Gå til innhold

PTSD hos spedbarn?

Gjest veldigbekymret0101

Anbefalte innlegg

Gjest veldigbekymret0101
Skrevet

Hei. Sønnen min har blitt omskåret når han var 10 mnd gammel. Såret ble betent og han har opplevd store smerter i form av en behandling av såret uten smertestillende i en lengde av 15 min. Dette skjedde i utlandet. Kan det tenkes at han vil utvikle noen former for plager i sitt voksne liv? Kan smertene forplante seg i f.eks at han får plager med urinveiene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Snakk med lege om saken, greit å forebygge.

Gjest veldigbekymret0101
Skrevet

Ja. Snakk med lege om saken, greit å forebygge.

Jeg har tatt dette opp med fastlegen rett etter hendelsen for ca 1. år siden.

Han har avfeid dette som noen problem.

Hva slags forebyggning er det du tenker på?

Setter veldig pris på hvis du kan svare på dette da dette plager meg i høyeste grad. Du trenger ikke gå i detaljer.

Skrevet

Jeg har tatt dette opp med fastlegen rett etter hendelsen for ca 1. år siden.

Han har avfeid dette som noen problem.

Hva slags forebyggning er det du tenker på?

Setter veldig pris på hvis du kan svare på dette da dette plager meg i høyeste grad. Du trenger ikke gå i detaljer.

Han avfeide det ja. Ok. Men da tenker jeg at per i dag er saken sjekket ut og ikke noe unormalt funnet.

Dersom noe oppstår senere, problemer med vannlating, irritasjon, arrvev som er stivt eller infeksjoner. Så har legen din allerede fått historien og vet hva årsaken til det oppståtte problemet kan bunne i.

Dersom barnet per i dag fungerer normalt og ikke utviser adferd som tilsier at han husker/plages, så synes jeg du skal la det hele ligge.

Kanskje det er du selv som egentlig sliter mest med dette? Det er helt ok å snakke med noen proffe om det i så fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...