Gå til innhold

Samtaleterapi og viktighet av rammer

Anbefalte innlegg

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Når man går i samtaleterapi er det visst viktig at man har faste avtaler med jevne mellomrom, og at man ikke har noen kontakt utenom dette. (Tenker ikke da om det skulle oppstå noe akutt eller noe ang. medisinering f.eks.)

Blir det da feil å bruke dette forumet slik jeg gjør?

Jeg vet ikke helt hva det dreier seg om dette, men tenker det har noe med hva samtaleterapi gjør med en. Hvordan det funker. Hva bieffektene kan være.

Videoannonse
Annonse
Bella Dotte
Skrevet

Det er vel ikke NHD som er din behandler? :-) Jeg kan ikke tenke meg at diskusjoner her inne ville kunne interferere med behandlingen din, men hvis du er usikker på om det er lurt eller ikke bra for deg, så snakk med din behandler om det.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Det er vel ikke NHD som er din behandler? :-) Jeg kan ikke tenke meg at diskusjoner her inne ville kunne interferere med behandlingen din, men hvis du er usikker på om det er lurt eller ikke bra for deg, så snakk med din behandler om det.

Nei, NHD er ikke min behandler. :-)

Men. Blir jo kanskje mer selvsentrert av dette?

Bella Dotte
Skrevet

Nei, NHD er ikke min behandler. :-)

Men. Blir jo kanskje mer selvsentrert av dette?

Jeg tror ikke man blir mer selvsentrert av å snakke med folk. Snarere tvertimot :-)

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Jeg tror ikke man blir mer selvsentrert av å snakke med folk. Snarere tvertimot :-)

Neida, ikke hvis man har normale samtaler. :-)

Men det har jo ikke jeg. Jeg maser jo om meg selv hele tiden - og får svar.

Skrevet

''Blir det da feil å bruke dette forumet slik jeg gjør?''

Ja, jeg tror det. Alle spekulasjonene dine vedr. diagnoser, latskap, sykdom etc bør du kun ta opp med behandlingsapparatet.

Skrevet

''Jeg tror ikke man blir mer selvsentrert av å snakke med folk. Snarere tvertimot :-)''

Man kan så avgjort bli mer selvsentrert av å fokusere på og snakke om egen sykdom/symptomer.

Bella Dotte
Skrevet

Neida, ikke hvis man har normale samtaler. :-)

Men det har jo ikke jeg. Jeg maser jo om meg selv hele tiden - og får svar.

Fortell meg om én person som ikke har behov for å mase om seg selv.

Bella Dotte
Skrevet

''Jeg tror ikke man blir mer selvsentrert av å snakke med folk. Snarere tvertimot :-)''

Man kan så avgjort bli mer selvsentrert av å fokusere på og snakke om egen sykdom/symptomer.

Jeg tror det er litt høna-eller-egget her - og mener at en person kan bli syk hvis han får for lite oppmerksomhet og bekreftelse.

Skrevet

''Fortell meg om én person som ikke har behov for å mase om seg selv.''

Mener du virkelig at du ikke kjenner noen som ikke ønsker å prate om seg selv mesteparten av tiden? Jeg kjenner relativt mange som foretrekker andre samtaleemner, selv om de også fra tid til annen snakker om dypt personlige temaer.

Skrevet

''Fortell meg om én person som ikke har behov for å mase om seg selv.''

*rekker hånden i været* Det minst interessante jeg kan tenke meg å snakke om er meg selv. Jeg liker mye bedre å lytte til hva andre sier. :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...