Gå til innhold

Fysisk/psykisk

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hvordan skille fysisk og psykisk, vite hva som er hva?

Tror jeg har litt problemer med det av og til. Sterke smerter er fysisk, har hatt sterke smerter i ca to uker men ikke i dag. Håper det er borte.

Men i dag er jeg sliten, småkvalm og det prikker i meg. Har hatt litt skjelvninger. Kjenner jeg blir engstelig, var slik da ingen leger fant noe fysisk med meg. Kan det bety at det er psykisk?

Bare gleder meg til å sove og håper alt er bedre i morgen.

Videoannonse
Annonse
Gjest Optimistens
Skrevet

Det er best å ignorere alle symptomer på sykdom og si til seg selv: "Jeg har det bra!" da blir alt så mye lettere å holde ut.

Skrevet

Hvordan går det med ansiktet ditt? Får du hjelp fremover og behandling?

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er best å ignorere alle symptomer på sykdom og si til seg selv: "Jeg har det bra!" da blir alt så mye lettere å holde ut.

Prøver på det, men får andre tanker som overdøver de positive. Går i denne duren "Dette er faen ikke bra".

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Første dagen i dag jeg ikke har hatt vondt på en stund, det har vært så slitsomt og så vondt. Tror ikke legen forstår det, men var der i dag og han ringte nevrolog. Skal visst dit ganske snart ifølge legen, som jeg tror det!

Tar neurontin, det har jo ikke hjulpet noe særlig. Tror legen tror det er psykisk, da kan han kysse meg en viss plass.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Han sa ikke at han trodde det var psykisk, bare et inntrykk jeg fikk. Psykisk syke folk kan ikke bli fysisk syke...ifølge enkelte leger.

Skrevet

Første dagen i dag jeg ikke har hatt vondt på en stund, det har vært så slitsomt og så vondt. Tror ikke legen forstår det, men var der i dag og han ringte nevrolog. Skal visst dit ganske snart ifølge legen, som jeg tror det!

Tar neurontin, det har jo ikke hjulpet noe særlig. Tror legen tror det er psykisk, da kan han kysse meg en viss plass.

Dersom det er det du har, som alt tilsier, så kan smertene være helt ekstreme. Jeg ble glad for å høre at din lege har sendt deg videre, jeg håper bare det ikke drøyer altfor lenge. Krysser fingrene.

Skrevet

Han sa ikke at han trodde det var psykisk, bare et inntrykk jeg fikk. Psykisk syke folk kan ikke bli fysisk syke...ifølge enkelte leger.

Dessverre har du rett i det.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Dersom det er det du har, som alt tilsier, så kan smertene være helt ekstreme. Jeg ble glad for å høre at din lege har sendt deg videre, jeg håper bare det ikke drøyer altfor lenge. Krysser fingrene.

Takk :)

Ja, når jeg ser tilbake nå kan det godt kalles et smerte Helvete, det unner jeg ingen.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Dessverre har du rett i det.

Han sa til og med til nevrologen at jeg hadde psykisk sykdom og hvilke medisiner jeg tok, ja for det var jo relevant :(

Skrevet

Han sa til og med til nevrologen at jeg hadde psykisk sykdom og hvilke medisiner jeg tok, ja for det var jo relevant :(

Jo men det er det skjønner du, for videre behandling, alt må tas hensyn til om du skal (som du trolig må) få en skikkelig behandling for dette.

Skrevet

Noen ganger kan en ha så vondt i både kropp og sinn at en slik affirmasjon ikke fungerer. Da kan det kanskje være like greit å si til seg selv at "jeg har det vondt, men tar vare på meg selv så godt jeg kan".

Men for all del; frem for positivt selvsnakk!

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jo men det er det skjønner du, for videre behandling, alt må tas hensyn til om du skal (som du trolig må) få en skikkelig behandling for dette.

Ok, medisinsk sett da. Det forstår jeg jo.

Gjest Optimistens
Skrevet

Noen ganger kan en ha så vondt i både kropp og sinn at en slik affirmasjon ikke fungerer. Da kan det kanskje være like greit å si til seg selv at "jeg har det vondt, men tar vare på meg selv så godt jeg kan".

Men for all del; frem for positivt selvsnakk!

''Noen ganger kan en ha så vondt i både kropp og sinn at en slik affirmasjon ikke fungerer.''

På slike dager står jeg ikke opp, men trekker dynen over hodet og sover til jeg blir bedre.

Skrevet

Prøver på det, men får andre tanker som overdøver de positive. Går i denne duren "Dette er faen ikke bra".

Men det er jo faen ikke bra! Det er din virkelighet akkurat nå. Ingen vil vel ha det sånn!

Finn ro i deg selv og aksepter dine følelser og tanker. Det er mitt råd til deg.

Skrevet

''Noen ganger kan en ha så vondt i både kropp og sinn at en slik affirmasjon ikke fungerer.''

På slike dager står jeg ikke opp, men trekker dynen over hodet og sover til jeg blir bedre.

:-) Jeg tror det er flere som kan følge deg på den!

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Men det er jo faen ikke bra! Det er din virkelighet akkurat nå. Ingen vil vel ha det sånn!

Finn ro i deg selv og aksepter dine følelser og tanker. Det er mitt råd til deg.

Takk. Får prøve på det, gå å legge meg snart. Føler jeg detter om av meg selv snart, det gjør meg redd.

Gjest Tante Rødgrønn
Skrevet

Fysisk og psykisk henger på samme ryggsøylen.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Fysisk og psykisk henger på samme ryggsøylen.

Tror jeg nok, for dette gjør meg redd og da får jeg angst. Redd for å bare dø, så blir jeg obduksert og først da finner de ut hva det er med meg.

Skrevet

Tror jeg nok, for dette gjør meg redd og da får jeg angst. Redd for å bare dø, så blir jeg obduksert og først da finner de ut hva det er med meg.

Ikke vær redd for å dø! Logg deg av, ta godt vare på deg selv, ta medisinene dine og ha en inderlig god natt! Kanskje morgendagen ser lysere ut?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...