Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg opplever nå dårlige dager. Jeg er ulykkelig, men jeg prøver å fortelle meg selv at dette er noe alle mennesker erfarer fra tid til annen. Dette er håndterbart. Jeg håper jeg snart får energien og livsmotet tilbake. Jeg føler meg mislykket på veldig mange plan. Jeg skal lage meg et overkommelig prosjekt hver dag.

Nå har jeg laget ett for i morgen (og det er ikke prosjekter som å trene, vaske, lage mat osv), det er litt mer krevende enn som så. Det skal jeg gjennomføre. Nå føler jeg meg litt bedre.

Kanskje man skal strekke seg litt? Bare litt hver dag? Jeg er redd for å klappe sammen. Bli så sliten at jeg bare ligger og stirrer ut i løse luften. Det er forresten ikke noe galt i å ha prosjekter som å trene, vaske, lage mat osv. Det er også viktig. Jeg skal ikke gjøre meg bedre enn det jeg er.

Jeg kan være ulykkelig og allikevel gjøre et eller annet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klarer du å la være å drikke alkohol på slike dager?

Gjest sangsol
Skrevet

Har lest noen av dine innlegg.

På meg virker du som en kjemper. En person som står på i både opp- og nedoverbakker. :-) En person som vet å reise seg igjen, ved evt fall.

Så dersom du har dårlige dager nå, så føler jeg meg sikker på at om noen dager står du stødig på beina igjen, fast bestemt på å nå dine mål.

Skrevet

Klarer du å la være å drikke alkohol på slike dager?

Jeg har snakket med alle barna om problemet mitt. Hva det gjør med meg og hva det gjør med dem. Avtalen er at jeg kan drikke vanlig øl fredag eller evnt lørdag (som egentlig passer dårlig siden jeg trener på søndag) og at jeg kan drikke 2 lettøl per dag. Det skal jeg klare.

Jeg var hos psykologen min i dag og vi hadde en knalltøff samtale om alkohol. I morgen kommer akutteamet i bydelen min og skal snakke om det samme. Det er mulig jeg passer inn på rusenheten i bydelen.

Så frosken, her skjer det mye positivt!

Skrevet

Har lest noen av dine innlegg.

På meg virker du som en kjemper. En person som står på i både opp- og nedoverbakker. :-) En person som vet å reise seg igjen, ved evt fall.

Så dersom du har dårlige dager nå, så føler jeg meg sikker på at om noen dager står du stødig på beina igjen, fast bestemt på å nå dine mål.

Tusen takk for oppbackingen!

Skrevet

Jeg har snakket med alle barna om problemet mitt. Hva det gjør med meg og hva det gjør med dem. Avtalen er at jeg kan drikke vanlig øl fredag eller evnt lørdag (som egentlig passer dårlig siden jeg trener på søndag) og at jeg kan drikke 2 lettøl per dag. Det skal jeg klare.

Jeg var hos psykologen min i dag og vi hadde en knalltøff samtale om alkohol. I morgen kommer akutteamet i bydelen min og skal snakke om det samme. Det er mulig jeg passer inn på rusenheten i bydelen.

Så frosken, her skjer det mye positivt!

Høres ut som om du og psykologen jobber bra sammen. Synes også at det er flott at dere har laget et strukturert opplegg. Er derimot adskillig mer tvilende til at det er gunstig at du blander inn flere behandlere, men hvis psykologen er tilhenger av det så er det sikkert ok :-)

Skrevet

Høres ut som om du og psykologen jobber bra sammen. Synes også at det er flott at dere har laget et strukturert opplegg. Er derimot adskillig mer tvilende til at det er gunstig at du blander inn flere behandlere, men hvis psykologen er tilhenger av det så er det sikkert ok :-)

Du er deg selv lik, frosken! :-) Må strekke ut hånden etter den hjelpen som er å få, vet du. Psykologen min bare nikket da jeg sa jeg hadde ringt akutteamet. Hadde han vært uenig hadde jeg ikke brydd meg noe om det. Jeg vet best selv, tross alt.

Skrevet

Du er deg selv lik, frosken! :-) Må strekke ut hånden etter den hjelpen som er å få, vet du. Psykologen min bare nikket da jeg sa jeg hadde ringt akutteamet. Hadde han vært uenig hadde jeg ikke brydd meg noe om det. Jeg vet best selv, tross alt.

''Du er deg selv lik, frosken! :-) Må strekke ut hånden etter den hjelpen som er å få, vet du. Psykologen min bare nikket da jeg sa jeg hadde ringt akutteamet. Hadde han vært uenig hadde jeg ikke brydd meg noe om det. Jeg vet best selv, tross alt.''

Jeg tror ikke at et større kvantum hjelp øker kvaliteten. Tvert om. Veien til helvete er som kjent brolagt med velmenende idioter ;-)

Skrevet

''Du er deg selv lik, frosken! :-) Må strekke ut hånden etter den hjelpen som er å få, vet du. Psykologen min bare nikket da jeg sa jeg hadde ringt akutteamet. Hadde han vært uenig hadde jeg ikke brydd meg noe om det. Jeg vet best selv, tross alt.''

Jeg tror ikke at et større kvantum hjelp øker kvaliteten. Tvert om. Veien til helvete er som kjent brolagt med velmenende idioter ;-)

He he :-) Den har jeg ikke hørt før.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...