Gå til innhold

NHD-Ha barna med for samtale?

Anbefalte innlegg

Gjest psykisk syk og mor
Skrevet

Er det vanlig praksis når man går til langvarin psykiatrisk behandling at psykiateren ønsker å prate med barna til pasienten og imformere om mors/fars sykdom og høre hvordan barnet har det? ( på barnas premisser)

Dette skjedde meg og opplevde det veldig positivt og tror det var veldig bra for barna. Psykiateren var meget flink og profesjonell. ( Barna går i små skolen og mellom trinnet)

Videoannonse
Annonse
Madelenemie
Skrevet

Hei!

Jeg fikk tilbud om at min psykiater snakket med familien min, men jeg avslo dette da jeg ikke da skjønte hva hun mente med familie.

I senere tid har min mann vært med meg, men ikke barna, men min psykiater sier mine barn har en god mor og at siden de er informert om min autismelidelse vil dette gå bra.

Men jeg har selv lurt på om det ikke ville være lettere for barna å snakke direkte med min psykiater, slik at de kunne si hva de evt opplever som vanskelig uten at jeg er tilstede, så kunne min psykiater få et mer reellt bilde og vite mer eksakt hva jeg bør jobbe med for mine barns skyld, da får min psykiater deres versjon og ikke min. Som du skriver da blir det på barnas premisser og det syns jeg er viktig.

Jeg har nettopp bestemt meg for å spørre om dette. Jeg bad henne en gang utrede mine barn, men det kunne hun ikke fordi de tilhører barnepsykiatrien.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, jeg håper at det er vanlig siden det er lovpålagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...