Gå til innhold

smerter og psyke

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Tror smerter og psyken henger sammen, blir sliten fysisk og psykisk. Får tanker om å putte i meg masse piller, helt til smertene forsvinner. Vil ikke dø, vil bare bli kvitt smertene. Men skal prøve å holde ut.

Videoannonse
Annonse
Gjest germinate
Skrevet

Ja, det henger sammen, tror jeg og.

Blir trett og sliten når jeg har vondt og er stiv i nakke og skuldre. Merker svært stor forskjell på dager jeg har mye vondt og mindre vondt.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Var ikke du hos fastlegen denne uken? Hva sa han/hun?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Var ikke du hos fastlegen denne uken? Hva sa han/hun?

Skulle øke med to piller om kvelden, hvis ikke det hjalp to piller på ettermiddag lørdag. Men føler det er altfor lite, vondt vondt vondt! Venter på tlf fra legen min nå, tror jeg øker til to tre ganger daglig samme hva han sier.

Desperat!

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Skulle øke med to piller om kvelden, hvis ikke det hjalp to piller på ettermiddag lørdag. Men føler det er altfor lite, vondt vondt vondt! Venter på tlf fra legen min nå, tror jeg øker til to tre ganger daglig samme hva han sier.

Desperat!

Hør først på hva han sier og spør han om du skal øke. Og hva du skal gjøre med smertene hvis du ikke skal øke.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hør først på hva han sier og spør han om du skal øke. Og hva du skal gjøre med smertene hvis du ikke skal øke.

Sa jo til han i går at jeg holder på å bli gal når det er som verst, ville ha lyrica i tilegg men det fikk jeg ikke. Ser ikke ut som det er noe å gjøre, og det gjør meg enda galnere. Skal bare holde ut.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Sa jo til han i går at jeg holder på å bli gal når det er som verst, ville ha lyrica i tilegg men det fikk jeg ikke. Ser ikke ut som det er noe å gjøre, og det gjør meg enda galnere. Skal bare holde ut.

Jeg håper virkelig at den medisinen du har fått hjelper hvis du øker!

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg håper virkelig at den medisinen du har fått hjelper hvis du øker!

Håper jeg og, har vart en stund dette nå. Har lest at svarthyll saft skal hjelpe, må få tak i det.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Håper jeg og, har vart en stund dette nå. Har lest at svarthyll saft skal hjelpe, må få tak i det.

Jeg personlig tror ikke på slikt...ikke kjøp det hvis det er dyrt..men jeg er ingen ekspert.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg personlig tror ikke på slikt...ikke kjøp det hvis det er dyrt..men jeg er ingen ekspert.

Når en er desperat og full i smerter prøver en det meste.

Skrevet

Det er ikke noen vits i å bruke energi på å få tak i helsekostpreparater midt under et anfall. Bortkastet tid og penger.

Synes du kan ringe legekontoret på nytt nå før de stenger hvis du fortsatt ikke har hørt fra legen.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er ikke noen vits i å bruke energi på å få tak i helsekostpreparater midt under et anfall. Bortkastet tid og penger.

Synes du kan ringe legekontoret på nytt nå før de stenger hvis du fortsatt ikke har hørt fra legen.

Har ikke hørt fra han og de har stengt, kan jeg ta to neurontin nå?

Skal jo ta nå.

Gjest jeg har det også
Skrevet

Skal jo ta nå.

Trigeminusnevralgi er en rimelig sjelden lidelse, og ikke mange vet hva smertene går ut på. Derfor tenkte jeg at jeg skulle fortelle at jeg også i perioder har lidd av denne lidelsen, og vet hvor grusomme smertene kan være. Det er som den rene torturen til tider.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Trigeminusnevralgi er en rimelig sjelden lidelse, og ikke mange vet hva smertene går ut på. Derfor tenkte jeg at jeg skulle fortelle at jeg også i perioder har lidd av denne lidelsen, og vet hvor grusomme smertene kan være. Det er som den rene torturen til tider.

Godt å vite jeg ikke er alene. Ja det er rett og slett tortur, vondt å spise og så vekta går nedover. Det er jo et pluss men var ute i vinden i dag, verre av det og. Må holde meg inne når det blåser da. Tror ikke legene vet hvor vondt det er heller, de mener jo at folk skal gå rundt slik. Umulig å fungere normalt når nye anfall kommer hele tiden.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Tok to istedenfor en, håper det hjelper.

Gjest jeg har det også
Skrevet

Godt å vite jeg ikke er alene. Ja det er rett og slett tortur, vondt å spise og så vekta går nedover. Det er jo et pluss men var ute i vinden i dag, verre av det og. Må holde meg inne når det blåser da. Tror ikke legene vet hvor vondt det er heller, de mener jo at folk skal gå rundt slik. Umulig å fungere normalt når nye anfall kommer hele tiden.

Når det er mye vind kan det hjelpe å knytte et sjal litt stramt rundt hodet, synes jeg.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Når det er mye vind kan det hjelpe å knytte et sjal litt stramt rundt hodet, synes jeg.

Får prøve det, men vil helst unngå å gå ut.

Skrevet

Skal jo ta nå.

Felleskatalogen sier at du må bruke minst en uke på å komme opp i en døgndose på 1800 mg, så du må ikke øke altfor raskt.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Felleskatalogen sier at du må bruke minst en uke på å komme opp i en døgndose på 1800 mg, så du må ikke øke altfor raskt.

Så jeg har gjort noe galt nå siden jeg tok to? Uff!

Skrevet

Så jeg har gjort noe galt nå siden jeg tok to? Uff!

Det går sikkert greit, men fortsett på samme dose i morgen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...