Gå til innhold

NHD Skal en unngå det som kan gjøre en dårligere

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Jeg hadde en diskusjon her på dol, og etterpå fikk jeg en kraftig reaksjon der jeg bare gråt og ville skade meg. Det var en som skrev at jeg kanskje burde unngå slike steder som dette når jeg reagerer så kraftig. Men skal en unngå situasjoner som kan gjøre en dårligere?

Jeg reagerer jo likt i det virkelige livet også. Er hele tiden redd for å gjøre noe som kan få kollegaene på jobb til å irritere seg på meg. Er redd for å gjøre noe galt på jobb. Men jeg kan jo ikke unngå jobben for det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg husker jeg skrev noe slikt til deg. Dersom du er på et plan hvor du føler at du er villig til å tåle ubehag og smerte og har et sterkt ønske om å jobbe mot noe bedre, så er ingenting bedre enn at du bruker forumet og kanskje også ser på det som en fin treningsarena. Der er iblant brukere som er noe mer hudløse i perioder og da finner det godt å skjerme seg, også herfra, slikt opplever jeg som en innsiktsfull og konstruktiv måte å bruke nettet på. Opplever du samme berg og dalbane igjen så gå ut å trekk luft, fjern deg fra situasjonen i 20 min, for i blant er det ikke mer som skal til for å få alt litt mer på avstand.

Gjest SMIRnøff
Skrevet

En skal vel ikke alltid unngå det som kan gjøre en dårligere, for da blir man i alle fall dårlig. En må finne den rette grensen. Den gyldne middelvei.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg må bare støtte de to utmerkede svar som du allerede har fått av smir og xbellax.

Gjest bølger
Skrevet

Jeg husker jeg skrev noe slikt til deg. Dersom du er på et plan hvor du føler at du er villig til å tåle ubehag og smerte og har et sterkt ønske om å jobbe mot noe bedre, så er ingenting bedre enn at du bruker forumet og kanskje også ser på det som en fin treningsarena. Der er iblant brukere som er noe mer hudløse i perioder og da finner det godt å skjerme seg, også herfra, slikt opplever jeg som en innsiktsfull og konstruktiv måte å bruke nettet på. Opplever du samme berg og dalbane igjen så gå ut å trekk luft, fjern deg fra situasjonen i 20 min, for i blant er det ikke mer som skal til for å få alt litt mer på avstand.

Jeg trenger hvis et treningsarena. Det er vanskelig å være så sårbar.

Skrevet

Jeg trenger hvis et treningsarena. Det er vanskelig å være så sårbar.

Det er endel som trenger en slik treningsarena bølger, jeg tror ikke du er alene, du er dog en av de få som har mot nok til å stå frem. Jeg synes det er flott og beundringsverdig om du ønsker å utfordre deg selv til tross for det ubehaget og den smerten du måtte oppleve i perioder. Husk at øvelse gjør mester, det er fullt mulig å øve seg på dette, heldigvis. Øv deg på å holde ut og på å finne måter å takle dette på som er konstruktive. Og husk hva jeg skrev; skjer dette igjen så fjern deg fra situasjonen, pust, gå å kjøp en pose kaffe på butikken og kom tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...