Gå til innhold

Folk

Anbefalte innlegg

Gjest Mrs.Q
Skrevet

De som ikke jobber og er psykisk syke, blir de sett ned på?

Sikkert ikke av alle men flesteparten av folk?

Folk må jo tenke på det når de spør "Hva gjør du på nå da"?

Der jeg kommer fra kjenner alle alle, iallefall vet de om alle. De dømmer folk lett, men bør jeg gå med hode hevet likevel?

Ville jo ikke bli syk, men det vet de ingenting om. Og hvis jeg later som jeg er frisk, undrer de vel på hvorfor jeg ikke er i jobb eller tar utdanning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg burde ikke uttale meg, jeg som er så nedfor. Men allikevel; jeg opplever at det å ha en psykisk lidelse setter en i en bestemt boks. Jeg har ikke lyst til å si det til hvem som helst.

Nå bor jeg heldigvis på et sted hvor folk ikke bryr seg om hverandre. Jeg er hjemme i tenkeboksen.

Noen folk er opptatt av hva andre driver med eller ikke driver med, andre gir blanke. Lenge leve de som gir blanke, så får en litt fred!

Hilsen en ulykkelig

Gjest nkotb
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ser ikke ned på noen som er uten jobb, så lenge de gjør alt de kan for å ta tak i situasjonen sin. Dette er uavhengig av hva jobbløsheten skyldes.

Når det gjelder de som sitter på ræva og finner på unnskyldninger for å ikke ta tak i problemene sine - eller graver seg ned i dem, er ikke aktelsen særlig stor.

Gjest nkotb
Skrevet

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg ser ikke ned på noen som er uten jobb, så lenge de gjør alt de kan for å ta tak i situasjonen sin. Dette er uavhengig av hva jobbløsheten skyldes.

Når det gjelder de som sitter på ræva og finner på unnskyldninger for å ikke ta tak i problemene sine - eller graver seg ned i dem, er ikke aktelsen særlig stor.

Gjest nkotb
Skrevet

Skrevet

Jeg tror det er mye folk der ute som ser ned på hvem som helst som ikke er akkurat sånn som dem selv..;) :S

Personlig ser jeg selvfølgelig ikke ned på folk i din situasjon.

(Selv om jeg defintivt har mine fordommer jeg også, men de går i andre retninger! :D)

Jeg tror forøvrig folk på trygd er like gode på å misttro andre folk på trygd, som folk fra den arbeidende skare. Akkurat som enkelte mistror akademikere, og andre igjen ser ned på arbeiderklasseverdier. Noen tror alle som noen gang har motttatt ei navkrone er sniker og snyltere.

Poenget er vel å holde ryggen rett og følge sitt eget indre kompass og stå for den man er om man vet at en gjør så godt en kan, og drite i hva naboen synes om det er ravende usaklig, fordomsfullt og teit! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...