Gå til innhold

Føler meg ikke forstått

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Føler ikke noen forstår hva jeg vil frem til i diskusjonen lenger nede. Om jeg sammenlignet hvordan en skal støtte og hjelpe en deprimert og en som har mistet et barn, så har jeg ikke sagt at det er like vonde tilfeller. Jeg har vanskelig for å finne ord for å få frem det jeg vil.

Jeg takler hvis ikke å diskutere. Nå bare gråter jeg og vil skade meg igjen. Har gått på rommet for å finne barberblad mange ganger, men tenker på sommer og arr, så jeg har snudd og gått ut igjen.

Hvorfor reagerer jeg slik? Det er iallefall ikke så lett at det er bare å ta seg sammen.

Videoannonse
Annonse
Gjest SMIRnøff
Skrevet

Ingen liker å bli urettferdig behandlet, noen reagerer kraftigere enn andre... selv blir jeg også "destruktiv".

Gjest germinate
Skrevet

''jeg har vanskelig for å finne ord for å få frem det jeg vil. ''

Samme her.

Skrevet

Det er leit at du reagerer sånn på diskusjonen vi hadde, bølger. Jeg håper du klarer å la være å skade deg selv selv om du er opprørt nå.

Det var en liten ting vi var uenige om - og min uenighet med deg innebærer ingen nedvurdering av deg som person.

Jeg var litt bekymret for hvordan du ville takle motstanden jeg ga deg i diskusjonen, men tenker at det blir litt feil å "gå på gummisåler" - det må nesten være ditt ansvar å trekke deg ut av diskusjonen i tide hvis du merker reaksjonen kommer.

Håper som sagt du klarer å la være å skade deg; kanskje kan du enten hvile litt eller være litt utendørs.

Skrevet

Om det å diskutere på et nettforum påvirker deg i så stor grad at du går med tanker om å selvskading fordi du enten ikke blir hørt eller opplever at du ikke når frem med det du ønsker bør du sterkt vurdere om du i det hele tatt bør oppsøke steder som dette.

Gjest bølger
Skrevet

Om det å diskutere på et nettforum påvirker deg i så stor grad at du går med tanker om å selvskading fordi du enten ikke blir hørt eller opplever at du ikke når frem med det du ønsker bør du sterkt vurdere om du i det hele tatt bør oppsøke steder som dette.

Jeg har hatt mye støtte og hjelp i forumet også. Tenkte ikke på at det skulle bli en diskusjon ut av innlegget jeg skrev.

Skrevet

Jeg har hatt mye støtte og hjelp i forumet også. Tenkte ikke på at det skulle bli en diskusjon ut av innlegget jeg skrev.

Flott, det kan være en fin treningsarena dette her. Kanskje du er i en sårbar down-periode akkurat nå, jeg vet ikke. Trist at du tar så kraftig men forsøk å distanser deg litt dersom det blir for mye, trekk litt luft noen minutter og kom heller tilbake. Og husk at det er ingen som synes mindre om noen, fordi om man er uenig i en sak.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Får ikke håpe du skader deg. Tenk på at de som diskuterer med deg ikke tar det sååå alvorlig, det bør ikke du gjøre heller. Håper du finner på noe konstuktivt istedenfor, litt husarbeid kanskje?

Gjest bølger
Skrevet

Det er leit at du reagerer sånn på diskusjonen vi hadde, bølger. Jeg håper du klarer å la være å skade deg selv selv om du er opprørt nå.

Det var en liten ting vi var uenige om - og min uenighet med deg innebærer ingen nedvurdering av deg som person.

Jeg var litt bekymret for hvordan du ville takle motstanden jeg ga deg i diskusjonen, men tenker at det blir litt feil å "gå på gummisåler" - det må nesten være ditt ansvar å trekke deg ut av diskusjonen i tide hvis du merker reaksjonen kommer.

Håper som sagt du klarer å la være å skade deg; kanskje kan du enten hvile litt eller være litt utendørs.

Jeg ønsker heller ikke at noen skal gå med gummisåler for meg, men jeg skulle ønske jeg ikke hadde så sterke reaksjoner.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det. Det er vondt å bli tillagt meninger og intensjoner man ikke har.

Håper det går bra med deg.

Gjest germinate
Skrevet

Jeg skjønner hvordan du har det. Det er vondt å bli tillagt meninger og intensjoner man ikke har.

Gjest bølger
Skrevet

Det gikk bedre utover dagen. Men det er vanskelig å reagere slik. Jeg reagerer likt i den virkelige verden, men der sier jeg ingenting om reaksjonene mine. Unngår nok en del å komme opp i diskusjoner, men det er noen ganger ikke jeg heller klarer å tie stille om det jeg har sterke meninger om.

Gjest germinate
Skrevet

Det gikk bedre utover dagen. Men det er vanskelig å reagere slik. Jeg reagerer likt i den virkelige verden, men der sier jeg ingenting om reaksjonene mine. Unngår nok en del å komme opp i diskusjoner, men det er noen ganger ikke jeg heller klarer å tie stille om det jeg har sterke meninger om.

I den virkelige verden tier jeg 100%. Det skal jeg fortsette med.

Det er godt at det går bedre med deg. Har tenkt på deg. Og en ting som jeg har lært selv, som jeg vil tipse deg om; man kan være venner og likevel være uenig.

Skrevet

I den virkelige verden tier jeg 100%. Det skal jeg fortsette med.

Det er godt at det går bedre med deg. Har tenkt på deg. Og en ting som jeg har lært selv, som jeg vil tipse deg om; man kan være venner og likevel være uenig.

''I den virkelige verden tier jeg 100%. Det skal jeg fortsette med.''

Jeg var av den oppfattelse at du ønsket å jobbe mot å bli bedre/friskere. Dette valget er destruktivt og er med på å tviholde på det du sliter med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...