Gå til innhold

Redd

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Blir livredd av bivirkninger og tror jeg skal dø, kan jeg dø av bivirkninger på trileptal?

Vil ikke dø.

Videoannonse
Annonse
Gjest Mrs.Q
Skrevet

kan jeg bli psykotisk av bivirkninger og?

Føler energier overalt.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

kan jeg bli psykotisk av bivirkninger og?

Føler energier overalt.

Ja, jeg er redd, ja jeg er faen meg gal og. Håper dere sletter dette!!! Piller bare ødelegger for meg, gjør meg uvel og gal.

Skrevet

Ja, jeg er redd, ja jeg er faen meg gal og. Håper dere sletter dette!!! Piller bare ødelegger for meg, gjør meg uvel og gal.

Alle medisiner har da en rekke bivirkninger.... det samme har all maten og drikken vi har i oss... Vi puster inn eksos, forgifter kroppen med alkohol-fyller, røyker.... Likevel lever vi til vi dør ;-)

Skrevet

Jeg vet ikke hva trileptal er, men hvis du er så redd hadde jeg ringt til legevakten og bedt om å få snakke med noen der. Be om å få snakke med en sykepleier (legene er som regel busy), de kan svare på de fleste spørsmål.

Skrevet

Trileptal kan i sjeldne tilfeller ha bivirkninger som gjør at du skal slutte med medikamentet. Dette tror jeg er beskrevet i pakningsvedlegget. Hvis du lurer på om du har fått den typen bivirkninger som gjør at du bør seponere, så synes jeg du skal ringe legevakten og spørre.

Ellers så lurer jeg på om du kanskje burde øke solianen igjen. Du kunne kanskje prøve i det minste å ta 50 mg mer, siden du jo trappet ganske mye ned.

Gjest Psyk av alt
Skrevet

Husk at bivirkninger alltid er verst i starten, men gir seg etterhvert.

Om du er ordentlig redd, ring legevakt.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Trileptal kan i sjeldne tilfeller ha bivirkninger som gjør at du skal slutte med medikamentet. Dette tror jeg er beskrevet i pakningsvedlegget. Hvis du lurer på om du har fått den typen bivirkninger som gjør at du bør seponere, så synes jeg du skal ringe legevakten og spørre.

Ellers så lurer jeg på om du kanskje burde øke solianen igjen. Du kunne kanskje prøve i det minste å ta 50 mg mer, siden du jo trappet ganske mye ned.

Har ikke tro på legevakten for de har ikke hjulpet meg før. Har plutselig begynt å hoste og er tykk i halsen på en måte, det er tyngre å svelge. Vondt i hodet og er svimete og rar, småkvalm og. Tror du jeg bare kan slutte med dem?

Liker ikke dette her. Hater legevakta. Tror ikke det har noe med solian å gjøre, tok en vival men er redd fordet.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Alle medisiner har da en rekke bivirkninger.... det samme har all maten og drikken vi har i oss... Vi puster inn eksos, forgifter kroppen med alkohol-fyller, røyker.... Likevel lever vi til vi dør ;-)

Men jeg vil ikke dø nå!

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Jeg vet ikke hva trileptal er, men hvis du er så redd hadde jeg ringt til legevakten og bedt om å få snakke med noen der. Be om å få snakke med en sykepleier (legene er som regel busy), de kan svare på de fleste spørsmål.

De har ikke peiling på noe på legevakta.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Husk at bivirkninger alltid er verst i starten, men gir seg etterhvert.

Om du er ordentlig redd, ring legevakt.

Legevakta er noe tull. Vil bare slutte med medisinene.

serenity777
Skrevet

Det du beskriver som bivirkninger høres ut som angst. det er psykisk, men føles fysisk. Mange er så redde for medisiner, att de får en masse bivirkninger som ikke har noe med medisinen å gjøre. Det hjelper sikkert ikke att folk råder deg til å besøke legevakten, men ta ett eksempel, å ta en vival eller noe, og se om "bivirkningene" går over. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere deg att det er angst, men det høres slik ut.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Det du beskriver som bivirkninger høres ut som angst. det er psykisk, men føles fysisk. Mange er så redde for medisiner, att de får en masse bivirkninger som ikke har noe med medisinen å gjøre. Det hjelper sikkert ikke att folk råder deg til å besøke legevakten, men ta ett eksempel, å ta en vival eller noe, og se om "bivirkningene" går over. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere deg att det er angst, men det høres slik ut.

Tatt vival og hjalp ikke. Pratet med legevakta som mente det var en allergisk reaksjon, til lege i morgen. Orket ikke inn nå, bare jeg overlever så. Vet ikke hvor lang tid det tar før dritet er ute av kroppen.

serenity777
Skrevet

Tatt vival og hjalp ikke. Pratet med legevakta som mente det var en allergisk reaksjon, til lege i morgen. Orket ikke inn nå, bare jeg overlever så. Vet ikke hvor lang tid det tar før dritet er ute av kroppen.

Da jeg gikk på seroquel, fikk jeg følelsen av att jeg ikke kunne svelge. Og fikk timelange angstanfall. Jeg måtte slutte, selv om den virket bra ellers.

Skrevet

''Det du beskriver som bivirkninger høres ut som angst. det er psykisk, men føles fysisk. Mange er så redde for medisiner, att de får en masse bivirkninger som ikke har noe med medisinen å gjøre. Det hjelper sikkert ikke att folk råder deg til å besøke legevakten, men ta ett eksempel, å ta en vival eller noe, og se om "bivirkningene" går over. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere deg att det er angst, men det høres slik ut.''

Dette ville jeg vanligvis vært helt enig i, men dersom du leser under forsiktighetsregler i felleskatalogen om akkurat dette medikamentet, så advares det mot reaksjoner som ligner på det Mrs. Q beskriver. Dermed blir det for meg feil å bare berolige - selv om det fortsatt godt kan være angst.

Også folk med angst kan få hypersensitivitetsreaksjoner.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Da jeg gikk på seroquel, fikk jeg følelsen av att jeg ikke kunne svelge. Og fikk timelange angstanfall. Jeg måtte slutte, selv om den virket bra ellers.

Ikke gøy når slikt hender. Var til lege i dag, måtte slutte på disse jeg og.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...