Gjest Håperpåsvarfradeg Skrevet 23. juni 2012 Skrevet 23. juni 2012 Hei, jeg er en kvinne på snart 21 år som var nettopp innlagt på sykehuset.. jeg fikk mange medisiner som jeg ble kvalm av og jeg spyr alt maten opp igjen og jeg orker ikke tanken på mat. Kjøpte meg derfor ernæringsdrikk, både juicebaserte og melkebaserte.. er dette bra? Må legge til at jeg etter hvert har planlagt å slutte å spise å drikke for godt. Vil sulte meg ihjel.. orker ikke tanken på å være feit lenger... er lei av dette livet.. hukommelsestapene, vrangforestillingene og stemmene osv... Vil heller bare sulte meg ihjel.. men orker heller ikke tanken på at noen skal tvangsfore meg.. for de truer meg med det... da skal jeg heller late som jeg spiser, mens jeg egentlig ikke gjør det! Jeg har kuttet ut helt godteri, jeg går turer flere ganger per dag.. når jeg har spist usunt så spyr jeg det opp igjen.. spiser jeg for mye spyr jeg det opp igjen... Holder jeg på å bli spiseforstyrret siden jeg er så opptatt av kropp.. fordi når jeg ser meg i speilet ser jeg bare en elefant av en størrelse.. alle sier jeg har blitt mindre etter jeg sluttet å spise og jeg er mer slapp.. Håper på svar 0 Siter
frosken Skrevet 23. juni 2012 Skrevet 23. juni 2012 ''Kjøpte meg derfor ernæringsdrikk, både juicebaserte og melkebaserte.. er dette bra?'' Det er ok å drikke næringsdrikker. 0 Siter
florista Skrevet 23. juni 2012 Skrevet 23. juni 2012 ''Kjøpte meg derfor ernæringsdrikk, både juicebaserte og melkebaserte.. er dette bra?'' Det er ok å drikke næringsdrikker. Det finnes næringsdrikker som er som erstatning for måltider, som dekker alle behov, og næringsdrikker som er et tillegg for mat. Jeg håper du får hjelp for spiseforstyrrelsen din. De kan nok tvangsfore deg om det går for langt. Selv om du ikke spiser, vil de oppdage det til slutt. Mvh 0 Siter
frosken Skrevet 23. juni 2012 Skrevet 23. juni 2012 Det finnes næringsdrikker som er som erstatning for måltider, som dekker alle behov, og næringsdrikker som er et tillegg for mat. Jeg håper du får hjelp for spiseforstyrrelsen din. De kan nok tvangsfore deg om det går for langt. Selv om du ikke spiser, vil de oppdage det til slutt. Mvh Du bør kanskje poste svaret ditt til trådstarter. 0 Siter
mah-jong Skrevet 23. juni 2012 Skrevet 23. juni 2012 Med det mønsteret du beskriver må du - spise sunn mat i små porsjoner (slik at du ikke føler at du må kaste opp etterpå). - om nødvendig drikke næringsdrikker av type måltidserstatter (med mineraler/vitaminer/proteiner/riktig fett, og nok energi) Hvis du spiser sunn og næringsrik mat (ikke pommes frites, ferdigmat, pølse/chips osv) er det også en viss sjanse for at du vil føle deg bedre også med tankene og det du beskriver. Du er så ung! Du bygges enda, og trenger byggestener, nok Omega-3 (kjempeviktig for hodet og nervesystemet ditt), nok jern, nok antioksidanter. Du skal IKKE slutte å spise. Du skal spise god og 'basic' mat og slutte å høre på dumme ting i hodet ditt som kaller deg for 'elefant'. Så det så! "Hang in there"-klem fra meg. 0 Siter
florista Skrevet 23. juni 2012 Skrevet 23. juni 2012 Du bør kanskje poste svaret ditt til trådstarter. Beklager, jeg tenkte ikke på det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.