovlig ut i mine ører...

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Ja det er veldig sant.

Vet mannen din dette Madelenemie? Selv om dette er hyggelig arbeid for deg bidrar du til at andre jukser, og det er som du skjønner ikke bra.

Skrevet

Hei!

Ja det er veldig sant.

Du skriver oppgaver for andre studenter? Som de leverer inn i sitt navn? Det er ulovlig og kan få stygge konsekvenser for studenten og jeg vil tro også for deg.

Madelenemie
Skrevet

Jeg trodde at du var opptatt av å være lovlydig? Det du holder på med, høres veldig ulovlig ut i mine ører...

Hei!

Det begynte tilfeldig, da jeg liker å hjelpe andre, andre mennesker som ikke rekker å bli ferdig, jeg deler derfor oppgaver, samt har hele livet gjort oppgaver for andre.

Dette er ikke ukjent, da enkelte oppgaver sirkulerer.

Da jeg nå skrev en større oppgave for noen, fikk jeg uventet betalt, det var overraskende for meg. Og hva skal jeg gjøre med alle oppgaver som ligger og slenger om dinosaurer, sopp, planter, plankton, biokjemiske prosesser osv... ting jeg skriver på kun for min egen del, da tenkte jeg andre kunne ha glede av det, istedet for at det "støver" ned.

Det handler om å hjelpe andre som er mer sosiale enn meg, ikke alle kan skrive oppgaver, men de er ganske flinke muntlig.

Skrevet

Hei!

Det begynte tilfeldig, da jeg liker å hjelpe andre, andre mennesker som ikke rekker å bli ferdig, jeg deler derfor oppgaver, samt har hele livet gjort oppgaver for andre.

Dette er ikke ukjent, da enkelte oppgaver sirkulerer.

Da jeg nå skrev en større oppgave for noen, fikk jeg uventet betalt, det var overraskende for meg. Og hva skal jeg gjøre med alle oppgaver som ligger og slenger om dinosaurer, sopp, planter, plankton, biokjemiske prosesser osv... ting jeg skriver på kun for min egen del, da tenkte jeg andre kunne ha glede av det, istedet for at det "støver" ned.

Det handler om å hjelpe andre som er mer sosiale enn meg, ikke alle kan skrive oppgaver, men de er ganske flinke muntlig.

Dette du driver med er fullstendig forkastelig. Det finnes ingen unnskyldninger. Fy!

Madelenemie
Skrevet

Du skriver oppgaver for andre studenter? Som de leverer inn i sitt navn? Det er ulovlig og kan få stygge konsekvenser for studenten og jeg vil tro også for deg.

Hei!

ja jeg har ikke tenkt så langt, så langt har jeg sett på det som en hjelp for travle mennesker, dessuten en glede for meg, da jeg i motsetning til andre er taus, men skriftlig sterk.

Madelenemie
Skrevet

Vet mannen din dette Madelenemie? Selv om dette er hyggelig arbeid for deg bidrar du til at andre jukser, og det er som du skjønner ikke bra.

Hei!

nei han vet ikke dette, det begynte ganske gradvis og tilfeldig da jeg er generøs med å dele informasjon, og jeg så at noen hadde vansker privat og vansker med det skriftlige også tenkte jeg da de spurte at så klart kan jeg skrive oppgaven for dem.

I hele barne og ungdomsskolen tror jeg lærerne viste at jeg skrev oppgaver for andre, jeg gjorde det for å være snill, men jeg sa det ikke til noen.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Helt enig. En hobby/fritidsaktivitet høyner livskvaliteten for de aller fleste.

Gjest prust
Skrevet

Hei!

Ja det er veldig sant.

Dette du driver med er jo skikkelig juksing. Studentene får karakter basert på det du har skrevet, ikke deres egen prestasjon. De kan dermed få jobber eller komme inn på studier som de egentlig ikke er kvalifisert for, og ta plassen til andre - andre som selv har jobbet for karakterene sine.

Skjønner at du gjør det for å være snill og fordi du synes det er interessant - men det er ikke moralsk rett.

Gjest Hulderen
Skrevet

Hei!

Ja det er veldig sant.

Hvorfor tror du studenter får oppgaver? Det er ikke fordi de skal levere noe, uavhengig av hvem som har skrevet det.

Oppgaver får man for å lære v det, og for at studiestedet skal sette karakterer.

Du har hjulpet andre å jukse hele livet, på tide at du slutter.

Gjest slubbert
Skrevet

Hei!

Ja det er veldig sant.

''Jeg skriver pr dags dato oppgaver for andre studenter og får betalt''

Det er både ulovlig og umoralsk. Dette må du snarest slutte med.

Madelenemie
Skrevet

Dette du driver med er jo skikkelig juksing. Studentene får karakter basert på det du har skrevet, ikke deres egen prestasjon. De kan dermed få jobber eller komme inn på studier som de egentlig ikke er kvalifisert for, og ta plassen til andre - andre som selv har jobbet for karakterene sine.

Skjønner at du gjør det for å være snill og fordi du synes det er interessant - men det er ikke moralsk rett.

Hei!

Jeg tenkte sånn:

Siden jeg har problemer, er det hyggelig å være til hjelp og nytte for andre, andre som er faglig flinke, men som ikke har tid til å skrive alt selv.

Mens de får jobb får jeg det kanskje ikke, der er forskjellen, hvis jeg kan hjelpe noen er det hyggelig. Det var egentlig ikke så mye lenger tankerekke jeg hadde bak det.

Jeg syns på en måte fortsatt det kan forsvares, de er ikke flinke skriftlig og til å systematisere et arbeide, jeg er flinkere, de er meget flinke muntlig, jeg har ofte ikke svar, fordi jeg må tenke meg om, selv om jeg rent teoretisk kan mye om enkelte ting får jeg ikke jobb fordi jeg klarer ikke "selge meg selv" som en foreleser sa, de passer godt inn, jeg gjør det ikke. osv... de gjør i vertfall en innsats, tror ikke det er lett for dem heller å føle at tiden ikke strekker til.

Jeg syns det er hyggelig å kunne hjelpe.

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

nei han vet ikke dette, det begynte ganske gradvis og tilfeldig da jeg er generøs med å dele informasjon, og jeg så at noen hadde vansker privat og vansker med det skriftlige også tenkte jeg da de spurte at så klart kan jeg skrive oppgaven for dem.

I hele barne og ungdomsskolen tror jeg lærerne viste at jeg skrev oppgaver for andre, jeg gjorde det for å være snill, men jeg sa det ikke til noen.

Dersom du sier dette til mannen din tror jeg han vil skjønne at du har gjort det for å være snill og fordi du syns det er gøy, men han vil nok - slik du har beskrevet han på dol - anbefale deg å avslutte denne hobbyen. Dete er ikke helt "stuereint", dersom du vet hva det betyr. Kanskje mannen din kan hjelpe deg å finne et egnet tidsskrift du heller kan sende artikler til?

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Dessuten leste jeg en bok om en autistisk man i USA som knapt kan snakke, hans skriver taler for politikerne, det rørte meg på noe vis, være til hjelp for noen selv om man ikke kan bidra på den mer vanlige måten.

Det er vel litt juks at Obama står og sier det denne austistiske mannens skriver i sine taler, og selv blir kalt retorikkens president, Obama sier aldri at han ikke selv skriver det han sier, at en autistisk mann får betalt for hans store taler.

Skrevet

Hei!

Dessuten leste jeg en bok om en autistisk man i USA som knapt kan snakke, hans skriver taler for politikerne, det rørte meg på noe vis, være til hjelp for noen selv om man ikke kan bidra på den mer vanlige måten.

Det er vel litt juks at Obama står og sier det denne austistiske mannens skriver i sine taler, og selv blir kalt retorikkens president, Obama sier aldri at han ikke selv skriver det han sier, at en autistisk mann får betalt for hans store taler.

''Dessuten leste jeg en bok om en autistisk man i USA som knapt kan snakke, hans skriver taler for politikerne, det rørte meg på noe vis, være til hjelp for noen selv om man ikke kan bidra på den mer vanlige måten.''

Det er ikke sammenlignbart. Det du gjør er å hjelpe studenter til å jukse seg til bedre karakterer og det er straffbart. Å hjelpe noen å skrive en tale er noe helt annet.

Madelenemie
Skrevet

Dersom du sier dette til mannen din tror jeg han vil skjønne at du har gjort det for å være snill og fordi du syns det er gøy, men han vil nok - slik du har beskrevet han på dol - anbefale deg å avslutte denne hobbyen. Dete er ikke helt "stuereint", dersom du vet hva det betyr. Kanskje mannen din kan hjelpe deg å finne et egnet tidsskrift du heller kan sende artikler til?

Hei!

Jeg vet hva stuereint betyr.

Jeg sender inn artikler, men bare sporadisk blir de trykket i et tidsskrift, aldri i aviser = dagspressen.

I autismeforeningens blad får jeg aldri en artikkel på trykk, men sikkert var jeg kritisk til den vakttårnholdningen de har til oss voksne med autisme så mine innlegg passet ikke inn, ei heller gjør jeg i autismeforeningen, så er utmeldt :)

Jeg gir derfor gladelig ut mine oppgaver, og for hver A og 6er blir jeg glad, for da føler jeg at det har en funksjon fordi noen blir glade.

Madelenemie
Skrevet

''Dessuten leste jeg en bok om en autistisk man i USA som knapt kan snakke, hans skriver taler for politikerne, det rørte meg på noe vis, være til hjelp for noen selv om man ikke kan bidra på den mer vanlige måten.''

Det er ikke sammenlignbart. Det du gjør er å hjelpe studenter til å jukse seg til bedre karakterer og det er straffbart. Å hjelpe noen å skrive en tale er noe helt annet.

Hei!

Det er jeg ikke enig i!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...