Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag valgte min far å gi meg en kartong hvitvin. Jeg sa ikke "nei, jeg beklager. Jeg kan ikke ha alkohol i huset". Jeg valgte å si ja takk. Jeg valgte å begynne å drikke og sexchatte med en gift mann. Så hva gir dere meg? Cluet er at mannen er gift og elsker sin kone. Hvorfor vil jeg meg selv så vondt? Og henne? Det føles ikke godt å dele dette, men jeg gjør det allikevel. Hva slags drittkjerring er jeg?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Sånt skjer.

Nå må poenget være at du slutter å drikke.

"Den som selv er ren, kan kaste den første sten"

Skrevet

Sånt skjer.

Nå må poenget være at du slutter å drikke.

"Den som selv er ren, kan kaste den første sten"

Takk for støtte. Psykologen min og jeg legger opp til et tøft regime denne sommeren. Tenk om jeg stolt kunne komme tilbake til ham og si at "jeg har bare drukket lettøl". Tatt knekken på min svigerfamilies tøffe drikkeregime. Jeg blir ikke glad av å drikke! Så pass har jeg skjønt av mine nidkjære nedtegnelser av stemningstilstander.

Skrevet

Takk for støtte. Psykologen min og jeg legger opp til et tøft regime denne sommeren. Tenk om jeg stolt kunne komme tilbake til ham og si at "jeg har bare drukket lettøl". Tatt knekken på min svigerfamilies tøffe drikkeregime. Jeg blir ikke glad av å drikke! Så pass har jeg skjønt av mine nidkjære nedtegnelser av stemningstilstander.

Hva er grunnen til at dere ikke velger totalavhold som strategi? Jeg blir som du vet alltid så bekymret for hvordan det er for ungene dine at du drikker såpass mye. Vil du si hvor gamle de er?

Gjest togli
Skrevet

Hvorfor MÅ du drikke, alkohol eller lettøl? Er du avhengig? I så fall er du alkoholiker.... Hvis du ikke er avhengig skulle det vel ikke være noe problem å bare droppe alkoholen? Beklager... jeg skjønner det bare ikke??

Skrevet

'' Tenk om jeg stolt kunne komme tilbake til ham og si at "jeg har bare drukket lettøl". Tatt knekken på min svigerfamilies tøffe drikkeregime.''

Det er ikke din svigerfamilies skyld at du drikker. Det må du ta ansvar for selv. At de kan være imøtekommende når de vet du tydeligvis sliter med alkoholmisbruk er en annen sak, men ansvaret ligger til syvende og sist hos deg selv.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Hvorfor MÅ du drikke, alkohol eller lettøl? Er du avhengig? I så fall er du alkoholiker.... Hvis du ikke er avhengig skulle det vel ikke være noe problem å bare droppe alkoholen? Beklager... jeg skjønner det bare ikke??

Bare bryter inn litt. Husker fra en annen tråd som Gondor startet, ang det samme problemet, at hun har snakket med behandlerne sine om at hun er alkoholiker. Så det er nok ikke helt lett for henne.

Jeg er enig med frosken om at hun burde innføre totalavhold.

Men hun har slitt med dette lenge og jeg mener hun trenger mer hjelp for å få bukt med problemet.

Siden det er så gjentakende.

Hva tenker du Gondor, tror du at du trenger mer hjelp enn det du får i dag for å klare å slutte? Helt.

Gjest togli
Skrevet

Bare bryter inn litt. Husker fra en annen tråd som Gondor startet, ang det samme problemet, at hun har snakket med behandlerne sine om at hun er alkoholiker. Så det er nok ikke helt lett for henne.

Men hun har slitt med dette lenge og jeg mener hun trenger mer hjelp for å få bukt med problemet.

Hva tenker du Gondor, tror du at du trenger mer hjelp enn det du får i dag for å klare å slutte? Helt.

Nei, det er klart... er man alkoholiker så har man et problem... og da må man iallefall få hjelp slik at man blir totalavholds....

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Nei, det er klart... er man alkoholiker så har man et problem... og da må man iallefall få hjelp slik at man blir totalavholds....

Nå refererer jeg til noe Gondor har sagt tidligere. Håper ikke hun blir støtt. Jeg håper hun får den hjelpen hun trenger.

Skrevet

Jeg skriver stemningsdagbok og noterer ned hvis jeg har drukket. For det meste drikker jeg ikke. Jeg skriver også dagbok. Det jeg legger merke til er at jeg ikke blir glad av å drikke. Jeg føler meg mye bedre uten alkohol.

Så hvorfor drikker jeg i det hele tatt? Det er det psykologen, psykiateren og jeg prøver å finne ut av. Kanskje jeg skal søke ytterligere hjelp?

Jeg trenger ikke at noen slår meg i hodet med en slegge. Jeg trenger en mykere tilnærming.

Jeg klarer meg fint uten alkohol. Når jeg ikke drikker tenker jeg ikke på det engang. For en befrielse det er å ikke drikke! Så hvorfor drikker jeg? Kanskje fordi virkeligheten blir for virkelig? Kanskje jeg er inne på noe nå?

Takk for de gode ordene! Du når frem til meg.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Jeg skriver stemningsdagbok og noterer ned hvis jeg har drukket. For det meste drikker jeg ikke. Jeg skriver også dagbok. Det jeg legger merke til er at jeg ikke blir glad av å drikke. Jeg føler meg mye bedre uten alkohol.

Så hvorfor drikker jeg i det hele tatt? Det er det psykologen, psykiateren og jeg prøver å finne ut av. Kanskje jeg skal søke ytterligere hjelp?

Jeg trenger ikke at noen slår meg i hodet med en slegge. Jeg trenger en mykere tilnærming.

Jeg klarer meg fint uten alkohol. Når jeg ikke drikker tenker jeg ikke på det engang. For en befrielse det er å ikke drikke! Så hvorfor drikker jeg? Kanskje fordi virkeligheten blir for virkelig? Kanskje jeg er inne på noe nå?

Takk for de gode ordene! Du når frem til meg.

Det høres veldig bra ut at dere prøver å finne årsaken til hvorfor du drikker.

Når du skriver dagbok og registrerer at du ikke blir glad av å drikke er jo det en virkelig god observasjon.

Og det er bra at du ikke tenker på, og drikker, hver dag.

Hvor ofte drikker du? Og når du drikker, drikker du da flere dager på rad eller er det kun en dag? Og hvor full blir du?

Skrevet

''Hva slags drittkjerring er jeg?''

Du er garantert ikke en drittkjerring, la den tanken fare umiddelbart! Jeg har lest en del av dine innlegg her på DOL, og du virker reflektert og smart ift egne og andres utfordringer. Du gjorde en feilvurdering, i dag er en ny dag. Har stor sans for "mottoet" til AA / NA: "Bare for i dag".

Ang mannen: Aner ikke om dette er en kjent mann eller et tilfeldig nick på nett, uansett er det han som er gift og bør være ansvarlig. Det var dumt av deg den dagen, men nå er det en ny dag :-)

Skrevet

''Hva slags drittkjerring er jeg?''

Du er garantert ikke en drittkjerring, la den tanken fare umiddelbart! Jeg har lest en del av dine innlegg her på DOL, og du virker reflektert og smart ift egne og andres utfordringer. Du gjorde en feilvurdering, i dag er en ny dag. Har stor sans for "mottoet" til AA / NA: "Bare for i dag".

Ang mannen: Aner ikke om dette er en kjent mann eller et tilfeldig nick på nett, uansett er det han som er gift og bør være ansvarlig. Det var dumt av deg den dagen, men nå er det en ny dag :-)

Takk skal du ha! Nå er jeg rørt. Jeg ble glad av å lese innlegget ditt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...