Gå til innhold

Redd for å være gravid

Anbefalte innlegg

Gjest Redda
Skrevet

Hei! Jeg hadde sex for første gang for 3 uker siden (3 uker i morgen). Da hadde vi sex tre dager på rad. Den første gangen trakk han seg før han kom, og de to andre gangene brukte vi kondom. Jeg har gått på cerazette i tre måneder, og har aldri glemt noen, men har ikke alltid tatt de nøyaktig samtidig. Av en eller annen grunn fikk jeg det for meg at jeg kunne være gravid for ca en og en halv uke siden. Jeg har tatt hjemmetester 12 dager etter samleie, 14 dager etter, 17 dager etter, 18 dager etter og 19 dager etter, og denne 19. dagen gikk jeg også til legen, der jeg testet negativt. Jeg har vært litt uvel og kvalm, og det er vel grunnen til at jeg ikke har turt å stole på de negative testene (det, samt googling). Jeg har også en kul i det høyre brystet som er litt øm (denne har vært øm flere ganger før, men jeg har ikke tenkt over det). Akkurat nå føler jeg meg egentlig helt fin, men jeg føler meg liksom litt varm i magen, der jeg innbiller meg at eggstokkene ligger. Har ingen magesmerter. Jeg er fortsatt redd for at jeg er gravid, og klarer ikke legge fra meg denne frykten, fordi det passer så utrolig dårlig. Jeg har mistet mensen pga cerazette, så jeg kan ikke vente på mensen. Men får man fortsatt eggeløsnings- og mensensymptomer, selv på cerazette? Fordi jeg pleier ofte være oppblåst/ha litt magesmerter, men jeg har jo aldri brydd meg om de før. Kan jeg være gravid, fortsatt? Jeg skremmer meg selv noe voldsomt... Bør jeg ringe legen igjen, og ta en blodprøve? Er veldig takknemlig for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Du er ikke gravid. Du har hengt deg opp. Testene som selges er 110% til å stole på. Når den er negativ, så er den negativ! IKKE gravid. Og motsatt, en skyggestrek ER en strek..

Glem det, og fortsett å ta pilla.

Skrevet

Etter 5 negative tester + negativ test hos legen er du IKKE gravid!

Skrevet

Støtter de andre som har svart deg; du er neppe gravid!

''Men får man fortsatt eggeløsnings- og mensensymptomer, selv på cerazette?''

Jeg kjenner ikke til Cerazette, men kjenner et par damer som har fjerna livmor og eggstokker. De får naturlig nok ikke mensen, men beskriver at de føler og opplever "syklusen".

Uansett, jeg er overbevist om at du kan slappe av, du er sikkert ikke gravid :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...