Gå til innhold

NHD, tror du jeg har vært litt psykotisk?

Anbefalte innlegg

Gjest Litt anonym
Skrevet

Jeg tror jeg er ganske frisk nå, men når jeg ser tilbake på de siste årene lurer jeg på om jeg har vært ganske rar. Jeg kan ramse opp mange ting som jeg har trodd på, men som jeg nå anser som tull i mitt eget hode. Lurer på om dette egentlig har noe med pskose å gjøre?

Jeg har trodd at alle er ute etter meg. Personer har vært helt sorte i øynene, jeg har sett skygger, trodd at det har vært noen i nærheten av meg som ikke har noe med RL å gjøre. Har vært veldig redd fordi dette noe ikke vil meg noe godt.

De siste ukene har dette sluppet litt taket og jeg ser at det er mye som ikke stemmer med den virkeligheten jeg befinner meg i. Det er som om hele min oppfatning går i stykker og jeg har begynt å stole på noen mennesker igjen. Lurer også på hva som egentlig er det normale og stiller mange spørsmål i mitt eget hode om hva som er rett og galt. Jeg har brukt trilafon ganske lenge og denne hjelper godt mot den redselen som ligger der.

Jeg lurer nå på om alle disse ideene jeg har hatt , og den verdenen jeg har levd i var den rette? Eller er jeg i ferd med å bli normal nå? Har jeg egentlig vært litt smått psykotisk?

Videoannonse
Annonse
Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, etter det du beskriver her, har du vært psykotisk.

Gjest Litt anonym
Skrevet

Ja, etter det du beskriver her, har du vært psykotisk.

Synes dette er skremmende. Det kan da umulig være bra å gå slik i lange tider? Kan litt skremmende opplevelser utløse noe sånt? Ser en klar sammenheng med trusler som har pågått over tid og forskjellig annet. Er det sånn at jeg tåler mindre enn andre, eller at det ikke er helt normalt å oppleve sånne sjokkting som jeg har gjort. Blir jeg da mere sårbar hvis det skjer flere ting? Bør jeg bruke trilafon lenge selv om jeg nå begynner å føle meg frisk?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...