Gå til innhold

sluttt på p piller

Anbefalte innlegg

Gjest Wishforebaby
Skrevet

Hei! Jeg har saumfart nette etter å se om det er noen andre som har skrevet om det jeg lurer på, men har enda ikke funnet noe. Normalt skal jeg ha mensen helt i slutten av månen (da jeg gikk på p-piller). Vi var bortreist i 2 uker i slutten av april og jeg hoppet over mensen. Da vi kom hjem igjen så sluttet jeg på p-piller etter å ha gått på dem i mange år. Vi har lenge pratet om få barn og vi ble enige om å slutte på pillen da vi kom hjem. Noen dager etter jeg hadde sluttet på pillen fikk jeg mensen (ifra 2 mai -8mai). etter dette har jeg ikke fått mensen igjen. 1. er det normalt å få mensen med en gang en slutter på pillene? 2. er det normalt å dette litt ut av cyklusen ved avslutting av ppiller? 3. kan jeg være gravid? har vært bittelitt kvalm men bare for kort tid. jeg spiser litt mer merker jeg (men kan være pga. trening også). er lettere sliten. 4. ved en eventuelt graviditet kan jeg fortsette å trene slik jeg gjør? trener nå 3-4 ganger i uken. trener masse styrke og noe cardio. Styrketrening: Beeseps,treeseps, bryst,skyldren,mage, lår, korsrygg (markløft) og øvre og nedre del rygg. Cardio tror jeg ikke vil være noe problem å gjøre , men er mer beskymret for styrketreningen. Ønsker jo å vedlikeholde meg underveis også.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

''1. er det normalt å få mensen med en gang en slutter på pillene?''

Ja.

''2. er det normalt å dette litt ut av cyklusen ved avslutting av ppiller? ''

Ja.

''3. kan jeg være gravid? har vært bittelitt kvalm men bare for kort tid. jeg spiser litt mer merker jeg (men kan være pga. trening også). er lettere sliten.''

Ja, om du har hatt ubeskyttet sex etter at du sluttet på pillen kan du være gravid. Ta en test når det er ca. 2 uker siden dere hadde ubeskyttet sex første gangen.

Ang. treningen så kan du sikkert trene som vanlig så lenge det kjennes behagelig ut. Om du trener på et senter så snakk med de som jobber der eller med legen din.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...