Gå til innhold

Bare angst?

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hva kan man gjøre når man får angst, utenom å ta vival for det?

Puste dypt og være i det, går det over da?

Vet ikke hvorfor jeg har begynt å få angst igjen, men liker det ikke. Det er ganske slitsomt selv om det er bare angst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ingenting som heter bare angst, angst er forferdelig. Dersom det kommer anfallsvis kan det hjelpe (under anfallet) å ta et varmt bad(evt fotbad), gjerne med lavendelolje, dempe belysningen og forsøke fokusere på å puste rolig og med magen. Det kan også hjelpe å spenne på seg joggeskoene og trene hardt for deretter ta et beroligende bad, dette er individuelt og avhenger selvsagt av hvor hardt man blir rammet.

Som ren forebygging er fysisk aktivitet det aller beste (aller helst kombinert med et sunt kosthold, redusert sukkerinnhold i maten, mindre raske karbohydrater, mindre koffein), gjerne h a r d fysisk aktivitet som varer minimum 30 min per dag.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er ingenting som heter bare angst, angst er forferdelig. Dersom det kommer anfallsvis kan det hjelpe (under anfallet) å ta et varmt bad(evt fotbad), gjerne med lavendelolje, dempe belysningen og forsøke fokusere på å puste rolig og med magen. Det kan også hjelpe å spenne på seg joggeskoene og trene hardt for deretter ta et beroligende bad, dette er individuelt og avhenger selvsagt av hvor hardt man blir rammet.

Som ren forebygging er fysisk aktivitet det aller beste (aller helst kombinert med et sunt kosthold, redusert sukkerinnhold i maten, mindre raske karbohydrater, mindre koffein), gjerne h a r d fysisk aktivitet som varer minimum 30 min per dag.

Takk. Synd jeg ikke har badekar, det hadde faktisk vært godt tror jeg. Et varmt bad med stearin lys rundt meg, rolig atmosfære og kanskje litt beroligende musikk.

Hard trening er ikke noe for meg, men gå tur gjør jeg jo. Skriver "bare angst" for det er det, uten vrangforestillinger. Men det er jo ille nok det.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Takk. Synd jeg ikke har badekar, det hadde faktisk vært godt tror jeg. Et varmt bad med stearin lys rundt meg, rolig atmosfære og kanskje litt beroligende musikk.

Hard trening er ikke noe for meg, men gå tur gjør jeg jo. Skriver "bare angst" for det er det, uten vrangforestillinger. Men det er jo ille nok det.

Det er angsten man føler. Man føler ikke vrangforestillinger. :-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det er angsten man føler. Man føler ikke vrangforestillinger. :-)

Gjør man ikke?

De er virkelige nok for meg når de er der, føler det på kropp og sjel. Det er ødeleggende.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Gjør man ikke?

De er virkelige nok for meg når de er der, føler det på kropp og sjel. Det er ødeleggende.

En forestilling er en tanke. Det er ikke en følelse. Angst er en følelse/affekt, eller en kroppslig greie om du vil...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

En forestilling er en tanke. Det er ikke en følelse. Angst er en følelse/affekt, eller en kroppslig greie om du vil...

Ok. Får følge med på tankene mine da, så de ikke løper løpsk og lager vrangforestillinger.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ok. Får følge med på tankene mine da, så de ikke løper løpsk og lager vrangforestillinger.

Det jeg mente var vel at det var kroppslige ting forbundet med vrangforestillinger du kanskje føler, som angst f.eks, du føler jo ikke vrangforestillingene direkte...

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det jeg mente var vel at det var kroppslige ting forbundet med vrangforestillinger du kanskje føler, som angst f.eks, du føler jo ikke vrangforestillingene direkte...

Ok, forstår ikke helt hva du mener.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Hva mener du, at jeg har vrangforestillinger nå?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hva mener du, at jeg har vrangforestillinger nå?

Mente ikke det, jeg tok bare utgangspunkt i at du selv snakket om at du kunne ha det. :-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Mente ikke det, jeg tok bare utgangspunkt i at du selv snakket om at du kunne ha det. :-)

Kan ha det ja, men ikke nå :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...