Gå til innhold

Glad, men lurer på...

Anbefalte innlegg

Madelenemie
Skrevet

Hei!

Etter at jeg den ene dagen tok Risperdal og følte meg syk av det, døsig og treg, men måtte sitte da jeg ikke klarte gå, skjedde det at jeg i dagene etter denne enkeltdosen har hatt det forunderlig bra og helt tilbake til mitt normale jeg, slik jeg liker å være.

Jeg ble fort meg selv igjen etter å ha vært trøtt og kvalm en dag.

Jeg på en måte "glemte" uroen og vandringene/virringen rundt der jeg egentlig blir mer og mer fortvilt. Medisinen ble på en måte en fysisk hindring og jeg måtte sitte stille. ( de bruker den også på barnehabiliteringen slik enkeltvis med da distribuerer foreldrene)

Hadde jeg ikke blitt så fortvilt og trist av å gå rundt, men det blir jeg, slik at nå vurderer jeg å ta disse medisinene neste gang jeg får sånn virring/vandring/uro. Problemet er bare at jeg kanskje ikke merker det før jeg er sliten av å gå og det kan ta sin tid.

Jeg skulle derfor gjerne gitt noen tillatelse til å gi meg medisinen når jeg begynner på uroen, det kan egentlig kanskje merkes, da jeg også snakker til tider litt mer usammenhengende, ( eller skifter tema) sannsynligvis fordi noe gjør meg urolig, noe jeg ikke helt vet å sette ord på da.

Kan jeg gi en slik tillatelse til noen, for eks. psykiatrisk sykepleier? Kan de på grunnlag av at jeg begynner bli urolig, ha medisinen hos seg og gi den til meg, selv om jeg da kanskje mener at alt er helt okey, ja for det må gå en god del dager før jeg selv blir utslitt og innser min forvirring/ at lei meg.

Nå kan jeg tenke klare tanker, skjønne mitt eget beste, men ikke midt i denne forvirringen.

Jeg vil heller være dårlig en eller to dager enn å kaste bort 2 uker, også bli sint på meg selv for at jeg kaster bort tid på tull.

Med stor familie vil det alltid innebære stress til tider.

Kan jeg skrive en avtale med noen om det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom du har fått utskrevet Risperdal til bruk på denne måten og dette fungerer bra for deg, noe det åpenbart gjør så er det ingenting i veien for å overlate dette ansvaret til psyk. spl. Men, har du nær nok kontakt med psyk. spl til at personen vil fange opp signalene?

Har du demonstrert i dag? Jeg har ikke sett deg i avisen, skal jeg ta det som et tegn på at du har kommet på bedre tanker (..selv om jeg forstår behovet ditt) :-)

Madelenemie
Skrevet

Dersom du har fått utskrevet Risperdal til bruk på denne måten og dette fungerer bra for deg, noe det åpenbart gjør så er det ingenting i veien for å overlate dette ansvaret til psyk. spl. Men, har du nær nok kontakt med psyk. spl til at personen vil fange opp signalene?

Har du demonstrert i dag? Jeg har ikke sett deg i avisen, skal jeg ta det som et tegn på at du har kommet på bedre tanker (..selv om jeg forstår behovet ditt) :-)

Hei!

Ja en snill psykiatrisk sykepleier som skal lage en tavle til meg lurer jeg på om jeg kunne spørre om dette, men jeg vet ikke ha som er i orden?

Jeg skal demonstrere torsdag, men i dag/nå skrev jeg brev til ABB, jeg skrev at jeg ikke deler hans syn osv... men diverse andre ting... eks vi var medlem av samme pistolklubb.

Nå har jeg gjort det jeg bør og nå er det opp til han , jeg gjorde dette for å verne om min familie og slippe mer belastning.

Uansett hadde du sett meg i avisen, hadde du ikke sett meg, jeg er flink på å gjemme meg, jeg misliker publisitet.

Skrevet

Hei!

Ja en snill psykiatrisk sykepleier som skal lage en tavle til meg lurer jeg på om jeg kunne spørre om dette, men jeg vet ikke ha som er i orden?

Jeg skal demonstrere torsdag, men i dag/nå skrev jeg brev til ABB, jeg skrev at jeg ikke deler hans syn osv... men diverse andre ting... eks vi var medlem av samme pistolklubb.

Nå har jeg gjort det jeg bør og nå er det opp til han , jeg gjorde dette for å verne om min familie og slippe mer belastning.

Uansett hadde du sett meg i avisen, hadde du ikke sett meg, jeg er flink på å gjemme meg, jeg misliker publisitet.

Dette er helt fint å spørre dine psyk. sykepleier om, jeg synes det var et godt forslag du kom med her.

Madelenemie
Skrevet

Dette er helt fint å spørre dine psyk. sykepleier om, jeg synes det var et godt forslag du kom med her.

Hei!

Takk,

Jeg er opptatt av å finne løsninger slik at jeg klarer meg mest mulig normalt, jeg vil jo ikke kollapse, skal jeg ut i arbeidslivet må jeg (men da blir det lettere for da er det faste tider) ikke få slike perioder med vansker. Selv om jeg har et vedtak på at jeg tror det er 8 dager i året som jeg kan være borte og som NAV betaler for tapet til den evt. bedriften. Dette fikk jeg innvilget og dette var min arbeidssgiver glad for, men den gang tror jeg ikke at jeg brukte det, da jeg ikke ble syk. Jeg vet ikke hvorfor?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...