Gå til innhold

Hvem er "de psykisk syke"?

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Er det (blant annet (sic)) meg de snakker om?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det i det hele tatt mulig å være mer selvopptatt enn deg?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ikke vet jeg. Kanskje jeg skulle hatt en tilleggsdiagnose på dette.

Skrevet

Ikke vet jeg. Kanskje jeg skulle hatt en tilleggsdiagnose på dette.

Ja, det hadde sikkert vært noe.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ja, det hadde sikkert vært noe.

Har du noen forslag? Det er vel viktig å ha disse diagnosene, for å få hjelp med problemene.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg er opptatt av matkrisa og, jfr. Åpent Forum.

Nøtteskall
Skrevet

1 av 5 nordmenn eller noe sånt.

Jeg har ihvertfall blitt puttett inn i en omsorgsbolig så da bør jeg vel være psykisk syk. Men det er merkelig fordi jeg er ikke syk i dag. Føler meg helt fin i dag jeg. Håper jeg klikker snart fordi det er så kjedelig dette her.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg har ihvertfall blitt puttett inn i en omsorgsbolig så da bør jeg vel være psykisk syk. Men det er merkelig fordi jeg er ikke syk i dag. Føler meg helt fin i dag jeg. Håper jeg klikker snart fordi det er så kjedelig dette her.

Det må være frustrerende å ikke være syk hver dag, om man f.eks. bor i en omsorgsbolig... samme med meg igrunn, jeg får jo mye hjelp, og mange ganger føler jeg meg bra.

Bella Dotte
Skrevet

Det må være frustrerende å ikke være syk hver dag, om man f.eks. bor i en omsorgsbolig... samme med meg igrunn, jeg får jo mye hjelp, og mange ganger føler jeg meg bra.

Er det ikke fint at du får hjelp, så du kan ha det bra?

Nøtteskall
Skrevet

Jeg tror de plasserte meg her med diagnosen "venneløs" og "trenger å bli underholdt litt hver dag"

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Er det ikke fint at du får hjelp, så du kan ha det bra?

For så vidt, men jeg føler jo som alle aldre at jeg ikke fortjener det, fordi jeg ikke føler meg syk.

Nøtteskall
Skrevet

For så vidt, men jeg føler jo som alle aldre at jeg ikke fortjener det, fordi jeg ikke føler meg syk.

Når ingen stiller krav til meg så stiller jeg heller ingen krav til meg selv - ikke lengre ihvertfall. Jeg har vært ung og hatt ambisjoner om skole studier og alt som forventes av meg. Nå er det ingen som har forventninger til meg og jeg holder på å bli dum som et brød!!!. Forhåpentligvis et godt brød.

Jeg har mange skrivefeil, husker ingen ting av matte, har så dårlige historiekunnskaper at jeg virkelig skjemmes over meg selv. Og må unngå alt som er av trivial pursuit og festilige spillelag... jeg er en skam!!.

Jeg er vant til å bli presset. Nå har jeg ingen som presser meg mer. For jeg er jo syk... eller?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Når ingen stiller krav til meg så stiller jeg heller ingen krav til meg selv - ikke lengre ihvertfall. Jeg har vært ung og hatt ambisjoner om skole studier og alt som forventes av meg. Nå er det ingen som har forventninger til meg og jeg holder på å bli dum som et brød!!!. Forhåpentligvis et godt brød.

Jeg har mange skrivefeil, husker ingen ting av matte, har så dårlige historiekunnskaper at jeg virkelig skjemmes over meg selv. Og må unngå alt som er av trivial pursuit og festilige spillelag... jeg er en skam!!.

Jeg er vant til å bli presset. Nå har jeg ingen som presser meg mer. For jeg er jo syk... eller?

Jeg opplever også dette, kjenner meg igjen... i alle fall i en grad! Føler jeg blir veldig "dullet" med. For behandleren min sier nemlig (ofte) jeg er kjempesmart, og tankene om at jeg bare er lat er jo nå vrangforestillinger!

Nøtteskall
Skrevet

Jeg opplever også dette, kjenner meg igjen... i alle fall i en grad! Føler jeg blir veldig "dullet" med. For behandleren min sier nemlig (ofte) jeg er kjempesmart, og tankene om at jeg bare er lat er jo nå vrangforestillinger!

Men husk på! vi er noen andres levebrød. De får pengene sine og vil vel heller ikke at alle vi her på boligen skal bli friske. Det er noen som gleder seg hver dag til å gå på jobben sin å se våres hyggelige smil og koselige spaserturer følge oss på butikken og ta en røyk med. Selv om jeg ikke røyker selv så setter de pris på en røyk med meg. jaja..... jeg har det ikke ille altså, men veldig kjedelig. Og jeg liker egentlig ikke å være avhengi av noen

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Men husk på! vi er noen andres levebrød. De får pengene sine og vil vel heller ikke at alle vi her på boligen skal bli friske. Det er noen som gleder seg hver dag til å gå på jobben sin å se våres hyggelige smil og koselige spaserturer følge oss på butikken og ta en røyk med. Selv om jeg ikke røyker selv så setter de pris på en røyk med meg. jaja..... jeg har det ikke ille altså, men veldig kjedelig. Og jeg liker egentlig ikke å være avhengi av noen

Hehe, ser ikke at andre setter pris på meg, akkurat... hehe. :-)

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Mange uten diagnose ville fått det hvis de ble observert og diagnostisert, ganske alvorlige og tror jeg.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Er vel bedre å ha det kjedelig enn å være syk?

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Mange uten diagnose ville fått det hvis de ble observert og diagnostisert, ganske alvorlige og tror jeg.

Det trur jeg og, folk som lever på sosialen f.eks. kanskje.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det trur jeg og, folk som lever på sosialen f.eks. kanskje.

F.eks og mange alkoholikere og narkomane, ligger noe underliggende der sikkert.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

F.eks og mange alkoholikere og narkomane, ligger noe underliggende der sikkert.

Vel ja...

For det første finner du jo rusmisbruk som diagnose under F i ICD-10, dermed er det en psykisk lidelse i seg selv.

For det andre er det allerede mange av disse som er under behandling i psykiatrien, for underliggende ting ja.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...