Gå til innhold

Da var det gjort:) NHD og andre

Anbefalte innlegg

Gjest Værsåsnilloghjelpmeg
Skrevet

Jeg vet at jeg kanskje har vært litt masete i det siste.

Det kan virke som om jeg ikke har hørt på rådene jeg har fått, men det har jeg.

Jeg har ringt kommunen og krevd å bli utskrevet, men uten hell.

Etter råd fra dere ringte jeg fylkesmannen og forklarte situasjonen og de sa at jeg skulle forsøke kommunen igjen.

Jeg ringte og sa at jeg hadde snakket med fylkesmannen og truet med klage til dem.

Så nå har jeg skrevet en klage til kommunen, og hvis den går igjennom blir jeg utskrevet her fra.

Men tilbake til det som skjer for tiden.

Pratet med legen i dag om at jeg hørte stemmer på natten osv.. han tok meg ikke alvorlig men ba meg prate med personalet når det skjer.. men problemet er at når jeg prater om slikt så bare går dem.

Han spurte også om jeg var gravid siden jeg var så oppblåst.

Jeg sa nei, og da la han ut om alle mulige sykdommer jeg kunne få hvis jeg var overvektig.

Derfor trappet han enda mer ned på medisinen, så nå skal jeg

ikke ha medisin på morgen og dag... så kuttet han ut phenerganen siden den ikke hjalp så veldig.. så nå skal jeg stå på 4 mg trilafon og 50 mg truxal om kvelden.. så nå kommer jeg til å få slite med å sove i 3 uker til.. for den truxalen hjelper meg ikke.

Da jeg kun gikk på trilafon og truxal sist så sovnet jeg ikke før langt ut på morgenen.

Og så er det en som plager meg veldig her, for noen dager siden da jeg hadde vondt i magen.. så skrek han ut "Kutt ut med spillet ditt" Noe det ikke er.

Jeg kan aldri tenke meg å spille om slike ting.

Og dere skal vite det at jeg blir veldig lei meg når dere sier at dere ikke kan vite om jeg prater sant.. for det jeg sier er 100 prosent sant.

Håper på positive svar

Videoannonse
Annonse
Gjest Psyk av alt
Skrevet

Det høres veldig bra at du har tatt grep! :-) Skjønner at det har vært svært vanskelig for deg til tider og det har nesten vært litt vanskelig å tro at du har kuttet deg uten å få hjelp og at du har blitt økende psykotisk etter seponering av medisin uten å bli hørt/forstått.

Det er virkelig ikke slik det skal være, behandlingen du har fått.

Hvis du blir skrevet ut håper jeg du får god oppfølging av fastlege/annen behandler og at du ikke kutter deg selv.

Skrevet

''Og dere skal vite det at jeg blir veldig lei meg når dere sier at dere ikke kan vite om jeg prater sant.. for det jeg sier er 100 prosent sant.''

Slik vil det alltid være, ingen kan vite om den som skriver velger en 100% sannhet uansett er det en mer eller mindre 100% subjektiv sannhet og uansett tror jeg de aller fleste går ut i fra at det som er skrevet er slik det er.

Jeg synes innleggene du har skrevet virker merkelige, slik jeg skrev til deg forrige gang tolket jeg dette som at du og dine behandlere ikke helt er enig i hva som feiler deg/ -og situasjonen din.

Dersom det er korrekt at du er frivillig innlagt så kan du ta vesken din å gå, holder de deg tilbake med makt kan du kontakte en advokat som vil hjelpe deg ut. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du ikke har gjort det alt, ei heller snakket med kontroll kommisjonen som er på jevnlige besøk på slike institusjoner og du kan lett ringe dem, tlf nr deres pleier også å henge på oppslagstavlen. Jeg tenker på den desperasjonen du skildrer i mange av dine innlegg og dersom du blir fysisk holdt tilbake med makt klarer jeg ikke å forstå hvorfor du ikke gjør noe mer aktivt for å komme ut enn å vente på at et brev skal bli behandlet, noe som kan ta ukesvis. Vg/Dagbladet/Nrk, ringe/maile en advokat, ringe kontrollkommisjonen, evt gå veien via politiet, jeg skjønner ikke helt hva som hindrer deg, dersom det du sier faktisk er tilfelle.

Det er veldig mye ved alt du har skrevet som skurrer men jeg håper uansett at du finner en løsning på dette som fungerer for deg.

Skrevet

Hei,

Jeg håper du snart får hjelp som du vil oppleve som mer nyttig.

Hva skyldes det at kommunen avgjør hvorvidt du skal være innlagt eller ikke? Er du under barnevernets omsorg?

Dersom du blir utskrevet, har du da et sted å bo?

Jeg håper at det er noen på den institusjonen du er på som du har god kontakt med, selv om mye virker svært vanskelig.

God helg :-)

Gjest night bird
Skrevet

''Og dere skal vite det at jeg blir veldig lei meg når dere sier at dere ikke kan vite om jeg prater sant.. for det jeg sier er 100 prosent sant.''

Slik vil det alltid være, ingen kan vite om den som skriver velger en 100% sannhet uansett er det en mer eller mindre 100% subjektiv sannhet og uansett tror jeg de aller fleste går ut i fra at det som er skrevet er slik det er.

Jeg synes innleggene du har skrevet virker merkelige, slik jeg skrev til deg forrige gang tolket jeg dette som at du og dine behandlere ikke helt er enig i hva som feiler deg/ -og situasjonen din.

Dersom det er korrekt at du er frivillig innlagt så kan du ta vesken din å gå, holder de deg tilbake med makt kan du kontakte en advokat som vil hjelpe deg ut. Jeg skjønner egentlig ikke hvorfor du ikke har gjort det alt, ei heller snakket med kontroll kommisjonen som er på jevnlige besøk på slike institusjoner og du kan lett ringe dem, tlf nr deres pleier også å henge på oppslagstavlen. Jeg tenker på den desperasjonen du skildrer i mange av dine innlegg og dersom du blir fysisk holdt tilbake med makt klarer jeg ikke å forstå hvorfor du ikke gjør noe mer aktivt for å komme ut enn å vente på at et brev skal bli behandlet, noe som kan ta ukesvis. Vg/Dagbladet/Nrk, ringe/maile en advokat, ringe kontrollkommisjonen, evt gå veien via politiet, jeg skjønner ikke helt hva som hindrer deg, dersom det du sier faktisk er tilfelle.

Det er veldig mye ved alt du har skrevet som skurrer men jeg håper uansett at du finner en løsning på dette som fungerer for deg.

Du må skjønne, på generelt grunnlag, at det er ikke alltid man bare kan skrive seg rett ut selv om man er frivillig innlagt.

Skrevet

Du må skjønne, på generelt grunnlag, at det er ikke alltid man bare kan skrive seg rett ut selv om man er frivillig innlagt.

Er man frivillig innlagt så er det, heldigvis, en rett man har; man kan når som helst skrive seg ut. Hvorvidt det er klokt i vedkommendes tilfelle, og generelt, er noe helt annet. En frivillig innleggelse kan ikke automatisk omgjøres til tvang så sant der ikke er en alvorlig fare og risiko for pasientens liv og helse. Men altså, er du frivillig innlagt kan du når som helst forlate institusjonen du er innlagt ved. Er personen er mindreårig må (selvsagt) foresatte/verge samtykke til utskrivelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...