Gå til innhold

Stikking/prikking i tær og fingrer


Gjest joey2009

Anbefalte innlegg

Gjest joey2009

Hei! Jeg er en mann på 35 år som plages i etterkant av at jeg skulle spyle gårdsplassen min for 1 mnd siden. Jeg hadde på meg støvler som var 1 nr for små og vanlige sokker. Støvlene kjentes ikke for små ut, og jeg hadde plass til å bevege tær og føttene i støvlene. Når jeg var ferdig med spylingen tok jeg av støvlene etter ca 3 timer. Jeg var ikke kald på føttene, men de hadde på en måte sovnet, og var nummen. De kom seg fort i normal gange igjen etter ca 1 min. Etter hvert som dagene gikk fikk jeg først en kaldhetsfølese i tærne, og etter hvert nå har det kommet stikking og prikking i tærne. I de senere dagene har det også blitt stikking/strømføring i fingrene. Noen ganger kan det være helt borte, for så å komme tilbake igjen. Jeg har startet med akupunktur behandling for dette, men synes ikke det hjelper. Har lest litt om symptomene på nettet, og noe av det minner litt om Polynevropati. Min akupunktør tvilte på at det var dette, men jeg er veldig usikker. Det er eneste dette jeg har av disse symptomene. Det er ubehagelig, og det blir slik at jeg går å tenker på dette hele tiden. Noen ganger kan det være helt borte i fingrene, noen ganger er det bare i tærne, og noen ganger begge deler. Håper du har et svar til meg på hva det kan være. Har bestilt legetime, men det er ikke før om ca 1 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Polynevropati er direkte oversatt sykdom eller lidelse som rammer mange nerver og det er riktig som du skriver at symptomene blant annet kan være prikking og nummenhet i fingre og tær. Jeg er enig i at du bør ha en legesjekk hvis plagene vedvarer over tid. Noen ganger er det vanskelig å finne ut hva årsaken er, andre ganger kan det være en bakenforliggende årsak som for eksempel diabetes eller vitamin B 12 mangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...