Gå til innhold

Nhd, andre: høre stemmer / ikke høre stemmer

Anbefalte innlegg

Gjest anonym denne gang
Skrevet

Hei.

Jeg har et fryktelig vanskelig spørsmål. Der hvor jeg er innlagt nå ble jeg spurt om jeg hørte stemmer. Jeg avkreftet dette.

Men jeg diskuterer mye med meg selv, inni meg. En stemme sier at jeg feks ikke må spise, mens en annen del sier at jeg må spise. Det er en voldsom diskusjon oppi hodet mitt. Av veldig små ting. Og jeg blir fryktelig sliten av det. Men dette er vel normalt?

Jeg er en person som tar på meg en maske når jeg virkelig trenger det. Da blir jeg en "annen person". Dette svitsjer alt ettersom hva jeg trenger der og da. Jeg kan feks være glad og litt sosial når jeg må det, feks på sammenkomster, mens når jeg er i en behandlingssituasjon tillater jeg meg selv i å være den redde. Det diskuteres hele tiden hvem jeg skal være. Og det gjør meg fryktelig sliten.

Hvordan kan jeg få vekk dette?

Videoannonse
Annonse
Nøtteskall
Skrevet

Det høres ut som du er mer uenig med deg selv. Hvis du virkelig hadde "hørt" stemmer på en psykotisk måte så hadde det hørtes som stemmer som kommer utenfra og inn i ditt hode. Ihvertfall etter min erfaring.

Gjest anonym denne gang
Skrevet

Det høres ut som du er mer uenig med deg selv. Hvis du virkelig hadde "hørt" stemmer på en psykotisk måte så hadde det hørtes som stemmer som kommer utenfra og inn i ditt hode. Ihvertfall etter min erfaring.

Tusen takk for svar.

Det var slik jeg også håpte. At stemmene som er inni hodet må komme "utenfra" for at det skal være et psykotisk tegn.

Jeg kunne bare ønske at hele meg kunne være enig.

Gjest Mrs.Q
Skrevet

Stemmer kan komme både uten og innenfra, men har ikke noe med psykose å gjøre etter det jeg har forstått. Er visst ganske vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...