Gå til innhold

Hver gang han åpner munnen kommer det noe galt u

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Dette er nok bare fordi hun ikke ønsker at alt dette skal bli kringkastet. Hun har sikkert gjort mye feil, men hun har det nok tøft nok som det er.

Og jeg tror det kan være velding vanskelig å være alenemor for en voksen sønn som hun ser utvikler seg i feil retning og må ha følt seg ganske maktesløs.

Hei!

Han har akkurat samme beskrivelser i sin barnejournal som meg, vel hadde vi samme lege, men var han psykotisk da også? Det står fare for hans fremtidige utvikling også det samme stor i min, ja for når man er kontaktsvak og urolig som 4-åring så er det noe mer grunnleggende galt

Jeg har en ganske så annen opplevlse av mange ting, det tror jeg ABB har også. Jeg til og med smiler når jeg absolutt ikke bør,

Videoannonse
Annonse
  • Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

19

• Colette

9

• Bookworm

3

• ....AV

2

Mest aktive i denne tråden

Madelenemie
Skrevet

''kanskje må jeg nå demonstrere, og da vil jeg bli tatt for sympatisør''

Og hvordan har du tenkt å gjøre dette? ;)

Hei!

Jeg har spurt min venn om å være med.

Vel jeg skal tenke ut det, skrive noe passende på et banner, evt lenke meg fast, det blir svært ubehagelig for meg, og for min mann, jeg burde nok ikke og bør kanskje gjøre et forsøk på å skjule min identitet så min mann ikke mister sin jobb, men prinsipper veier alltid så tungt for meg. Selv om min mann vet det kanskje det går en grense for han her, men jeg må, jeg kan ikke godta at han blir dømt utilregnelig.

Jeg ønsker ikke bli venn med ABB, men tvinges jo nærmest til det pga av den felles hevnen alle vil ha som ikke er basert på fakta. Da jeg hører de snakke om sinne, det kollektive sinnet, tenker jeg, jeg har aldri vært sint, jeg har kun lurt på ting rundt denne saken, det er ike mitt barn som ble skutt.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Han har akkurat samme beskrivelser i sin barnejournal som meg, vel hadde vi samme lege, men var han psykotisk da også? Det står fare for hans fremtidige utvikling også det samme stor i min, ja for når man er kontaktsvak og urolig som 4-åring så er det noe mer grunnleggende galt

Jeg har en ganske så annen opplevlse av mange ting, det tror jeg ABB har også. Jeg til og med smiler når jeg absolutt ikke bør,

Som du sikkert har fått med deg, så har jo jeg nesten vært overbevist om at han har Asperger helt fra i fjor sommer/tidlig høst, men samtidig kan jeg jo også se at at han er paranoid. Men jeg er lei av å spekulere på hva som feiler han.

At han ikke er frisk er ihvertfall sikkert.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Hei!

Jeg har spurt min venn om å være med.

Vel jeg skal tenke ut det, skrive noe passende på et banner, evt lenke meg fast, det blir svært ubehagelig for meg, og for min mann, jeg burde nok ikke og bør kanskje gjøre et forsøk på å skjule min identitet så min mann ikke mister sin jobb, men prinsipper veier alltid så tungt for meg. Selv om min mann vet det kanskje det går en grense for han her, men jeg må, jeg kan ikke godta at han blir dømt utilregnelig.

Jeg ønsker ikke bli venn med ABB, men tvinges jo nærmest til det pga av den felles hevnen alle vil ha som ikke er basert på fakta. Da jeg hører de snakke om sinne, det kollektive sinnet, tenker jeg, jeg har aldri vært sint, jeg har kun lurt på ting rundt denne saken, det er ike mitt barn som ble skutt.

''Vel jeg skal tenke ut det, skrive noe passende på et banner, evt lenke meg fast''

Tror du gjør best i å la være. Du kan risikere å bli regnet som utilregnelig :-)

Fra spøk til alvor. Hvem tror du bryr seg andre enn dine nærmeste og kanskje din psykiater?

Madelenemie
Skrevet

Som du sikkert har fått med deg, så har jo jeg nesten vært overbevist om at han har Asperger helt fra i fjor sommer/tidlig høst, men samtidig kan jeg jo også se at at han er paranoid. Men jeg er lei av å spekulere på hva som feiler han.

At han ikke er frisk er ihvertfall sikkert.

Hei!

At du er lei er jeg med deg om.

derfor leser jeg ingen nyheter fra denne saken mer, men jeg tok opp en debatt en kveld som jeg så i kveld. Det er lenge siden jeg har orker noe om ABB

Nå er det bare at jeg syns han bør dømmes, bures inne og ferdig med sinne og hevntanker. de som har mistet sine barn er det synd på, men demokratiet vårt bør gå videre og flåsete uttalelser fra psykiatere som ser frem til å gi hans tvangssprøyter syns jeg er saken uverdig.

Alle syke meninger og onde handlinger skal ikke tvangsbehandles, egentlig er jeg redd vi bare får nye angrep, når samfunnet ikke tåler det han mener. Så blir han sikkert en helt og martyr for mange.

mangel på sympati har man i vertfall når man klarer gjøre slike groteske ting.

Madelenemie
Skrevet

''Vel jeg skal tenke ut det, skrive noe passende på et banner, evt lenke meg fast''

Tror du gjør best i å la være. Du kan risikere å bli regnet som utilregnelig :-)

Fra spøk til alvor. Hvem tror du bryr seg andre enn dine nærmeste og kanskje din psykiater?

Hei!

Jeg har god erfaring med å protestere, selv alene :)

Om det ikke fører til noe, så har jeg gjort min borgerlige plikt ved å ikke godta urettferdighet og hevn.

Jeg tror jeg gjør best i å la vær, men det er ikke helt meg :)

Men får håpe på det beste

Skrevet

Det er ikke noen fordel. Ikke for samfunnet og neppe for ABB en gang. Det beste for samfunnet er at han sperres inne for alltid, så det er ingen grunn til å tro at staten eller regjeringen ønsker han utilregnelig.

Ikke vet jeg:-) Men hvorfor skal han sensureres i alt han sier? Får vi ikke lov til og danne oss et inntrykk av han?

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ikke vet jeg:-) Men hvorfor skal han sensureres i alt han sier? Får vi ikke lov til og danne oss et inntrykk av han?

Det er vel av hensyn til ofrene etter som jeg har skjønt iom at det er så mye rart og ufølsomt som kommer ut av den munnen.

Den som har irritert meg mest i denne saken er den ufordragelige bistandsadvokaten som jeg ikke husker navnet på i farten. Hun bør snart bestemme seg for om hun har tenkt å være advokat eller psykiater.

Skrevet

Det er vel av hensyn til ofrene etter som jeg har skjønt iom at det er så mye rart og ufølsomt som kommer ut av den munnen.

Den som har irritert meg mest i denne saken er den ufordragelige bistandsadvokaten som jeg ikke husker navnet på i farten. Hun bør snart bestemme seg for om hun har tenkt å være advokat eller psykiater.

Mulig det. Du mener denne Mette Yvonne Larsen, regner jeg med:

http://www.google.no/imgres?hl=no&sa=X&biw=1093&bih=424&tbm=isch&prmd=imvnsu&tbnid=EQD9mfF3JU85oM:&imgrefurl=http://www.adressa.no/nyheter/terrorangrepet/rettssaken/article1810445.ece&docid=9IeDmk-Zjzq2vM&imgurl=http://www.adressa.no/incoming/article2144965.ece5/ALTERNATES/w980-default/mette&w=980&h=551&ei=qbXbT8XEGcrm4QSLvaHYCg&zoom=1

Grøss....Så Husbø/Sørheim ble irritret på henne i dag.

Gjest Nickløsheletida
Skrevet

Ja henne ja. Grøss og gru!

Hun er helt forferdelig. Har følt antipati siden første gang jeg så henne....Sikkert fælt og si men:-( Hun har muligens tenkt og skaffe seg en karriere som slugger-advokat etter denne saken. Utrolig mislykket forsøk må jeg si:-/

Skrevet

Hun er helt forferdelig. Har følt antipati siden første gang jeg så henne....Sikkert fælt og si men:-( Hun har muligens tenkt og skaffe seg en karriere som slugger-advokat etter denne saken. Utrolig mislykket forsøk må jeg si:-/

Veeeeel. Hun har alt et rykte, et mildt sagt godt et for å si det slik.

Hun gjør jobben sin, slik alle advokatene i denne saken gjør.

Gjest firepile
Skrevet

''Han sa jo i dag at han var sikker på at moren var ute etter og skade han''

Selvsagt sier han det. Han sa også at den første psykiatrirapporten var et bestillingsverk fra regjeringen.

''Han sa også at den første psykiatrirapporten var et bestillingsverk fra regjeringen.''

Det er mye som tyder på at den er det. På samme måte som Hamsun sin diagnose som sinnsyk i sin tid var det. Det er en kjent taktikk å kalle den som har "feil" synspunkter for idiot, eller psykisk syk.

Skrevet

Hei!

At du er lei er jeg med deg om.

derfor leser jeg ingen nyheter fra denne saken mer, men jeg tok opp en debatt en kveld som jeg så i kveld. Det er lenge siden jeg har orker noe om ABB

Nå er det bare at jeg syns han bør dømmes, bures inne og ferdig med sinne og hevntanker. de som har mistet sine barn er det synd på, men demokratiet vårt bør gå videre og flåsete uttalelser fra psykiatere som ser frem til å gi hans tvangssprøyter syns jeg er saken uverdig.

Alle syke meninger og onde handlinger skal ikke tvangsbehandles, egentlig er jeg redd vi bare får nye angrep, når samfunnet ikke tåler det han mener. Så blir han sikkert en helt og martyr for mange.

mangel på sympati har man i vertfall når man klarer gjøre slike groteske ting.

''Nå er det bare at jeg syns han bør dømmes, bures inne og ferdig med sinne og hevntanker. de som har mistet sine barn er det synd på, men demokratiet vårt bør gå videre og flåsete uttalelser fra psykiatere som ser frem til å gi hans tvangssprøyter syns jeg er saken uverdig.

Alle syke meninger og onde handlinger skal ikke tvangsbehandles, egentlig er jeg redd vi bare får nye angrep, når samfunnet ikke tåler det han mener. Så blir han sikkert en helt og martyr for mange.''

Dette er jeg veldig enig i! Det er viktig at vi ikke stempler meninger som avviker fra det vi liker som sykdom.

Men jeg tror du kan legge fra deg tanken om at psykiatrirapporten er et bestillingsverk fra staten. Hvis retten nå finner han utilregnelig, må du i hvertfall lese grundig gjennom begrunnelsen før du finner på noe du kan angre på. Det er viktig for nesten alle her i landet at vi har en uavhengig domstol, så jeg er sikker på at de dømmer ut fra realitetene og ikke ut fra hva de tror at "staten" ønsker.

Madelenemie
Skrevet

''Nå er det bare at jeg syns han bør dømmes, bures inne og ferdig med sinne og hevntanker. de som har mistet sine barn er det synd på, men demokratiet vårt bør gå videre og flåsete uttalelser fra psykiatere som ser frem til å gi hans tvangssprøyter syns jeg er saken uverdig.

Alle syke meninger og onde handlinger skal ikke tvangsbehandles, egentlig er jeg redd vi bare får nye angrep, når samfunnet ikke tåler det han mener. Så blir han sikkert en helt og martyr for mange.''

Dette er jeg veldig enig i! Det er viktig at vi ikke stempler meninger som avviker fra det vi liker som sykdom.

Men jeg tror du kan legge fra deg tanken om at psykiatrirapporten er et bestillingsverk fra staten. Hvis retten nå finner han utilregnelig, må du i hvertfall lese grundig gjennom begrunnelsen før du finner på noe du kan angre på. Det er viktig for nesten alle her i landet at vi har en uavhengig domstol, så jeg er sikker på at de dømmer ut fra realitetene og ikke ut fra hva de tror at "staten" ønsker.

Hei!

det er mulig du har rett, :)

Likevel jeg vurderer en enmanns(kvinnes) demonstrasjon, men jeg må finne ut om jeg som enkelt person kan søke politiet om tillatelse til å demonstrere? Eller må jeg være fler? :) jeg er bare en så ikke enkelt.

Jeg støtter ikke en gang Breiviks tankegods, men visse andre demokratiske prinsipper er så vitkige for meg at de overgår samfunnets gruppepress om hevn, jeg trenger ikke hevn, det er ikke mitt barn som er drept.

Jeg erkjenner at hadde det vært det, ville saken vært en annen, sånn er det bare derfor bør uavhengige dømme i slike saker.

Glad om du vet om det med politiet?

Skrevet

Hei!

det er mulig du har rett, :)

Likevel jeg vurderer en enmanns(kvinnes) demonstrasjon, men jeg må finne ut om jeg som enkelt person kan søke politiet om tillatelse til å demonstrere? Eller må jeg være fler? :) jeg er bare en så ikke enkelt.

Jeg støtter ikke en gang Breiviks tankegods, men visse andre demokratiske prinsipper er så vitkige for meg at de overgår samfunnets gruppepress om hevn, jeg trenger ikke hevn, det er ikke mitt barn som er drept.

Jeg erkjenner at hadde det vært det, ville saken vært en annen, sånn er det bare derfor bør uavhengige dømme i slike saker.

Glad om du vet om det med politiet?

''Likevel jeg vurderer en enmanns(kvinnes) demonstrasjon, men jeg må finne ut om jeg som enkelt person kan søke politiet om tillatelse til å demonstrere? Eller må jeg være fler? :) jeg er bare en så ikke enkelt. ''

Du må ikke søke om tillatelse for å demonstrere, men man har informasjonsplikt til politiet (så vidt jeg skjønner) og politiet kan nekte hvis "det er grunn til frykt for at de kan forårsake alvorlig forstyrrelse av den offentlige ro og orden eller den lovlige ferdsel, eller det formål som tilsiktes fremmet eller måten dette skjer på, strider mot lov." Du må også ha grunneiers tillatelse (i mange tilfeller kommunen).

http://www.lovdata.no/all/hl-19950804-053.html#9

Skrevet

Jeg synes ikke det kommer så mye nyttig ut av denne diagnosesettingen. Ingen av diagnosene sier egentlig noe om hvorfor han gjorde dette her. De ferreste med psykose gjør en så ekstrem handling, her er det ikke dioagnosen som er årsaken. De ferreste av de med Asperger syndrom ville ha gjort noe sånt. Fordi de vet at dette er en veldig gal handling.

Uansett om han har både Asberger og psykose til sammen så tror jeg heller ikke det kan forklare hele denne personen.

Han er et meget spesielt menneske men som jeg mener er tilregnelig og fullt klar over det han har gjort uansett om han har en diagnose eller ikke.

Hvis man gransker en hver drapsmann på denne måten som de gjør med B så tror jeg de fleste ville havnet i psykiatrien.

Trodde faktisk alle drapsmenn ble vurdert om de er tilregnlige jeg?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...