Gå til innhold

Skaff deg en hobby!

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

''Hvorfor skulle jeg ikke glede meg over at andre som ikke har en utviklingsforstyrrelse blir leger når jeg selv ikke kan bli det, men har teorien som trengs'' Fordi det er ulovlig.

Hei!

ja det forstår jeg, jeg har faktisk ikke tenkt på det, men jeg skal tenke på det i natt, samt spørre min psykiater neste uke.

Nå har vi det slik at jeg samler opp spørsmålene.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 72
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

25

• mariaflyfly

3

• trollemor;o)

3

• tjohei

2

Populære dager

Mest aktive i denne tråden

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

Det er jeg ikke enig i!

Det hjelper ikke om du er uenig i det.

Det å skrive oppgaver som andre studenter leverer er fusk. Å skrive taler for andre er ofte en del av arbeidsoppgavene til ansatte, f.eks i et departement eller ved statsministerens kontor.

Madelenemie
Skrevet

''jeg er bare glad for å være til nytte'' Det endrer ikke at det du gjør er ulovlig Madelenemie. Jeg håper du tar opp dette med din mann i kveld.

Hei!

Jeg tar det opp med min psykiater neste uke, min mann er opptatt hver kveld, og han forstår seg ikke så mye på sånt tror jeg.

Madelenemie
Skrevet

Det hjelper ikke om du er uenig i det.

Det å skrive oppgaver som andre studenter leverer er fusk. Å skrive taler for andre er ofte en del av arbeidsoppgavene til ansatte, f.eks i et departement eller ved statsministerens kontor.

Hei!

ja det er mulig det er sånn, i så fall, la meg tenke på saken.

Jeg trenger tid til å tenke meg om.

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

ja det forstår jeg, jeg har faktisk ikke tenkt på det, men jeg skal tenke på det i natt, samt spørre min psykiater neste uke.

Nå har vi det slik at jeg samler opp spørsmålene.

''Nå har vi det slik at jeg samler opp spørsmålene'' Så lurt! Gjetter det er lettere å ikke bli stresset når du kommer på noe du føler behov for å få svar på :)

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Jeg tar det opp med min psykiater neste uke, min mann er opptatt hver kveld, og han forstår seg ikke så mye på sånt tror jeg.

Fint at du tar det opp med henne neste uke, men jeg ville likt å vite det dersom min mann gjorde noe som var ulovlig.

Når mannen din blir ledig kan du kanskje høre om han kan hjelpe deg å finne tidsskrift eller magasin du kan sende artikler til kanskje? Du formulerer deg så godt her inne, så jeg føler meg helt sikker på at det du skriver er interessant for andre med samme interesser som deg :)

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

Dette er ikke noe man "forstår seg på" eller ikke. Man trenger ikke være rakettforsker for å vite at det du gjør er ulovlig.

Dette er alvorlig.

Madelenemie
Skrevet

Av to årsaker. Etter min mening angår det begge dersom en av ektefellene velger å gjøre noe som er ulovlig, men her er det kanskje enda viktigere at mannen hennes kan forklare henne alvorligheten i noe vi på dol tydeligvis ikke når fram med.

Hei!

det er ikke sikkert dere ikke når frem.

Det er to typer svar jeg får nå, det ene forklaringer men med en grunnleggende forståelse under, det er jeg takknemlig for, eks fra deg.

Det andre er fy osv... hva i alle dager skal jeg med fy, det skjønner jeg ingenting av.

Jeg velger aldri ulovligheter, det kan ende med det, jeg ser det, men jeg syns fortere enn dere her inne aner synd på mennesker, jeg syns de har gode forklaringer på hvorfor noe ikke går, da syns jeg synd på dem også vil jeg hjelpe dem, jeg har jo så mange oppgaver liggende.

Jeg ser veldig isolert på mange saker det er ofte plagsomt og kan føre til feilvurderinger, jeg må ofte veldig aktivt tenke denne setningen "hev hodet, tenk perspektiv", hvis ikke går det galt.

Takk for hjelpen

Madelenemie
Skrevet

''Nå har vi det slik at jeg samler opp spørsmålene'' Så lurt! Gjetter det er lettere å ikke bli stresset når du kommer på noe du føler behov for å få svar på :)

Hei!

Nei det var egentlig dumt, men min psykiater bestemte det sånn.

Og etter at jeg selv tenkte meg frem til en grunn, vente jeg meg til den saken der. På sikt har det vist seg bra, da jeg frigjør meg mer fra min psykiater.

Kanskje var det det hun ville, men jeg tenkte meg frem til at det er urettferdig for andre pasienter at hun bruker så mye tid på meg, og da var det lettere å forstå hvordan den saken måtte være :)

Madelenemie
Skrevet

Dette er ikke noe man "forstår seg på" eller ikke. Man trenger ikke være rakettforsker for å vite at det du gjør er ulovlig.

Dette er alvorlig.

Hei!

Jeg er en reserforsker (sier noen) :) nesten rakett :) men dette forstår jeg meg ikke så bra på, men jeg skal tenke på saken.

Takk

Skrevet

Hei!

Ja det er veldig sant.

Jeg skriver pr dags dato oppgaver for andre studenter og får betalt, det syns jeg er gøy, ja for skrive gjør jeg jo uansett.

Om alt fra dinosaurer til plankton m.m

Det var noen som tilbød å kjøpe en oppgave og slik har det blitt stadig flere interesserte, jeg skriver også oppgaver man ber om, bare man holder temaet innenfor biologi, og da helst de emnene som interesserer meg.

Det er både oppgaver for videregående og mellomfag.

Mest er det hyggelig for meg :)

Jeg tror dette kan bli en hobby.

Dette må du slutte med øyeblikkelig. Dersom du og studenter du skriver for blir avslørt, så vil dere begge bli utestengt fra lærestedet.

Dette gjelder enten du får eller ikke får betaling for oppgavene.

Madelenemie
Skrevet

Fint at du tar det opp med henne neste uke, men jeg ville likt å vite det dersom min mann gjorde noe som var ulovlig.

Når mannen din blir ledig kan du kanskje høre om han kan hjelpe deg å finne tidsskrift eller magasin du kan sende artikler til kanskje? Du formulerer deg så godt her inne, så jeg føler meg helt sikker på at det du skriver er interessant for andre med samme interesser som deg :)

Hei!

Takk :)

Jeg skal tenke på å si det til han, men han irriterer seg av og til over at jeg kaster bort det han kaller talentet mitt, derfor vil jeg ikke at han skal tenke nye tanker og ord om den saken der.

Det var noe annet jeg skulle skrive til deg, men det glemte jeg nå.... Jeg er ganske opprørt nå over det med ulovligheter, og vurderer å ta kvelden (hvis du skjønner hva jeg mener), men jeg gjør det ikke nå, men senere, ca kl 23.00

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Nei det var egentlig dumt, men min psykiater bestemte det sånn.

Og etter at jeg selv tenkte meg frem til en grunn, vente jeg meg til den saken der. På sikt har det vist seg bra, da jeg frigjør meg mer fra min psykiater.

Kanskje var det det hun ville, men jeg tenkte meg frem til at det er urettferdig for andre pasienter at hun bruker så mye tid på meg, og da var det lettere å forstå hvordan den saken måtte være :)

Jeg må få si at jeg ofte blir imponert over hvor godt du jobber for å få det til å fungere Madelenemie! Fint at endringen fungerte fin også for deg etterhvert :)

Madelenemie
Skrevet

Sender du til illustrert vitenskap? Du må jo være drømmeskribenten deres egentlig.. http://illvit.no/

Men slutt å skrive oppgaver for studenter. Det er juks.

Hei!

jeg tror ikke jeg er så flink, jeg leser illustrert vitenskap.

Jeg vet ikke hva de krever, kanskje jeg kan undersøke det forresten, takk for tipset.

mariaflyfly
Skrevet

Hei!

Jeg er en reserforsker (sier noen) :) nesten rakett :) men dette forstår jeg meg ikke så bra på, men jeg skal tenke på saken.

Takk

Dette er ikke noe å tenke over. Du må slutte med denne virksomheten øyeblikkelig.

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

Takk :)

Jeg skal tenke på å si det til han, men han irriterer seg av og til over at jeg kaster bort det han kaller talentet mitt, derfor vil jeg ikke at han skal tenke nye tanker og ord om den saken der.

Det var noe annet jeg skulle skrive til deg, men det glemte jeg nå.... Jeg er ganske opprørt nå over det med ulovligheter, og vurderer å ta kvelden (hvis du skjønner hva jeg mener), men jeg gjør det ikke nå, men senere, ca kl 23.00

Ta en pause fra dol resten av ettermiddagen du :) Men lov meg at du slutter å skrive oppgaver for andre. Både du og de kan straffes dersom dette oppdages.

Madelenemie
Skrevet

Du burde forsøke å sende inn til magasiner som omhandler biologi, fauna, flora etc. Kanskje kan en artikkel om sopp sendes til Jakt og fiske foreksempel?

Hei!

Jeg har flere tidskrifter alt fra norsk entomologisk forening til botanisk forening m.m, men det er nesten utelukkende professorer og mennesker på det nivået som sender inn, jeg er ikke så flink.

Men jeg skal forresten spørre dem nå, ja istedet for at andre får gode karakterer på mine oppgaver.

Gjest Kayia
Skrevet

Hei!

det er ikke sikkert dere ikke når frem.

Det er to typer svar jeg får nå, det ene forklaringer men med en grunnleggende forståelse under, det er jeg takknemlig for, eks fra deg.

Det andre er fy osv... hva i alle dager skal jeg med fy, det skjønner jeg ingenting av.

Jeg velger aldri ulovligheter, det kan ende med det, jeg ser det, men jeg syns fortere enn dere her inne aner synd på mennesker, jeg syns de har gode forklaringer på hvorfor noe ikke går, da syns jeg synd på dem også vil jeg hjelpe dem, jeg har jo så mange oppgaver liggende.

Jeg ser veldig isolert på mange saker det er ofte plagsomt og kan føre til feilvurderinger, jeg må ofte veldig aktivt tenke denne setningen "hev hodet, tenk perspektiv", hvis ikke går det galt.

Takk for hjelpen

Slik jeg har blitt kjent med deg her inne er jeg helt sikker på at du ikke syns det er greit å begå lovbrudd. Fint at du har forstått at dette er galt og ulovlig, selv om både du og de har skrevet for har hatt glede av det du har gjort. Kjenner du til ordtaket "Målet helliger ikke middelet"? Det er veldig relevant i denne sammenhengen. Si fra om du trenger forklaring :)

Madelenemie
Skrevet

Jeg må få si at jeg ofte blir imponert over hvor godt du jobber for å få det til å fungere Madelenemie! Fint at endringen fungerte fin også for deg etterhvert :)

Hei!

Takk, jeg jobber mye ja med den saken der.

Men for tiden tar jeg oksytocin har effekt av det, jeg er likevel kritisk/vurderende, for jeg tenker vil ikke bli skuffet igjen.

Kanskje virker det ikke lenger også blir jeg lei meg, men akkurat nå, er enkelte ting lettere for meg, jeg skriver dette opp i en notatbok.

Takk for informasjonen.

Madelenemie
Skrevet

Ta en pause fra dol resten av ettermiddagen du :) Men lov meg at du slutter å skrive oppgaver for andre. Både du og de kan straffes dersom dette oppdages.

Hei!

jeg vil ikke bli straffet, jeg ville blitt ulykkelig av fengsel.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...