Gå til innhold

Mor og sønn på "fylletur"

Anbefalte innlegg

Gjest Merkelig forhold??
Skrevet

Samboeren min på 35 har en ung mor, og det reiser hvert år til syden på en 2-ukers fylletur. Jeg vil ikke være med, men er såpass rund i kantene, mener jeg selv da, at han får dra på den turen. Kan merke at jeg blir litt irritert, for det virker som han melder seg helt ut når han er på tur og glemmer alt hjemme.

Ellers er han en ansvarsfull og ordentlig gutt, som er glad i å ta seg en tur p byen engang iblant. Men drikker aldri mye sammen med meg.

Moren hans drikker mye og han "henger" med. Er dette et slas merkelig forhold til moren? Der som venner. Hun bor i en annen kant av landet, så han er på ingen måte avhengig av henne ellers.

Er jeg sær som reagerer? Hadde typen deres fått "lov" å reiser på en sånn tur?

Videoannonse
Annonse
Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg har også en ganske ung mor og vi har også vært på en 2-ukers "fylletur" i syden sammen... Nå som jeg nærmer meg 30 tror jeg ikke jeg hadde orket et slikt kjør, men tror ikke mamma hadde hatt problemer med det.

Jeg kan skjønne at du synes det er litt rart at de har en slik årlig tradisjon... Hvis du stoler på han når han drikker kan han vel bare reise? Mor passer nok også på ;) Jeg ville vært mer bekymret hvis han dro på fylla med kamerater.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Han hadde fått lov ja, han er jo voksen og bestemmer selv hva han vil gjøre.

Gjest Elextra
Skrevet

''Er jeg sær som reagerer? Hadde typen deres fått "lov" å reiser på en sånn tur?''

Det kunne ikke falle meg inn å nekte mannen eller kjæresten min å reise på tur med mor, nei (eller med andre, for den saks skyld). Har man barn sammen blir saken litt annerledes.

trollemor;o)
Skrevet

Jeg syns absolutt, utifra det du skriver,at han skal få lov til å reise. Han kan også få lov til å glemme alt og alle hjemme når han er på denne turen.

For meg høres det merkelig ut å reise på fylletur med mamma, men han høres ut som en oppegående fyr, så det ville ikke bekymret meg.

Skrevet

.

For å snu litt på flisa...så har jeg som mor aldri ville tatt med meg min to voksne sønner på fylletur...og jeg tror neppe de har ønsket å bli med hvis det hadde blitt aktuellt...

Syns det er rart at en mor vil ta med voksne barn på en fylletur...

Gjest Synes nå jeg :)
Skrevet

Jeg synes du er sær ja. Skjønner ikke hvorfor du henger deg opp i dette for å være ærlig. Å "gi lov" eller ikke "gi lov", det fine er at han ikke trenger tillatelse av deg til det ihvertfall.

Gjest Ladytron
Skrevet

Jeg har også en ganske ung mor og vi har også vært på en 2-ukers "fylletur" i syden sammen... Nå som jeg nærmer meg 30 tror jeg ikke jeg hadde orket et slikt kjør, men tror ikke mamma hadde hatt problemer med det.

Jeg kan skjønne at du synes det er litt rart at de har en slik årlig tradisjon... Hvis du stoler på han når han drikker kan han vel bare reise? Mor passer nok også på ;) Jeg ville vært mer bekymret hvis han dro på fylla med kamerater.

Jeg tror også at forholdet deres har det bedre av at du tillater denne aktiviteten. Hvis du nekter kan han gjerne bli både bitter og såret. Hvis du er bekymret for oppførselen hans så står jo tilbudet hans om at du kan bli med selv.

Gjest Elextra
Skrevet

.

For å snu litt på flisa...så har jeg som mor aldri ville tatt med meg min to voksne sønner på fylletur...og jeg tror neppe de har ønsket å bli med hvis det hadde blitt aktuellt...

Syns det er rart at en mor vil ta med voksne barn på en fylletur...

''Syns det er rart at en mor vil ta med voksne barn på en fylletur...''

Jeg antar at det er trådstarter som kaller det "fylletur", kanskje ser mor og sønn annerledes på det, selv om de liker å ta seg en drink og to.

Gjest Merkelig forhold??
Skrevet

Takk for alle svar. Det ser ut som de fleste er enige om at det er greit å dra på en slik tur. Det er snakk om tett drikking hver eneste kveld. Det er kanskje det jeg reagerer mest på. ?

Gjest Kayia
Skrevet

Takk for alle svar. Det ser ut som de fleste er enige om at det er greit å dra på en slik tur. Det er snakk om tett drikking hver eneste kveld. Det er kanskje det jeg reagerer mest på. ?

Har du vært med på noen av disse turene eller er ditt inntrykk basert på antagelser? Jeg syns som resten også at dette er noe mor og sønn må få styre selv, og dersom noen skal si nei er det din samboer, ikke du :)

Gjest Merkelig forhold??
Skrevet

Har du vært med på noen av disse turene eller er ditt inntrykk basert på antagelser? Jeg syns som resten også at dette er noe mor og sønn må få styre selv, og dersom noen skal si nei er det din samboer, ikke du :)

Jeg har ikke vært med. Første året, for 2 år siden, var han utro, men da hadde vi bare vært sammen et par måneder. Jeg har slitt litt med å stole på ham etter det. Man vi har snakket ut om det og jeg må jo stole på ham.

Moren er aloholiker, og jeg er egentlig litt bekymret for at han drikker for mye. Får jo meldinger om hvor dårlig han blir dagen derpå, men han ringer sjelden... blir både irritert og bekymret for drikkingen hans. MEN DET er jo min mening, jeg ville ikke drukker bort ferien min.

Skrevet

Jeg hadde også reagert. Ikke minst på at han hadde prioritert 2 uker på ferie med sin mor fremfor å ha ferie sammen med meg.

Nå har jeg store problemer med å se for meg både kjæresten og svigermor på fylletur, men jeg hadde definitivt sagt min mening om saken, men nekte ham å dra hadde jeg jo ikke kunnet gjøre. :o) Like lite som han hadde kunnet nekte meg å dra på 2 ukers fylletur med min far. *grøss*

Gjest Synes nå jeg :)
Skrevet

Det ville jeg og reagert på om det var "normalen", men dette er en sydenferie en gang i året, ikke noe å hisse seg opp over :)

Skrevet

Enig med Lillemus. Det virker litt snodig, og jeg ville nok stusset litt over at en voksen mann foretrekker ferie sammen med sin mor fremfor sin kjære.

Hvis moren i tillegg er alkoholiker, og mannen tidligere har vært utro, så ville det nok blinket et par varsellamper hos meg, men det er ikke nødvendigvis på grunn av ferieturen i seg selv. Hvis det er ferieturen i seg selv som er problemet, så kan du jo rett og slett være med en gang og se med egne øyne hvordan det foregår, eventuelt prøve å få mannen med på litt sunnere aktiviteter enn å sitte og drikke dagen lang.

Skrevet

Enig med Lillemus. Det virker litt snodig, og jeg ville nok stusset litt over at en voksen mann foretrekker ferie sammen med sin mor fremfor sin kjære.

Hvis moren i tillegg er alkoholiker, og mannen tidligere har vært utro, så ville det nok blinket et par varsellamper hos meg, men det er ikke nødvendigvis på grunn av ferieturen i seg selv. Hvis det er ferieturen i seg selv som er problemet, så kan du jo rett og slett være med en gang og se med egne øyne hvordan det foregår, eventuelt prøve å få mannen med på litt sunnere aktiviteter enn å sitte og drikke dagen lang.

''Hvis moren i tillegg er alkoholiker, og mannen tidligere har vært utro, så ville det nok blinket et par varsellamper hos meg,''

Enig. En sånn fyr hadde jeg ikke giddet ofre en kalori på rett og slett. Jeg stiller faktisk såpass til krav til en partner at det er uaktuelt at han reiser på en 14-dagers fyllekule (uansett hvem det er med) og er utro mot meg, jeg kan ikke nekte ham det, men jeg kan droppe hele forholdet.

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg har ikke vært med. Første året, for 2 år siden, var han utro, men da hadde vi bare vært sammen et par måneder. Jeg har slitt litt med å stole på ham etter det. Man vi har snakket ut om det og jeg må jo stole på ham.

Moren er aloholiker, og jeg er egentlig litt bekymret for at han drikker for mye. Får jo meldinger om hvor dårlig han blir dagen derpå, men han ringer sjelden... blir både irritert og bekymret for drikkingen hans. MEN DET er jo min mening, jeg ville ikke drukker bort ferien min.

Her kommer det jo frem ny relevant informasjon, både at han har vært utro tidligere og at hans mor er alkoholiker. Da har du jo både grunn til ikke å stole helt på ham og du kan være bekymret for hans alkoholforbruk (alkoholisme er i stor grad arvelig). Jeg skjønner godt at du er skeptisk til slik tur. Likevel synes jeg ikke noe om å "nekte" kjæreste å reise.

Gjest Kayia
Skrevet

Da forstår jeg din redsel bedre. Likevel tror jeg dette er et problem som ikke henger sammen med denne årlige turen, men som "plopper opp" og reaktiveres gjennom den. Du må nesten enten velge å stole på at hans utroskap var en engangsforeteelse og tro at hans forhold til alkohol er annerledes enn hans mor, eller ta konsekvensene av at dette føles for uttrygt for deg for framtiden. Siden dere ennå ikke har barn ville jeg nok tatt en ekstra runde med meg selv om hvorvidt dette er mannen i ditt og dine framtidige barns liv eller ikke. Men - og dette er viktig - dersom du velger å gå for denne mannen kan du ikke basere deg på at du skal få rett eller mulighet til å regulere hans valg, for de må han selv ta.

Gjest Ladytron
Skrevet

Da forstår jeg din redsel bedre. Likevel tror jeg dette er et problem som ikke henger sammen med denne årlige turen, men som "plopper opp" og reaktiveres gjennom den. Du må nesten enten velge å stole på at hans utroskap var en engangsforeteelse og tro at hans forhold til alkohol er annerledes enn hans mor, eller ta konsekvensene av at dette føles for uttrygt for deg for framtiden. Siden dere ennå ikke har barn ville jeg nok tatt en ekstra runde med meg selv om hvorvidt dette er mannen i ditt og dine framtidige barns liv eller ikke. Men - og dette er viktig - dersom du velger å gå for denne mannen kan du ikke basere deg på at du skal få rett eller mulighet til å regulere hans valg, for de må han selv ta.

Kanskje dette spørsmålet er litt på siden (og svarene vil nok være subjektive)... Men hvis hun faller ned på at hun ikke kan akseptere denne livsførselen hans, kan hun da stille et ultimatum om at enten dropper han turene eller så går hun?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...