Gå til innhold

Har det best når jeg sover

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Er mye trett på dagtid og sover derfor mye. Har det best psykisk når jeg legger meg nedpå. Prøver jeg å fungere er jeg mer nedfor.

Sliter litt nå igjen og det er fristende å legge seg nedpå å sovne fra de negative følelsene, men noe må gjøres også. Spiser heller ikke når jeg sover, så det er også en fordel med søvnen. Når jeg er våken tenker jeg bare på mat. Vet ikke hva jeg skal gjøre for å fungere bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om dette er helt på jordet men trening og fysisk god form er veldig viktig for å takle problemer for de fleste. Jeg kjenner mennesker med kroniske psykiske plager som føler seg mye bedre når de trener og holder seg i form.

Vet jo ikke om dette er noe du kan ha nytte av.

Lykke til!

Nøtteskall
Skrevet

Vet ikke om dette er helt på jordet men trening og fysisk god form er veldig viktig for å takle problemer for de fleste. Jeg kjenner mennesker med kroniske psykiske plager som føler seg mye bedre når de trener og holder seg i form.

Lykke til!

For meg er det slik at enkelte dager er jeg helt utslått. Jeg er så trøtt og sliten - og blir da også veldig deprimert. Hva som utløser hva er ikke godt å si. Noen sier til meg at det kan være vær-omslag. Jeg vet medisinene har stor skyld, men jeg kan ikke helt forstå hvorfor jeg enkelte dager plutselig får mye energi og kan gjøre mye. Men så blir jeg altså helt "skutt" etter et par dager med mye energi og må sove nesten hele dagen.

Kanskje det er noen sykluser i kroppen som gjør oss mer sliten i perioder.

Jeg tenker som deg mange ganger - at jeg har det best når jeg sover.

Gjest bølger
Skrevet

Lykke til!

Føler ikke trening hjelper på psyken. Det virker heller motsatt, spesielt hvis jeg trener med noe jeg ikke liker. Det gjør godt å gå en tur til fjells, for det trives jeg med. Men det hjelper meg ikke når jeg er hjemme og skal gjøre noe i huset.

Gjest bølger
Skrevet

For meg er det slik at enkelte dager er jeg helt utslått. Jeg er så trøtt og sliten - og blir da også veldig deprimert. Hva som utløser hva er ikke godt å si. Noen sier til meg at det kan være vær-omslag. Jeg vet medisinene har stor skyld, men jeg kan ikke helt forstå hvorfor jeg enkelte dager plutselig får mye energi og kan gjøre mye. Men så blir jeg altså helt "skutt" etter et par dager med mye energi og må sove nesten hele dagen.

Kanskje det er noen sykluser i kroppen som gjør oss mer sliten i perioder.

Jeg tenker som deg mange ganger - at jeg har det best når jeg sover.

Før kunne jeg også ha perioder med mye energi, men ikke nå lenger. En god dag klarer jeg å gjøre det viktigste uten å føle at det er et slit. Derfor blir det sjelden jeg gjør noe annet enn mine faste rutiner.

Psykiateren sa at ved BP2 så var det mest av de hyperaktive periodene når du er yngre, men etterhvert som du blir eldre blir det mer depresjonene som dominerer. Kanskje derfor jeg ikke får disse periodene med mye energi som jeg kunne ha før.

Nøtteskall
Skrevet

Før kunne jeg også ha perioder med mye energi, men ikke nå lenger. En god dag klarer jeg å gjøre det viktigste uten å føle at det er et slit. Derfor blir det sjelden jeg gjør noe annet enn mine faste rutiner.

Psykiateren sa at ved BP2 så var det mest av de hyperaktive periodene når du er yngre, men etterhvert som du blir eldre blir det mer depresjonene som dominerer. Kanskje derfor jeg ikke får disse periodene med mye energi som jeg kunne ha før.

hmmm kanskje jeg har BP2 jeg også.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

Hvis du har har BP2 (?) og har en bipolar depresjon, kan du vel kanskje få gjort noe med det på et vis?

Gjest germinate
Skrevet

''Psykiateren sa at ved BP2 så var det mest av de hyperaktive periodene når du er yngre, men etterhvert som du blir eldre blir det mer depresjonene som dominerer. Kanskje derfor jeg ikke får disse periodene med mye energi som jeg kunne ha før.''

Det der kjenner jeg meg veldig godt igjen i. Men etter at jeg fikk en alvorlig depresjon, snudde det seg, og siden har det vært slik som du og Nøtteskall beskriver. Og jeg har også en BP2-diagnose. Kan det virkelig forklares med BP2?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...