Gå til innhold

Få kontroll over gråten

Anbefalte innlegg

Gjest I begravelse
Skrevet

Jeg har problemer med å kontrollere gråten. Det sitter så hardt i. Det er skikkelig fysisk.

Jeg skal i begravelse om noen dager. Jeg skal si noe. Det er viktig for meg. Dette har vært et nærstående menneske som fortjener all heder.

Men jeg er så redd for at gråten tar overhånd. At jeg ikke får frem en eneste setning.

Hva gjør jeg for å få kontroll over gråten?

Vil det hjelpe å ta en Sobril for eksempel, eller hva kan jeg si til meg selv for å få følelsene under kontroll?

Er det noen av dere dol'ere eller nhd som har noen tips til meg eller erfaringer.

Alt taes imot med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk et godt råd av min mann under en begravelse som hjalp meg masse.

Å puste veldig godt ned i magen. Håper det kan hjelpe deg også.

Mvh

Skrevet

Hvis du begynner å gråte, så er det helt greit. Folk har forståelse for at man begynner å gråte i en sånn situasjon.

Du gjør så godt du kan, og går det ikke så går det ikke, men da har du iallfall prøvd.

Gjest Whimsy
Skrevet

Vet ikke hvor hardt det er å tale. Jeg orket ikke det da pappa ble begravet på søndag.

Men det jeg gjorde for å "stoppe" gråten var å tenke på de positive tingene og minnene vi hadde med ham...og at han har det bedre nå osv.

Jeg klarte selvsagt ikke å stoppe den, men fikk en viss kontroll på den om ikke anna

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Vet ikke hvor hardt det er å tale. Jeg orket ikke det da pappa ble begravet på søndag.

Men det jeg gjorde for å "stoppe" gråten var å tenke på de positive tingene og minnene vi hadde med ham...og at han har det bedre nå osv.

Jeg klarte selvsagt ikke å stoppe den, men fikk en viss kontroll på den om ikke anna

Kondolerer.

Gjest Whimsy
Skrevet

Kondolerer.

Takk(hvis det kan sies)

Han ble bare 59 :(

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Takk(hvis det kan sies)

Han ble bare 59 :(

Uff, det er for tidlig :-(

Håper du har det så bra du kan nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...