Gå til innhold

Arthrosetilstand


Gjest tia2000

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg er operert i håndroten 2 ganger pga. en tilstand i leddene mine som kalles Arthrose.Tilstanden er betegnet som en sykdom og jeg lurer på hva Arthroser egentlig er.Legen min sier det så enkelt som at det er ben som vokser på ben,når Arthrosene så blir store nok bør de opereres bort.Mest pga.at de da har plaget meg,blitt verkende og smertefulle.Det oppdages stadig nye Arthroser som jeg må fjerne,lurer på hva dette skyldes og om det kan være farlig hvis disse blir for store og ikke fjernes.Takker for svar :-)

tia2000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paal Sand,lege.

Kjære tia.

Arthrose betyr slitasjegikt.Hvis pasienten har slitasjegikt i flere ledd kaller vi det polyarthrose.Hvis Arthrosen kommer etter skade kaller vi det Pseudarthrose.Uttalt Arthrose i kne og hofteledd kan medføre at leddet skiftes ut.Mindre ledd kan avstives.Dette forutsetter selvfølgelig at pasienten har store plager.De benet utspringene du beskriver,er sannsynligvis Exostoser.Disse er ikke farlige,men kan være så plagsomme at de opereres bort

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...