Gå til innhold

Skal det aldri bli bra?

Anbefalte innlegg

Gjest germinate
Skrevet

Jeg er så lei av å ha det vondt. Det er alltid noe - er det ikke psykisk så er det fysisk - eller begge deler.

Prøver å holde motet oppe, og så raser det bare sammen etter noen dager. Og sånn går dagene.

Når skal det bli bra?

Videoannonse
Annonse
Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er vel ikke sikkert det blir bra? Mange må leve med "kroniske" lidelser...

Gjest germinate
Skrevet

Det er vel ikke sikkert det blir bra? Mange må leve med "kroniske" lidelser...

Men jeg har kjempet så lenge, i mange år. Når skal jeg bli frisk? Er det noen vits i å kjempe, bruke mer tid og energi på å kaste bort livet på dette om man aldri blir frisk?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Men jeg har kjempet så lenge, i mange år. Når skal jeg bli frisk? Er det noen vits i å kjempe, bruke mer tid og energi på å kaste bort livet på dette om man aldri blir frisk?

Ikke vet jeg, men det kan jo sikkert være lurt å fortsette, ellers blir du kanskje enda dårligere?

Gjest germinate
Skrevet

Ikke vet jeg, men det kan jo sikkert være lurt å fortsette, ellers blir du kanskje enda dårligere?

Jeg vet ikke. Jeg er bare veldig sliten.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg vet ikke. Jeg er bare veldig sliten.

God bedring. :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

En har ingen garanti for å bli frisk fra migrene - en sykdom som av WHO er klassifisert blant "topp 5" over de verste sykdommer en kan ha.

Det er kan gjøre er å sikre seg at en har fått den beste utredning og opplæring som det er mulig å få.

Gjest germinate
Skrevet

En har ingen garanti for å bli frisk fra migrene - en sykdom som av WHO er klassifisert blant "topp 5" over de verste sykdommer en kan ha.

Det er kan gjøre er å sikre seg at en har fått den beste utredning og opplæring som det er mulig å få.

''en sykdom som av WHO er klassifisert blant "topp 5" over de verste sykdommer en kan ha''

Dette skulle jeg ønske var allment kjent for arbeidsgivere bl.a. Det er jammen ikke lett å være borte fra jobb "bare" pga hodepine.

Selv var jeg så syk i morges at jeg ikke klarte å ringe å gi beskjed. Så jeg sendte sms til nestleder (hun har sagt hun ikke aksepterer sms - men selv sender hun sms og ringer aldri, det er ikke alltid vi får tak i henne en gang).

Jeg fikk ikke kvittering på denne sms'en - den fikk jeg først da jeg sendte min sønn sms og spurte om han visste om hun hadde fått beskjed).

Jeg gruer meg alltid for å gi beskjed om fravær.

mariaflyfly
Skrevet

Hva er liksom alternativet?

Gjest germinate
Skrevet

Hva er liksom alternativet?

Det sier seg selv. Men man slipper iallefall å bruke masse tid og energi på å kjempe i tillegg.

Hvordan det?

mariaflyfly
Skrevet

Det sier seg selv. Men man slipper iallefall å bruke masse tid og energi på å kjempe i tillegg.

Hvordan det?

Du har familie. En mann og to barn. Du har dermed ekskludert alternativet og er prisgitt det livet du har. Og derfra velger du i stor grad sjøl hvordan det skal bli.

Gjest germinate
Skrevet

Du har familie. En mann og to barn. Du har dermed ekskludert alternativet og er prisgitt det livet du har. Og derfra velger du i stor grad sjøl hvordan det skal bli.

Beklager, men jeg skjønner ikke hva du mener.

mariaflyfly
Skrevet

Beklager, men jeg skjønner ikke hva du mener.

Hva er det du ikke skjønner?

Skrevet

''Men jeg har kjempet så lenge, i mange år. Når skal jeg bli frisk? Er det noen vits i å kjempe, bruke mer tid og energi på å kaste bort livet på dette om man aldri blir frisk?''

Hva mener du er alternativet?

Gjest germinate
Skrevet

''Men jeg har kjempet så lenge, i mange år. Når skal jeg bli frisk? Er det noen vits i å kjempe, bruke mer tid og energi på å kaste bort livet på dette om man aldri blir frisk?''

Hva mener du er alternativet?

Være som det er. Det er ingen andre enn meg selv det går utover likevel.

Gjest germinate
Skrevet

Er det noe å bry seg om at jeg sendte nestleder sms i går, og ikke ringte, slik hun har sagt vi skal gjøre ved fravær? Sjefen godtar sms. Jeg gruer meg til å dra på jobb idag pga dette..

Skrevet

Være som det er. Det er ingen andre enn meg selv det går utover likevel.

'' Det er ingen andre enn meg selv det går utover likevel.

''

Dersom du blir arbeidsufør, så går det ut over fellesskapet som må forsørge deg. Dessuten er jeg overbevist om at det påvirker ditt familieliv. Men det er jo opp til deg å avveie hvorvidt forsøk på å bli bedre er verdt slitet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...