Gå til innhold

En fin mann :)

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei !

Nå snakket jeg med en hyggelig mann på telefon, han var psykolog, og jeg skal til han med mitt barn 21 juni kl 09.30

Jeg takket han flere ganger for at han ringte meg, ja og brydde seg så mye, han ga meg mange rare råd på telefonen, han lurte feks på om min fastlege ikke var inne i bildet. Jeg svarte at han er en hyggelig mann men jeg antar han har mye å gjøre. da sa psykologen igjen dette "men klarer du å selv ringe fastlegen og be om at tjenester for familien blir koordinert?" jeg svarte "ja det gjør jeg"

Siden jeg vet åpningssetningene nå, da disse er avklart med min psykiater skal jeg ringe fastlegen og be om det psykologen sa. Jeg er glad :)

Jeg fortalte psykologen alt om RASP og BUP og avslag og at det går rundt og at det er for mye for meg, men at jeg er så redd for barna mine, da hørte han på alt og snakket så lenge med meg, det var veldig snilt, jeg gleder meg til å treffe han :)

Derfor er nok jeg ganske så heldig som treffer så mange snille mennesker i behandlingssystemet, jeg fikk i vertfall sagt til han at min mann jobber så mye, at han er ute og borte og at jeg ikke forstår at jeg ikke klarer skjønne rekkefølgen, men det vikret som dette er en mann som kunne hjelpe, jeg skal bare komme til han.

Nå er jeg glad!

Videoannonse
Annonse
Gjest prust
Skrevet

Så fint å høre! Er det han som skal utrede jenta di?

Skrevet

Supert - det er godt å møte forståelse, og det er bra at du har fått hjelp til å starte samtalen! :-)

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Nei det var det jeg ikke forstod.

Det går helt i surr for meg for det er så mange instanser, og det sa jeg til han, og det var da han sa jeg burde få hjelp av noen og om jeg klarte å ringe fastlegen selv. Da sa jeg ja, og jeg bestilte time over nettet, men jeg er egentlig usikker på hva i alle dager fastlegen kan gjøre.

Det jeg imidlertid er sikker på er at jeg ikke har oversikt.

Og det skjønte han.

Nei han skal vist hjelpe mitt barn med sprøyteskrekk.

Jeg ble glad for at han var så snill, at han ville hjelpe og at han foreslo ting, men det gjør jo mange og mer rundt pleier det å gå for meg, jeg er jo til tider helt alene, for min mann jobber jo så mye.

Madelenemie
Skrevet

Så fint å høre, Madelenemie :)

Hei!

Takk :)

Madelenemie
Skrevet

Supert - det er godt å møte forståelse, og det er bra at du har fått hjelp til å starte samtalen! :-)

Hei!

ja jeg tror han driver med hypnose så jeg vet ikke hvordan den samtalen blir, men vennlig på telefon var han i vertfall.

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Problemet for meg er at jeg skal holde styr på det alle sier til meg, og det blir ganske mye rot da jeg jo nettopp ikke er flink på å omgås mennesker.

Jeg trenger informasjon skriftlig også får jeg den muntlig, også sier mange at den skal gjøre det og jeg skal kontakte de, og autismeenheten kommer, men så skjer det merkelig lite.

Jeg skrev derfor nå til en dame i bydelen at jeg nå heller må prøve å ta meg sammen, se om jeg kan bli kvitt autismevanskene ved å ta meg sammen, sånn at jeg får begynt å fungere som et normalt menneske.

Jeg er lei av kaos, av å si unnskyld, misforstod, av å høre at min mann nå jammen må på banen, for det hjelper jo ikke at de sier det til meg. Jeg skal prøve å slutte å spise nå, for når jeg ikke spiser er jeg mye klarer i hodet, og jeg trenger det nå, for jeg må jo være der for barna mine når min mann er der for jobben sin, og det er vi også avhengig av.

Å Gud som jeg lengter etter at noen kunne hatt oversikt, de lovet at jeg bare skulle skrive under på fullmakter også skulle alle gjøre tingene for meg, og jeg skriver jo under på alle fullmakter jeg får beskjed om, men jeg syns ikke så mye skjer likevel, og nå går jammen alle stønader ut, og ikke har Nav kontaktet meg og ikke vet jeg hvor jeg skal henvende meg.

Jeg var en dag så fortvilt at jeg lurte på om jeg skulle dra til politiet og be om hjelp fordi jeg ikke vet hvor henvende meg, men så tenkte jeg at de sikkert tror jeg har tørnet og det vil jeg ikke, så jeg klarte å komme over fortvilelsen, jeg dro ut på natten til et tjern, fant salamandere og druknet fortvilelsen et øyeblikk dvs noen timer i den gleden der. men så ringte telemark sykehus og jeg skjønte ikke hva jeg skulle si og sånn går det rett go slett helt fullastendig rundt for meg.

Skrevet

Hei!

Problemet for meg er at jeg skal holde styr på det alle sier til meg, og det blir ganske mye rot da jeg jo nettopp ikke er flink på å omgås mennesker.

Jeg trenger informasjon skriftlig også får jeg den muntlig, også sier mange at den skal gjøre det og jeg skal kontakte de, og autismeenheten kommer, men så skjer det merkelig lite.

Jeg skrev derfor nå til en dame i bydelen at jeg nå heller må prøve å ta meg sammen, se om jeg kan bli kvitt autismevanskene ved å ta meg sammen, sånn at jeg får begynt å fungere som et normalt menneske.

Jeg er lei av kaos, av å si unnskyld, misforstod, av å høre at min mann nå jammen må på banen, for det hjelper jo ikke at de sier det til meg. Jeg skal prøve å slutte å spise nå, for når jeg ikke spiser er jeg mye klarer i hodet, og jeg trenger det nå, for jeg må jo være der for barna mine når min mann er der for jobben sin, og det er vi også avhengig av.

Å Gud som jeg lengter etter at noen kunne hatt oversikt, de lovet at jeg bare skulle skrive under på fullmakter også skulle alle gjøre tingene for meg, og jeg skriver jo under på alle fullmakter jeg får beskjed om, men jeg syns ikke så mye skjer likevel, og nå går jammen alle stønader ut, og ikke har Nav kontaktet meg og ikke vet jeg hvor jeg skal henvende meg.

Jeg var en dag så fortvilt at jeg lurte på om jeg skulle dra til politiet og be om hjelp fordi jeg ikke vet hvor henvende meg, men så tenkte jeg at de sikkert tror jeg har tørnet og det vil jeg ikke, så jeg klarte å komme over fortvilelsen, jeg dro ut på natten til et tjern, fant salamandere og druknet fortvilelsen et øyeblikk dvs noen timer i den gleden der. men så ringte telemark sykehus og jeg skjønte ikke hva jeg skulle si og sånn går det rett go slett helt fullastendig rundt for meg.

'' Jeg skal prøve å slutte å spise nå, for når jeg ikke spiser er jeg mye klarer i hodet, og jeg trenger det nå, for jeg må jo være der for barna mine når min mann er der for jobben sin, og det er vi også avhengig av.

''

Du må ikke slutte å spise, det vil bare føre til at du etter kort tid blir slapp og uklar i hodet.

Slik jeg ser det, så trenger familien en såkalt koordinator. Det er en person som skal bevare oversikten over alle tiltak som er iverksatt og som skal hjelpe til med å formidle kontakt mellom ulike hjelpeinstanser.

Jeg synes du skal skrive til fastlegen og kommunen omtrent det du skrev i dette innlegget, og forklare at dere må få mer hjelp av en ryddig person. Det er urimelig at alt koordineringsansvar skal falle på din mann - og det er enda mer urimelig at du skal bli så sliten og fortvilet at du tror løsningen er å slutte å spise eller at du kan ta deg sammen og på den måten bli kvitt autismen.

Du må godta at du alltid kommer til å ha organiseringsvansker - tror jeg - og kommunen må sørge for at du får den hjelpen du har krav på! Tror forøvrig som du selv sier, at alt bør formidles skriftlig til deg.

Madelenemie
Skrevet

'' Jeg skal prøve å slutte å spise nå, for når jeg ikke spiser er jeg mye klarer i hodet, og jeg trenger det nå, for jeg må jo være der for barna mine når min mann er der for jobben sin, og det er vi også avhengig av.

''

Du må ikke slutte å spise, det vil bare føre til at du etter kort tid blir slapp og uklar i hodet.

Slik jeg ser det, så trenger familien en såkalt koordinator. Det er en person som skal bevare oversikten over alle tiltak som er iverksatt og som skal hjelpe til med å formidle kontakt mellom ulike hjelpeinstanser.

Jeg synes du skal skrive til fastlegen og kommunen omtrent det du skrev i dette innlegget, og forklare at dere må få mer hjelp av en ryddig person. Det er urimelig at alt koordineringsansvar skal falle på din mann - og det er enda mer urimelig at du skal bli så sliten og fortvilet at du tror løsningen er å slutte å spise eller at du kan ta deg sammen og på den måten bli kvitt autismen.

Du må godta at du alltid kommer til å ha organiseringsvansker - tror jeg - og kommunen må sørge for at du får den hjelpen du har krav på! Tror forøvrig som du selv sier, at alt bør formidles skriftlig til deg.

Hei!

Jeg prøvde en gang å si til min psykiater at jeg tror jeg har organiseringsvansker, da sa hun at det trodde hun ikke, da jeg er organisert, men det går fort rundt for meg.

Jeg spiser ikke fordi jeg er fortvilt og vil bli normal og jeg er mer normal uten mat.

Men jeg skal snakke med fastlegen, jeg er litt sliten av å ikke skjønne meg på systemet, engste meg for at ting jeg ikke ser blir borte og skjønne hva de som ringer meg vil meg. Det til tider pinlig når jeg så forstår at jeg roter og har sagt for mye jeg ikke bør si, men jeg håper de bare tenker at jeg er en mamma som sliter med å ha oversikt.

Jeg tenker nokså normalt om ting, men av og til går det ganske galt, jeg vet ikke helt hvorfor. Jeg vil så inderlig ta med sammen derfor gjør jeg det eneste jeg kan spiser ikke. Jeg vet innerst inne det er dumt, men så kanskje jeg en måned klarer å holde styr på ting. Jeg tror det er det at jeg da bryter ned ketoner som gjør at jeg blir mye klarere i hodet. I vertfall mente en dr Reichelt akkurat det.

Ingen ser det på meg heller sa Bella Dotte, jeg kan presentere ting så fornuftig og rasjonelt at det er vanskelig for andre å forstå hvor fortvilt jeg egentlig er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...