Gå til innhold

Har gjort to avtaler:(((

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har klart å invitere en venninne til meg i morgen ( hun inviterte vel egentlig seg selv, men greit nok det).

Og når jeg kommer på jobbe i dag, oppdager jeg at jeg er invitert p middag til en kollega i morgen, før jeg avtalte med hun andre. Dette er typisk en situasjon hvor jeg ikke vet hva jeg skal gjøre og hvordan jeg skal reagere.

Jeg selv hadde ikke brydd meg om det hvis noen hadde avlyst med meg. Jeg hadde forstått det. Jeg tenker at hun jeg er invitert hjem til og avtalte først med, det må jeg holde.

Jeg vet at hun andre blir sur. Hva skal jeg gjøre? Jeg vet det ikke er noe big deal, men føler jeg meg så slem.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du sier det akkurat som det er, at du hadde glemt den avtalen du hadde gjort med jobben da du sa ja til venninna di. Du beklager dette, og finner en ny dato din venninne kan komme.

Verre er det ikke. :)

Skrevet

Det er vel ikke slemt å rote litt med sånt, det gjør vel de aller fleste en gang iblant.

Du må bare si det som det er til hun som skal komme hjem til deg - at du hadde glemt en annen avtale og at dere to må treffes en annen gang. Ta på deg all "skyld" og legg deg litt ekstra flat (med hensyn til at du er et surrehue, ikke at feilen i seg selv er verdens undergang) og ikke gi deg før dere har fått til en ny, konkret avtale om en annen dag det passer for dere begge.

Ta det ansikt til ansikt eller pr. telefon, ikke e-post eller SMS.

Blir hun sur da, er det virkelig hennes eget problem

synes

Skrevet

Du sier det akkurat som det er, at du hadde glemt den avtalen du hadde gjort med jobben da du sa ja til venninna di. Du beklager dette, og finner en ny dato din venninne kan komme.

Verre er det ikke. :)

Jeg har skrevet det til henne på sms ( da hun ikke tok tlf), men vet hvordan hun kommer til å reagere.. men det vel lov å gjøre feil?!

Jeg har også spurt om hun vil komme lørdagen isteden:)) Så da har jeg gjort det jeg kan. Tusen takk for svar.

Skrevet

Jeg har skrevet det til henne på sms ( da hun ikke tok tlf), men vet hvordan hun kommer til å reagere.. men det vel lov å gjøre feil?!

Jeg har også spurt om hun vil komme lørdagen isteden:)) Så da har jeg gjort det jeg kan. Tusen takk for svar.

Ikke bry deg om sånt. Det er hun som har et problem hvis hun ikke tåler det der, med mindre du er av typen som til stadighet dobbeltbooker og avlyser. Er hun feilfri selv, forresten?

Skrevet

Det er vel ikke slemt å rote litt med sånt, det gjør vel de aller fleste en gang iblant.

Du må bare si det som det er til hun som skal komme hjem til deg - at du hadde glemt en annen avtale og at dere to må treffes en annen gang. Ta på deg all "skyld" og legg deg litt ekstra flat (med hensyn til at du er et surrehue, ikke at feilen i seg selv er verdens undergang) og ikke gi deg før dere har fått til en ny, konkret avtale om en annen dag det passer for dere begge.

Ta det ansikt til ansikt eller pr. telefon, ikke e-post eller SMS.

Blir hun sur da, er det virkelig hennes eget problem

synes

''Blir hun sur da, er det virkelig hennes eget problem.''

Enig. Såpass til romslighet/takhøyde bør venner ha seg i mellom.

Gjest Tante Rødgrønn
Skrevet

Jeg støtter de andre svarene du har fått. Hvis hun blir sur så er det hennes problem. Mest sannsynlig kommer hun til å akseptere din unnskyldning og si ja til den ny datoen hvis hun kan da.

Gjest Tante Rødgrønn
Skrevet

''Blir hun sur da, er det virkelig hennes eget problem.''

Enig. Såpass til romslighet/takhøyde bør venner ha seg i mellom.

Slik romslighet har alle hvis ikke det er noe spesielt. Det er helt vanlig i arbeidslivet å flytte på avtaler.

Skrevet

Slik romslighet har alle hvis ikke det er noe spesielt. Det er helt vanlig i arbeidslivet å flytte på avtaler.

Takk for svar.

Jeg er selv romslig når det gjelder sånt, men vet at hun ikke selv er det og vil prøve å overtale meg til å droppe meg å dra til henne jeg er invitert. Hun er bruke samvittigheten min, og det er ikke bra. Derfor må jeg være bestemt. ( hun vil nemlig ut på byen, noe jeg har sagt at jeg ikke vil). Jeg lar meg ikke overtale så lett lenger som jeg kanskje gjorte før. Jeg kommer til å si at hvis det var HENNE som hadde invitert meg på middag først, hadde jeg selvfølgelig ikke droppet den avtalen for henne heller. Eller hva??

Skrevet

Takk for svar.

Jeg er selv romslig når det gjelder sånt, men vet at hun ikke selv er det og vil prøve å overtale meg til å droppe meg å dra til henne jeg er invitert. Hun er bruke samvittigheten min, og det er ikke bra. Derfor må jeg være bestemt. ( hun vil nemlig ut på byen, noe jeg har sagt at jeg ikke vil). Jeg lar meg ikke overtale så lett lenger som jeg kanskje gjorte før. Jeg kommer til å si at hvis det var HENNE som hadde invitert meg på middag først, hadde jeg selvfølgelig ikke droppet den avtalen for henne heller. Eller hva??

''Jeg er selv romslig når det gjelder sånt, men vet at hun ikke selv er det og vil prøve å overtale meg til å droppe meg å dra til henne jeg er invitert. Hun er bruke samvittigheten min, og det er ikke bra. Derfor må jeg være bestemt. ( hun vil nemlig ut på byen, noe jeg har sagt at jeg ikke vil). Jeg lar meg ikke overtale så lett lenger som jeg kanskje gjorte før.''

Sånn styrete vennskap vet jeg ikke om jeg hadde orket. :-(

Skrevet

''Jeg er selv romslig når det gjelder sånt, men vet at hun ikke selv er det og vil prøve å overtale meg til å droppe meg å dra til henne jeg er invitert. Hun er bruke samvittigheten min, og det er ikke bra. Derfor må jeg være bestemt. ( hun vil nemlig ut på byen, noe jeg har sagt at jeg ikke vil). Jeg lar meg ikke overtale så lett lenger som jeg kanskje gjorte før.''

Sånn styrete vennskap vet jeg ikke om jeg hadde orket. :-(

Nei, orker ikke slikt jeg heller. Er ingen intrigemaker selv og er ganske snill og grei. Men lar meg vel lett styre av feil personer.

Gjest minnah
Skrevet

Takk for svar.

Hvis hun er slik generelt, eller på flere områder, ville jeg vurdert å droppe vennskapet. Men det er meg, jeg er uinteressert i mennesker som ikke viser respekt for andre.

Skrevet

Hvis hun blir så sur - hva er risikoen for deg? At du slipper flere avtaler med henne? ;)

Hørtes ut som et slitsomt forhold..no great loss.

Gjest billo
Skrevet

Gjør det som føles best i samvittigheten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...