Gå til innhold

NHD: Kan aspergers behandles når man er voksen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest SMIRnøff
Skrevet

Etter hva jeg har forstått kan ikke aspergers i det hele tatt "behandles"... en kan bare drive med "støttebehandling" slik at aspergeren får bedre opplæring...

Det er kanskje mer effektivt å gjøre dette med barn enn med voksne?

Eventuell tilleggsproblematikk kan sikkert behandles?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tja.

De kan lære noen ferdigheter som gjør det lettere takle livet. Det hjelper også å lære opp omgivelsene til bedre å forstå aspergerens spesielle utfordringer. Tilrettelegging av arbeidslivet kan gi store gevinster.

Bella Dotte
Skrevet

Etter hva jeg har forstått kan ikke aspergers i det hele tatt "behandles"... en kan bare drive med "støttebehandling" slik at aspergeren får bedre opplæring...

Er man motivert, kan man komme langt, og en voksen som har gått på mange "smeller" kan være veldig motivert for forandring :-) Ihvertfall mye mer enn en ungdom som ikke for noen pris ønsker å "skille seg ut".

Madelenemie
Skrevet

Hei!

For min del er det mer effektivt å gjøre dette nå som jeg er voksne, når jeg var barn fikk de ikke kontakt med meg.

Om det ville la seg gjøre å få kontakt med meg, tror jeg, men det måtte vært en uredd person som turte ta den tausheten, den redselen og den følelsen av å ikke nå inn, så lenge at de fleste gir opp.

Jeg har et bedre og bedre liv, jeg sliter med en del tilleggsvansker som ingen forstår seg på, derfor er jeg ensom, men totalt sett har jeg mest å være glad og takknemlig for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...